دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

پدر و مادر خوب می خواهند بچه شان بد نبیند، در مدرسه عملكرد خوبى داشته باشد و وقتى بزرگ می شود كارهاى خوبى انجام دهد یا به اصطلاح موفق شود و اگرچه هیچ دستورالعمل مشخصى براى تربیت فرزندان موفق وجود ندارد اما تحقیقات روانشناسان نشان می دهد كه چند عامل در تحقق این آرزو موثر است.

جاى تعجب ندارد كه بخش زیادى از این عوامل به والدین بستگى دارد. با هم نگاهى به نقاط مشترك عملكرد والدین بچه هاى موفق می اندازیم. بچه هاى شان را مجبور به انجام كار خانه می كنند روانشناسان می گویند بچه هایى كه در خانه كار می كنند در آینده در محیط كار همكاران خوبى می شوند و اغلب مستقل هستند.

مهارت هاى اجتماعى را به بچه هاى خود یاد می دهند آموزش مهارت هاى اجتماعى و احساسى به بچه یكى از مهم ترین كارهایى است كه والدین می توانند و باید براى آماده كردن او براى حضورى سالم در جامعه انجام دهند. براى بچه هاى شان آرزوهاى بزرگ دارند داشتن آرزوهاى بزرگ براى بچه ها به آنها انگیزه می دهد كه واقعا براى جلب رضایت والدین در مسیر آرزوها یا توقعات شان گام بردارند.

خودشان آدم هاى تحصیلكرده اى هستند قطعا در خانه یك زوج تحصیلكرده بستر مناسب و شانس بیشترى براى ادامه تحصیل بچه ها وجود دارد. حساب و ریاضى را خیلى زود به بچه هاى شان یاد می دهند اینكه بچه ها حساب و اعداد را پیش از ورود به مدرسه بدانند هم در دوران تحصیل تاثیر زیادى بر مهارت هاى ریاضى آنها دارد و هم بر میزان درك شان از محیط اطراف.

با بچه هاى شان رابطه نزدیك برقرار می كنند ایجاد رابطه صمیمی و عاطفى نزدیك در ماه ها و سال هاى اولیه بعد از تولد كودك شناخت خوبى از او به والدین می دهد بنابراین والدین در مراحل بعدى نیازهاى بچه خود را بهتر و درست تر درك می كنند و بستر امن و خوبى را براى كشف و شناخت دنیا در اختیارشان قرار می دهد.

استرس كمترى دارند مدت زمانى كه مادر بین سال هاى ٣ تا ١١ سالگى كودك با او می گذراند بر رفتار، سلامت یا دستاورد بچه در آینده تاثیر ویژه می گذارد. میزان استرس و به طور كلى روحیه مادر در این دوره هم به بچه منتقل می شود. مادرها شاغل هستند دخترهاى مادران شاغل تحصیل را بیشتر ادامه می دهند و در آینده احتمال اینكه در محیط كار پست هاى مدیریتى و درآمد بیشترى داشته باشند زیاد است.

پسرهاى مادران شاغل هم در آینده كار خانه انجام می دهند و وقتى پدر شدند از بچه نگهدارى می كنند. به لحاظ اجتماعى و اقتصادى در موقعیت خوبى قرار دارند در حال حاضر در بسیارى از جوامع همین فقدان موقعیت اجتماعى و اقتصادى خانواده ها آسیب زیادى به وضعیت بچه ها رسانده است. فقر در همه جاى دنیا عواقب جبران ناپذیرى براى بچه ها به همراه دارد.

اهمیت تغذیه و عادات غذایى مناسب را در زندگى درك می كنند موفق ها می دانند عادات غذایى مناسب تا چه اندازه می تواند روى تمركز و بازده انسان در طول روز تاثیر مثبت داشته باشد و والدین نقش مستقیمی در شكل گیرى این عادات در بچه ها ایفا می كنند. منبع: بیزینس اینسایدر

برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QYSEl0cd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه