پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

مشاوران خوب هزینه بر هستند اما اگر شما کارتان را انجام دهید، ارزش پولی که می دهید را دارند.

استخدام یک مشاور کسب و کار، بدون در نظر گرفتن استخدام یک فرد اشتباه، به اندازه کافی هزینه بر است.

زمانی خواهد آمد که شما و کسب و کارتان با نیاز به مشاوره و کمک بیرونی مواجه خواهید شد. ممکن است چیزی که نیاز دارید اطلاعات بازار باشد، یا نصیحت، مهارت ها، استراتژی ها و تکنیک هایی که در سازمان شما وجود ندارند. مشاوران می توانند برای طیف وسیعی از مشکلات راه حل فراهم کنند. انواع مختلف مشاوران ایده های متفاوتی دارند اما شما باید بدانید که کی و چرا از آن ها استفاده کنید.

به طور کل، یک مشاور کسب و کار با شما بر روی استراتژی، برنامه ریزی و حل مسئله کار می کند. این می تواند به شما کمک کند که یک مهارت کسب و کار را پرورش داده و دانش خود را افزایش دهید. شاید نیاز داشته باشید که یاد بگیرید چگونه یک مدل کسب و کار طراحی کنید، یک برنامه بازاریابی تولید کنید یا تعیین کنید که نیاز دارد از کدام تکنیک بازاریابی استفاده کنید و چگونه از آن استفاده کنید.

مشاوران انواع مختلفی دارند. بسیاری از افراد با بزرگانی مثل PWC، Deloitte، Ernst و Young یا KPMG آشنایی دارند اما بسیاری از شرکت های دیگر و همچنین اشخاص دیگر نیز وجود دارند.

مطلب مرتبط: چه زمانی مشاور استخدام کنیم

شرکت ها، مخصوصا شرکت های بزرگ، ساختار هزینه خود را به اشتراک نمی گذارند. هزینه ها به چشم راز مبادله دیده می شوند که تحت کنترل شدید نگه داشته شده است. علاوه بر این، هزینه ها با توجه به منطقه، مشتری، خدمات و غیره متغیرند. با در نظر داشتن این مورد، هزینه های شرکت های بزرگ از حدود 3200 دلار در ساعت تا 6600 دلار در ساعت گزارش شده اند و در یک بررسی از مشاوران که در سال 2017 توسط Consulting Success صورت گرفت، 14درصد از مشاوران به ازای هزینه هر پروژه بیشتر از 50000 دلار کسب می کردند.

مشاوران به 5 دسته تقسیم می شوند.

1- مشاوران استراتژی و مدیریت

این شرکت ها و اشخاص درکی عمیق از بازار به خصوص شما خواهد داشت و بهترین اعمال برای صنعت شما را می دانند. آن ها می توانند به شما کمک کنند که ردپای بازار خود را بزرگ کنید، ارائه محصول خود را گسترش دهید، به شما کمک کنند که مجددا برای بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها سازماندهی شوید، قابلیت های شرکت خود را افزایش دهید و به شما کمک کنند که سفارش تجهیزات بزرگی بدهید و حتی یک شرکت دیگر را خریداری کنید.

2- مشاوران عملکردها

این شرکت ها بر افزایش کیفیت و بهره وری فرآیند شما تمرکز می کنند. ممکن است وقتی از آنها استفاده کنید که به دنبال پرداختن به جزییات فرآیندهای فعلی، تحلیل و بررسی آن ها و گرفتن پیشنهاد/راهنمایی برای بهبود کیفیت، کاهش دادن مراحل یا اشتباهات و افزایش حاشیه سود و کاهش هزینه ها هستید.

3- مشاوران فناوری اطلاعات

با سرعت بالای تکنولوژی و پشتیبانی فناوری مورد نیاز، اکثر شرکت ها در زمانی یک مشاور استخدام کرده اند که در ادغام و بهبود کامپیوتر، سیستم های تلفنی، فضای حافظه، بهبود امکانات سرور و غیره آن ها را کمک کند.

4- مشاوران منابع انسانی

کسب و کارها عادت کرده اند که اختصاصا بر روی نیازهای مستخدمین کار کنند. شما ممکن است از آن ها برای جذب استعدادهای برتر، بهبود نگهداری مستخدم و تعیین غرامت به منظور سازگاری با اهداف شرکت تان استفاده کنید. شما ممکن است از آن ها برای توسعه رهبری و ارتباطات استفاده کنید.

5- مشاوران فروش و بازاریابی

شرکت های این زمینه به ساخت برنامه های بازاریابی، کار بر بیانیه های موضع گیری، توسعه برند، راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، تعیین استراتژی های شبکه اجتماعی، فرآیند اولیه فروش و بهبود، یا طراحی تمرینات فروش و آموزش عادت دارند.

خب، چرا باید کسی از این دسته ها را استخدام کنید؟

تخصص: ممکن است شما منابع درونی یا مجموعه مهارت های مورد نیاز برای انجام پروژه ، هدف، یا هر کاری که می خواهید انجامش دهید را در شرکت خود نداشته باشید. استفاده از یک مشاور یا فرد قدرتمند در صنعت خود می تواند پاداش های خوبی به همراه داشته باشد.

عامل تغییر باتجربه: با جهت دهی سیاست های اداره و برعهده گرفتن مسئولیت کاهش تعداد کارکنان یا سایر مسائل مربوط به کاهش هزینه، مشاوران متخصصین عامل تغییر هستند و می توانند به عنوان صدای بیرونی به منظور از بین بردن موانع عمل کنند و کارها را راه بیندازند.

بهبود فرآیند: مشاور شما یک متخصص یا متخصص برتر در حوزه کاری خود خواهد بود و در مسئله ای که شما برای اولین بار سعی در حل آن دارید سال ها تجربه دارد. چرا برای اختراع بهترین روش تلاش کنم وقتی که یک مشاور به احتمال زیاد چندین بار آن را به کار گرفته است.

ایده دهنده: یک مشاور می تواند نگرشی جدید به کسب و کار شما اضافه کند که ممکن است نداشته باشید. آن ها قادرند تصویر جامع تری از بازار و این که شرکت شما با وجود غریبه بودن چگونه در آن قرار می گیرد داشته باشند. بینش های آن ها می تواند تیم درونی شما را با روش های جدید فکر کردن و مقابله با مسائل آشنا کند.

تعلیم دهنده: با توجه به ذات کاری که یک مشاور انجام می دهد، آن ها تعلیم دهنده هایی طبیعی هستند. کار آن ها این است که دانش، بینش و تجربه خود را به اشتراک بگذارند. آن ها گزینه خوبی به منظور انجام یک دوره آموزشی، ارائه، یا آموزش یک به یک یا تیمی هستند.

مطلب مرتبط: آیا به یک مشاور اقتصادی در مدیریت کسب و کار خود نیاز دارید؟

مشاوران منبع خوبی هستند اما یکی از بزرگترین اشکالات آن ها می تواند اطمینان یافتن از این باشد که استفاده از یکی از آنها، نتایجی قابل مشاهده و قابل پیاده سازی که شما می توانید به وضوح تاثیرش در سودها و درآمد خالص ببینید را به همراه دارد.

بسیاری مواقع یک مشاور ممکن است به شما یک استراتژی و برنامه کلی برای چگونه انجام دادن آن بدهد اما هیچ گونه پیگیری از تضمین این که این پیاده سازی و دنبال شده است و این که نتایج مرور شده اند وجود نداشته باشد. این الزاما تقصیر مشاور نیست. ممکن است آن ها استخدام شده باشند که تنها راه اندازی و کارهای به خصوصی را انجام بدهند. همچنین مشاوره می تواند بسیار هزینه بر و وقت گیر باشد. شرکت های بزرگ می توانند هزاران دلار خرج کنند و بعد از حدود یک سال چیزی برای نمایش نداشته باشند.

 

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/F7XGtKBm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه