چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

10 عادت بد مالی که قبل از 20 سالگی باید کنار بگذارید

5 سال پیش ( 1397/8/3 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : دیپ پاتل  

از 20سالگی همواره به عنوان زمانی یاد می شود که در آن افراد باید شخصیت خود را شکل دهند. بدون شک این امر که عادت های بد خود را کاهش داده و یا به صورت کامل کنار بگذارید، فضا را برای شکل گیری عادت های دیگر باز خواهد کرد که بدون شک شخصیت بهتری را از شما خواهد ساخت. در این رابطه از جمله مهارت های ضروری، عادت های مثبت مالی است که شناخت موارد منفی و عادات بد، می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی برای شما باشد.

در همین راستا و در ادامه به بررسی 10عادت بد مالی رایج افراد زیر 20 سال، خواهیم پرداخت.

1-تمایل به خرج کردن بیش از حد

یکی از رازهای ساده ساخت ثروت این است که همواره کمتر از میزان درآمد خود، خرج کنید. این امر به عنوان یک مهارت محسوب می شود که باید آن را به عادت رفتاری خود تبدیل کنید. به همین خاطر این امر در سنین جوانی بدون شک با سهولت بیش تری همراه خواهد بود. در نهایت این اقدام به شما کمک خواهد کرد تا مهارت مدیریت منابع مالی را تمرین کرده و از همان ابتدای جوانی آن را به خوبی در خود تقویت کنید. در نهایت این امر شما را به خوبی با مقوله بودجه بندی آشنا خواهد کرد. در این رابطه این امر که در ابتدای ماه، هزینه های ضروری خود را یادداشت کنید، خود کمک شایانی محسوب خواهد شد. با این حال فراموش نکنید که در این رابطه همواره انعطاف پذیر باشید تا بتوانید این برنامه را برای طولانی مدت اجرایی کنید.

2-عدم یادداشت اقدامات مالی

هنگامی که نسبت به درآمد و هزینه های روزانه خود آگاهی نداشته باشید، بدون شک برنامه ریزی درستی را نیز نمی توانید برای باقی روزهای ماه داشته باشید. اگرچه برخی در این رابطه عقیده دارند که تنها کافی است تا صرفه جویی داشته باشند، با این حال شما با این اقدام به درک درستی از وضعیت خود و میزان صرفه جویی مورد نیاز دست پیدا خواهید کرد. فراموش نکنید که اگرچه این موارد ممکن است کمی ساده و پیس پا افتاده به نظر برسند، با این حال رعایت آن ها در نهایت شخصیت فوق العاده ای را برای شما در برابر مسائل مادی، شکل خواهد داد.

3-عدم وجود اهداف مالی

ثروت و امنیت مالی به صورت ناگهانی اتفاق نخواهد افتاد. درواقع برای این امر شما نیازمند زمان و تلاش فوق العاده هستید. در این رابطه اگر برنامه ای برای افزایش سطح درآمد خود نداشته باشید، با گذشت زمان سطح فعلی مالی شما ابدا متناسب با شرایط نخواهد بود. به همین خاطر لازم است تا فکری برای استفاده از درآمد خود داشته باشید. برای مثال افرادی ممکن است پول خود را در جایی سرمایه گذاری کرده و یا چیز باارزشی که همواره بر روی قیمت آن افزوده خواهد شد، خریداری کنند. برخی دیگر نیز ممکن است سیاست افزایش سطح مهارت های خود را در پیش گیرید. در این رابطه شما لازم است تا با توجه به نیاز و تمایل خود اقدام کنید. در نهایت لازم است تا همواره نیم نگاهی به آینده داشته و خود را برای آن آماده سازید.

4-در دسترس بودن همیشگی کارت اعتباری

این امر به عنوان عادت تمامی افراد محسوب می شود که در صورت وجود پول، تمایل به خرج کردن آن داشته باشند. به همین خاطر بهتر است تا برای استفاده از کارت اعتباری خود محدودیت هایی را قائل شوید. برای مثال می توانید در برخی از روزها کارت اعتباری خود را در خانه نگه داشته و صرفا مقدار اندکی پول نقد همراه خود ببرید. بدون شک جهان پر از چیزهایی است که شما قدرت خرید همه آن ها را نخواهید داشت. همین امر باعث می شود تا عدم دسترسی به درآمد خود عاملی برای منصرف شدن از خرید محسوب شود. فراموش نکنید که بسیاری از خریدها صرفا غیرضروری و یک تصمیم احساسی محسوب می شوند. به همین خاطر این امر باعث می شود تا شما مجبور به فکر کردن در این رابطه باشید.

مطلب مرتبط: اشتباهات مالی متداول کارآفرینان

5-عدم وجود صندوق اضطراری

موقعیت های دشوار مالی ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد. با این حال در صورتی که شما مقداری پول را برای این شرایط کنار نگذاشته باشید، بدون شک با مشکلی جدی مواجه خواهید شد. برای مثال ممکن است یک ماه درآمد شما در زمان معین پرداخت نشود، تحت این شرایط بدون شک برنامه ریزی شما تغییر خواهد کرد. با این حال این امر نباید به خالی شدن موجودی شما منجر شود. به همین خاطر همواره باید بدترین حالت ممکن را نیز مدنظر قرار داده و برای آن آمادگی لازم را داشته باشید.

6-فریب خود در رابطه با وضعیت موجود

این امر بسیار جالب است که افراد در برخی شرایط تمایل دارند تا به خود دروغ گفته و به نوعی خود را قانع کنند. برای مثال ممکن است شما با دیدن محصولی کاملا جذب آن شده و خواهان خرید آن باشید. با این حال هیچ گونه ضرورتی برای آن وجود نداشته و کاملا خارج از برنامه ریزی شما محسوب می شود. با این حال شما شروع به گفتن دروغ هایی نظیر این که به آن احتیاج پیدا خواهید کرد و یا هزینه را به طریقی دیگر جبران خواهید کرد، کرده و همین امر تنها برای یک روز شما را راضی نگه خواهد داشت. بدون شک در روزهای آینده شما با مشکلات این تصمیم نادرست مواجه خواهید شد. علت این امر هم به این خاطر است که شما نمی توانید هزینه های ضروری زندگی خود را حذف کنید. به همین خاطر لازم است تا از دروغ گفتن به خود دست برداشته و همواره منطقی اقدام کنید.

7-عدم تمایل به استفاده از وقت های آزاد برای کسب درآمد بیش تر

یک اقدام هوشمندانه مالی همواره شامل کاهش هزینه ها نبوده و افزایش درآمد نیز خود می تواند در این رابطه سودمند باشد. با این حال بسیاری از افراد تمایلی به اعمال سختی نداشته و همین امر باعث می شود تا درآمد آن ها در سطحی محدود باقی بماند. در این رابطه توصیه می شود تا همواره فرصت های شغلی موجود را مورد بررسی قرار داده و از نیروی جوانی و زمان آزاد موجود برای کسب درآمد بیش تر استفاده کنید. همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که این احتمال وجود دارد که دیگر نتوانید کار فعلی خود را ادامه دهید، تحت این شرایط اگر منابع مالی شما متنوع نباشد، بدون شک با مشکلات جدی مواجه خواهید شد.

8-عدم برنامه ریزی برای بازنشستگی

شما برای زندگی آسان در زمان بازنشستگی خود نیازمند بیمه های مناسب و کنار گذاشتن هزینه هایی برای آن زمان خواهید بود. در این رابطه سنین جوانی به علت این امر که هزینه های شما اندک است، بهترین زمان محسوب می شود. در نهایت این امر که بتوانید 10درصد از درآمد خود را برای بازنشستگی خود کنار گذاشته و یا آن را در جایی سودآور سرمایه گذاری کنید، آینده شما را در یک حداقل مطلوب قرار خواهد داد.

9-عدم ریسک پذیری

20 سالگی زمانی است که شما باید اقدامات متعددی را انجام دهید تا در نهایت به مسیر دلخواه خود دست پیدا کنید. در این رابطه نباید از شکست های احتمالی واهمه ای داشته باشید. بدون شک شما در این سن فرصت و توان کافی برای بازگشت مجدد را خواهید داشت. به همین خاطر نباید ریسک و جاه طلبی را در خود نابود سازید. فراموش نکنید که موفق ترین کارآفرینان و افرادی که توانسته اند تا به جایگاهی دست پیدا کنند، در همان سنین جوانی تصمیمی پر ریسک و جسورانه را اتخاذ نموده اند.

10-تنها تحصیلات را ضامن موفقیت دانستن

اگرچه تحصیلات یک فضیلت محسوب می شود، با این حال واقعیت این است که آینده همگان در آن رقم نخواهد خورد. آمارها در این رابطه حاکی از آن است که درصد بسیار بالایی از افراد ثروتمند، از میان افرادی شکل گرفته است که تحصیلات خود را رها کرده اند. به همین خاطر در صورتی که ایده ای برای کسب درآمد و هدفی بزرگ را در ذهن خود دارید، توصیه می شود تا تحصیلات را رها کرده و زمان خود را صرف آن کنید. با این حال فراموش نکنید که این امر تنها باید به علت اطمینان شما نسبت به طرح و ایده و نه صرفا برای رهایی از مسئولیت های تحصیلی، باشد. در این رابطه توجه داشته باشید که شما قادر خواهید بود تا هزینه های تحصیلی خود را صرف کاری کنید که نسبت به آن تمایل داشته و آینده خود را در آن می بینید.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VOlsadmE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه