جمعه, ۲۸ شهریور(۶) ۱۴۰۴ / Fri, 19 Sep(9) 2025 /
           
فرصت امروز

پروتوتایپ

8 سال پیش ( 1395/7/3 )
پدیدآورنده : سید مهدی احدی نژاد  

وقتی درصدد حل یک مسئله هستیم با ابهامات بسیاری روبه رو می شویم که باید پاسخ روشن و قابل درکی برای هر یک از آنها داشته باشیم. پیشنهاد یا روشی که دیزاین برای شما دارد استفاده از نمونه سازی آزمایشی است، این نمونه سازی آزمایشی را در اصلاح «پروتوتایپ» می نامیم.

نمونه سازی آزمایشی نیازی به پردازش جزییات ندارد و باید تا حد امکان ساده باشد. نمونه آزمایشی باید قادر به ارائه ارزش های پیشنهادی ایده شما به کاربر باشد تا از طریق آن بتواند به یک تجربه اولیه دست یابد.

در مرحله پروتوتایپ کردن می توان از کاربر خواست قسمتی از بخش ها را که قابل تصور هستند و در کارایی محصول تاثیر چندانی ندارند تصور کند. در شماره قبل مثالی زدیم که در آن می خواستیم روشی بهتر را برای نشستن کشف کنیم که تجربه متفاوتی را برای کاربران خود بیافرینیم.

فرض کنید اکنون به این نتیجه رسید ه ایم که آن محصول یک نشیمنگاه به شکل نیم کره باشد که در فضا معلق است و زمانی که کاربر روی آن می نشیند موسیقی مورد علاقه او را پخش کند. همچنین چرم صندلی مکانیزمی داشته باشد که در تابستان خنک و در زمستان گرم باشد و همزمان که فردی روی آن می نشیند عطر خوشی از آن متصاعد  شود.

خب شاید فکر کنید آماده سازی نمونه آزمایشی چنین ایده ای که تصور کرده اید کار سختی باشد، اما شما باید از خلاقیت خود استفاده و با در دسترس ترین وسایل شروع کنید؛ یک کیسه یخ، یک صندلی، یک عطر خوشبو و یک وسیله پخش موسیقی.

خیلی راحت صندلی را با طناب آویزان می کنید تاچیزی شبیه به یک تاب شود. کیسه یخ را روی آن می گذارید تا حسابی خنک شود سپس از کاربر خود می خواهید روی آن صندلی بنشیند و همزمان با استفاده از عطر و پخش موسیقی سعی می کنید تجربه ای را که تمایل به ساخت آن دارید تکمیل کنید.

حالا می توانید از کاربران خود بخواهید تجربه خود را از استفاده از محصول با شما در میان بگذارند.

اکنون با بسیاری از سوالات واقعی روبه رو می شوید که امکان دارد ارزش پیشنهادی شما را زیر سوال ببرد یا چیزی به آن بیفزاید.

زمانی که یک ایده را پروتوتایپ می کنید، ارزان ترین، ساده ترین و معمول ترین روش ها، بهترین روش ها هستند.

پروتوتایپ کردن می تواند به شما کمک کند با سوال های خود به تعامل برسید و از چیزی که تا قبل از آن تنها از طریق فکر کردن می توانست مجسم شود ارتباط برقرار کنید. اکنون ایده شما تبدیل به یک نمونه آزمایشی شده است که می تواند به عنوان یک مفهوم قابل درک و ملموس برای هرکسی قابل استفاده باشد.

پروتوتایپ کردن به شیوه ای که ذکر شد برای بیشتر ایده ها قابل پیاده سازی است، اما این روش برای دیزاین کسب و کارهای خدماتی تا حدی قابل پیاده سازی نیست. اگر کسب و کار شما یک کسب و کارخدماتی است شماره بعد را از دست ندهید. در شماره بعد کارگاه دیزاین به معرفی روش های کاربردی پروتوتایپ کردن ایده های خدماتی می پردازیم؛ تا شماره آینده شاد و سربلند باشید.

مشاور و پژوهشگر حوزه برندینگ و تفکر دیزاین

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WtyBIePq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
تولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگراممشاور مالیاتیخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسموزبلاگخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسقرص تنوییدتور ترکیهتور تایلند ؛ سفر رویایی به سرزمین لبخندهاسایت معتبر خرید طلاکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه