جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آمادگی برای آینده هوش مصنوعی

5 سال پیش ( 1397/8/3 )
پدیدآورنده : سالار ساری نوایی  

هوش مصنوعی در دوران آغازین خود است اما در حال حاضر پذیرندگان زودهنگام این صنعت سود بهتری از رقبایی که عقب مانده اند به دست می آورند.

هوش مصنوعی دنیا را متحیر کرده است و متخصصان بسیاری ادعا می کنند که این تکنولوژی ما را به آستانه چهارمین انقلاب صنعتی که به طور اساسی چشم انداز کسب و کار را تغییر خواهد داد آورده است. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مسئولیت جریان مداومی از نوآوری و اختلال در روش عملکرد سازمان ها را برعهده دارند. به منظور پیشگیری از عقب ماندن، رهبران کسب و کار ها نیاز دارند که از الان برای این آینده آماده شوند.

در حالی که اولین نسخه های هوش مصنوعی در دهه 1950 ظهور کرد، محدودیت های سخت افزاری مانع دستیابی این تکنولوژی به پتانسیل واقعی اش شد. البته مقدار توان پردازشی فعلی موجود در جیب های ما، دانشمندان آن دوره را بهت زده می کرد و الگوریتم های پیشرفته به ما اجازه می دهند که با جست وجو میان انبوهی از داده تنها در چند ثانیه تنها با فشار دادن یک دکمه، آن ها را به کار بگیریم.

هوش مصنوعی دقیقا هوش واقعی نیست، اما قادر به شناسایی الگوهای دفن شده در عمق مجموعه داده ها که چشم انسان ممکن است متوجه شود یا نشود در زمانی اندک است. علاوه بر این، به واسطه تکنیک های یادگیری عمیق، قادر است در گذر زمان یاد بگیرد و بهبود یابد، به این معنا که در کارش موثرتر و موثرتر می شود. به کمک وجهه به دردبخورش، هوش مصنوعی به مجموعه هیجان انگیزی از برنامه ها، از استراتژی های سرمایه گذاری گرفته تا ماشین های خودمختار نیرو بدهد.

مطلب مرتبط: هیچ کس نمی داند آینده هوش مصنوعی چه خواهد بود

هوش مصنوعی به سرعت از یک صنعت به صنعتی دیگر در حال حرکت است و با وجود این که تکنولوژی در مراحل آغازین خود است، مهم است که از الان شروع به پیاده سازی کنید تا در آینده عقب نمانید. رم در یک روز ساخته نشد پس می توان تصور کرد که پیاده سازی تکنولوژی هوش مصنوعی هم یک شبه رخ نخواهد داد. به منظور این که اکنون شرکت خود را در موقعیتی مطلوب برای بهره وری از این فرصت فوق العاده قرار دهید، می توانید این سه قدم را دنبال کنید.

1- فرهنگی آزاد را ترویج دهید

طبق گفتهMcKinsey، همین الان اختلاف سودی میان پذیرندگان زودهنگام هوش مصنوعی و آن هایی که هنوز این تکنولوژی را پیاده سازی نکرده اند در حال نمایان شدن است. متاسفانه برای شرکت هایی که عقب مانده اند، برطرف کردن این عقب ماندگی مسئله ای بزرگ تر از سفارش دادن نرم افزار جدید است.

با وجودی که همراه شدن با سرعت تغییرات مربوط به تکنولوژی به حد کافی دشوار است، سرعت تغییرات فرهنگی بسیار آهسته است. بهره وری از هوش مصنوعی نیازمند تلاشی تیمی است، که سازمان ها را ایجاب می کند فرهنگ اعتماد و گشاده رویی ایجاد کنند تا همکاری را ترغیب کند. این نوع فرهنگ آزاد را اکنون ترغیب کنید – به عنوان مثال، همکاری های تیمی را ترویج دهید، آزمایش فرآیند را طلب کنید و ابتکارات کلیدی عملکرد را از نو تعریف کنید – تا رفتاری مثبت به سوی تغییر مرتبط با تکنولوژی و پذیرش خوش مصنوعی را پرورش دهید.

2- با پیشگامان شریک شوید

هوش مصنوعی پیشتاز در نوآوری های تکنولوژی است و پیشگامانی که آن را به سطح بالاتری از نوآوری هدایت می کنند استارتاپ ها هستند، اما این شرکت های کوچک به تنهایی این کار را انجام نمی دهند. از موسسات مالی گرفته تا شرکت های خودروسازی، سازمان های بزرگ در حال بودجه دهی به مراکز رشد و شتاب دهنده ها هستند تا نسل بعدی استارتاپ ها که تکنولوژی شان صنایع را تغییر خواهد داد را تربیت کنند.

کار کردن با استارتاپ ها چندین مزیت برای شرکت های بزرگ تر دارد. طبق گفته حسین رهنما، موسس و مدیرعامل Flybits، «پیوستن به یک شرکت جدید به هر نهاد شریکی می دهد که بر آن تکیه کند و در طول سال ها به همراه آن رشد کند.» او اضافه کرد، «از طریق این مشارکت ها، شما فقط تکنولوژی به دست نمی آورید؛ شما به استعداد، خدمات مشاوره، ایده های جدید و بسیاری بیشتر دسترسی پیدا می کنید.» کار کردن با استارتاپ های کوچک و چابک، سکوی پرتاب بسیار خوبی برای استراتژی و پذیرش تکنولوژی فراهم می کند.

3- روی خلاقیت سرمایه گذاری کنید

هوش مصنوعی می تواند محاسبات را بهتر از هر کسی که آرزوی استخدامش را داشتید انجام دهد، اما نمی تواند هر کاری بکند. قطعا نمی تواند قابلیت های حل مسئله خلاقانه را به کار گیرد و همچنان برعهده کارکنان است که فهمی که هوش مصنوعی مهیا می کند را به استراتژی های سطح بالایی که ارزش کسب و کار را بالا می برند تبدیل کنند.

مطلب مرتبط: آینده هوش مصنوعی در پیوند با مغز انسان است

مشکل این است که بسیاری از شرکت ها هوش مصنوعی را به چشم نابودکننده مشاغل می بینند، در حالی که در واقع ایجادکننده شغل و بالابرنده بهره وری است. به جای نیازمندی به یک تیم خلاق که دائما میان انجام محاسبات و استراتژی تغییر کار دهد، از هوش مصنوعی برای انجام برخی کارهای سطح پایین استفاده کنید و تیم خلاق تان را آزاد کنید تا کاری انجام دهند که به آن وارد هستند. ممکن است پیاده سازی اولیه بهره وری اعمال را کمتر کند، اما در گذر زمان، تیم بازاریابی و سایر تیم های خلاق شما در گردانیدن تکنولوژی بسیار بهتر خواهند شد. با کمی تجربه آن را به سمت داده خاصی هدف خواهند گرفت تا گام بعدی شرکت در رسیدن به اهدافش را تعیین کنند. هوش مصنوعی با متداول تر شدن، از یک برتری رقابتی به قیمت پذیرش تبدیل خواهد شد. برای همگام ماندن با سایر رقبا، از امروز شروع به ساخت یک استراتژی پیاده سازی کنید.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eNTSDPMW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه