جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

طبق آمار و ارقام به دست آمده از مه  سال 2015، حدود 15.5میلیون نفر از شهروندان ایالات متحده آمریکا دارای شغل آزاد یا «فریلنسینگ» هستند. این رقم نسبت به مه  سال 2014، یک میلیون نفر افزایش پیدا کرده. انتظار می رود تعداد افراد «فریلنسر» روز به روز بیشتر شده و تا سال 2020، بیش از 40درصد از نیروی کار ایالات متحده به صورت مستقل کار کنند.

اما چرا امروزه دورکاری به این اندازه با استقبال مواجه شده؟ فریلنسر ها رئیس خودشان هستند. هر زمان که بخواهند می توانند مشغول به کار شوند. از طرف دیگر این شما هستید که انتخاب می کنید روی چه پروژه ای کار کنید. بررسی ها نشان داده افراد دورکار قادرند 45درصد بیشتر از سایرین پول بسازند. ویژگی هایی از این دست، افراد را تشویق می کند که بخواهند شغل ثابت خود را رها کرده و به شکل مستقل و به دور از هیاهوی محیط های کاری، درآمدزایی کنند.

یکی از برداشت های اشتباه در مورد دورکاری این است که اغلب تصور می شود با نشستن داخل خانه، کار خود به خود به سمت آنها خواهد آمد، اما واقعیت چیز دیگری است، در این شیوه، پیدا کردن کار اصلا ساده نیست. با این حال، راهکار هایی وجود دارد که با پیروی از آنها می توان تبدیل به یک فریلنسر موفق شد.

فریلنسر یا دورکار کیست؟

یک «فریلنسر» یا «دورکار» به طور رسمی و تمام وقت، برای شرکت یا سازمان خاصی کار نمی کند، اما از سوی سازمان های مختلف برای انجام یک سری کار های مشخص و پروژه ای به کار گرفته می شود. برای مثال، مجله ای را در نظر بگیرید که یک تیم ویراستاری در اختیار دارد، این تیم از نویسندگان فریلنسر برای نوشتن مطالب خود استفاده خواهد کرد. به طور کلی، یک شخص دورکار به طور مستقل فعالیت کرده و به طور معمول، مشتریان و دستمزد ثابتی ندارد.

امروزه حتی افراد حرفه ای مثل وکلا، مدیران عامل و مشاوران نیز به صورت مستقل به فعالیت می پردازند. دلایل متعددی ازجمله تغییر شرایط اقتصادی، نارضایتی کارمندان، کوچک  سازی محیط های کار و کاهش تردد وسایل نقلیه باعث شده کسب و کار های مستقل و فریلنسینگ نسبت به گذشته رشد بیشتری داشته باشند.

مزایای فریلنسینگ

سریعا می توان شروع به کار کرد. تا زمانی که از مهارت های خود به خوبی آگاه باشید، کار شما به محض پیدا کردن مشتری آغاز خواهد شد.

شروع کار آسان است: شما از همین الان هم می توانید کار خود را آغاز کنید. شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی مثل LinkedIn و سایر وب سایت ها، مشتریان خود را پیدا کنید.

تقاضا برای فریلنسر ها زیاد است. با وجود اینکه بازار فریلنسر ها رقابتی است، تقاضا برای آنها زیاد است، به همین علت، فریلنسر های قابل اعتماد در حال رشد هستند. بسیاری از سازمان ها، به جای کارمند، از فریلنسر ها استفاده می کنند.

تهیه جدول زمان بندی: شما می توانید خودتان زمان و محل انجام کار های تان را برنامه ریزی کنید.

مشتری را خودتان انتخاب می کنید: اگرچه در شروع کار مشتریان شما را انتخاب می کنند، اما با گذشت زمان و پیشرفت کاری تان، این قدرت را خواهید داشت که مشتریان تان را انتخاب کنید و حتی در صورت عدم رضایت، با آنها قطع همکاری کنید.

کارتان را آنطور که صلاح می دانید انجام خواهید داد: با وجود اینکه کار برای شخص دیگری است، اما شما می توانید به سلیقه و روش خود آن را انجام دهید.

معایب فریلنسینگ

پیدا کردن مشتری می تواند وقت گیر باشد: گاهی اوقات ممکن است پیدا کردن مشتری  کافی برای شروع کار زمان بر بوده و برای مدتی بیکار باشید.

کار شما ممکن است فاقد نظم و قاعده باشد: تمام فریلنسر ها در کار خود دچار فراز و نشیب هایی خواهند شد. شما باید زمانی را برای استراحت در نظر گرفته و بعد از آن خود را برای انجام کار آماده کنید. شما باید طوری زمان بندی کنید که با وجود حجم زیاد کار، آنها را به موقع به مشتریان تحویل دهید.

اداره چند مشتری و پروژه به صورت همزمان کار آسانی نیست: با وجود اینکه عده ای از پس فشردگی و حجم کار ها بر می آیند، برای عده ای این کار بسیار سخت بوده و نمی توانند کار ها را به موقع به مشتری تحویل دهند. به این ترتیب، افراد دورکار باید مدیریت زمان قوی داشته باشند.

در ابتدای کار، ممکن است دستمزد کمی عاید شما شود. به خصوص با وضعیت اقتصادی امروز جامعه، بسیاری تصور می کنند که فریلنسر های تازه کار نباید دستمزد زیادی بگیرند. به همین دلیل افراد دورکار باید سعی کنند با مشتریان منصف همکاری کنند تا دستمزدی که لیاقت آن را دارند به دست بیاورند.

خطر عدم پرداخت به موقع دستمزد وجود دارد: برای خیلی از افراد فریلنسر پیش آمده که مشتری، به موقع دستمزد آنها را پرداخت نکرده باشد. برای جلوگیری از این پیشامد، راهکار هایی را می توان درنظر گرفت:

- نیمی از دستمزد خود را قبل از شروع به کار از مشتری دریافت کنید.

- تا آنجا که امکان دارد اطلاعات شخصی مشتریان تان ازجمله محل سکونت، وب سایت، شماره تماس، کد اشتغال به کار، بررسی بازخورد های سایر فریلنسر ها از همکاری با آن شخص و اطلاعاتی از این دست را جمع آوری کنید.

- با مشتری خود تماس گرفته و مطمئن شوید که فرد قابل اطمینانی است.

- در رابطه با آژانس ها و افراد ناآشنا، با آگاهی کامل عمل کنید.

- باید کلیه مراحل شامل مبلغ قابل پرداخت پرداخت، مهلت نهایی و نیز طریقه پرداخت را مشخص کنید.

چطور به عنوان یک فریلنسر شروع به کار کنیم؟

دورکار یا فریلنسر بودن روشی است که به شما این امکان را خواهد داد که به صورت مستقل و غیررسمی فعالیت خود را آغاز کنید. تا زمانی که شما کاری را تحت نام خود آغاز می کنید، نیازی به ثبت شرکت یا یک برند نخواهید داشت. این ویژگی به شما امکان می دهد که یک شبه و با کمترین هزینه، شروع به کار کنید.

1- خدماتی که می توانید ارائه دهید را مشخص کنید. حرفه هایی که می توانید به صورت دورکاری انجام دهید می تواند شامل نویسندگی، طراحی وب، طراحی گرافیک، عکاسی، بازاریابی، مترجمی، مدیریت شبکه های اجتماعی و... باشد.

2- بازار هدف خود را مشخص کنید. چه نهادی به مهارت شما نیاز دارد؟ ارگان یا سازمانی که به خدمت شما نیاز دارد را پیدا کنید.

3- یک پورتفولیوی آنلاین تهیه کنید. برای این کار از شبکه های اجتماعی مثل LinkedIn که بیشتر در رابطه با به اشتراک گذاری کسب و کار و تجارت است، استفاده کنید. پروفایلی تهیه کرده و مزایا و ویژگی  خدماتی را که می توانید ارائه کنید به اشتراک بگذارید. شما حتی می توانید وب سایت مخصوص به خود را داشته باشید.

4- میزان دستمزد تان را مشخص کنید. اطمینان حاصل کنید که دستمزد شما نسبت به مدت زمانی که برای انجام کار وقت می گذارید مطلوب بوده و به حدی باشد که بتوانید با آن امرار معاش کنید.

5- به دنبال مشتری بگردید. از شبکه های اجتماعی که در آن عضو هستید برای پیدا کردن مشتری استفاده کنید. همانطور که قبلا اشاره کردیم، شما می توانید وب سایت مختص به خود را نیز راه اندازی کرده و از طریق آن کار و مشتری جذب کنید.

توصیه های پایانی

داشتن تعدادی آشنای فریلنسر برای استفاده از اطلاعات و تجارب آنها می تواند مفید باشد. آنها رقبای شما هستند، اما در عین حال می توانند منبع اطلاعاتی فوق العاده ای نیز باشند. به دنبال افراد حرفه ای در زمینه کاری خود باشید. می توانید از طریق وب سایت هایی مثل LinkedIn برای پیدا کردن کسانی که با شما همکار هستند بهره ببرید.

خیلی از اطرافیان شما ممکن است به دلیل نامشخص بودن شرایط کاری شما، با انجام این کار مخالفت کنند، اما نکته مهم این است که دورکاری، روشی است که باید آن را با تمام وجود بخواهید، از انجام آن لذت ببرید، کلیه معایب و مزایای آن را در نظر بگیرید و خود را برای حجم بالای کار پیش روی تان آماده کنید. به این ترتیب، فریلنسینگ شیوه زندگی شما خواهد شد و حس آزادی و استقلالی به شما خواهد داد که با هیچ حرفه دیگری قابل مقایسه نخواهد بود.

ارتباط با نویسنده: elham.mashouf@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NMP7qW4n
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
پوريا :
7 سال پیش
سلام بنده از سایت فریلنسری karito.ir استفاده می کنم و كاملا راضی هستم و تقريبا در هر زمينه اي كه مهارت داشته باشين در اين سايت ميتونيد ثبت نام كنيد وکسب درآمد داشته باشيد. به ساير دوستان هم كار كردن با اين سايت رو پيشنهاد ميكنم موفق باشد
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه