شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

امکان استرداد بلیط چارتر

2 سال پیش ( 1400/10/22 )
 

همه ما حداقل یک بار با هواپیما سفر کرده ایم و می دانیم که سریع ترین و ساده ترین راه برای سفر به مکان های مختلف، راه هوایی است. بیشتر مردم برای سفر به مکان های گوناگون سفر با هواپیما را ترجیح می دهند، زیرا می توانند در وقت خود صرفه جویی کرده و یک سفر هیجان انگیز و جذاب را تجربه کنند. باید بدانید که سفر با هواپیما علاوه بر مزایا، معایبی هم دارد. یکی از معایب سفر هوایی، گران بودن قیمت بلیط هواپیما علی بابا است که بیشتر مردم برای پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما به وب سایت های مختلف مراجعه می کنند. در این مطلب در مورد سفر هوایی، نحوه رزرو بلیط آنلاین و بلیط چارتر برایتان توضیحاتی ارائه داده ایم.

امکان استرداد بلیط چارتر

سفر با هواپیما

همان طور که گفتیم ساده ترین روش سفر به اماکن مختلف سفر با هواپیما است. سفر هوایی از مزایا بسیار زیادی برخوردار است که از این مزایا می توان به راحتی سفر، صرفه جویی در وقت، تخفیف های ویژه برای کودکان در سفر و امکانات زیاد هواپیما اشاره کرد. جالب است بدانید که یکی از مهم ترین مزایا سفر با هواپیما امنیت آن است، این ویژگی سفر هوایی را نسبت به سفر زمینی متمایز کرده.

نکات و قوانینی که در سفر با هواپیما باید رعایت کنید

یکی از مهم ترین نکته ای که در سفر با هواپیما باید رعایت کرد بار مجاز است؛ در سفر با هواپیما می توانید دو نوع بار حمل کنید، یکی را همراه خود داخل هواپیما می برید و یکی را در قسمت چک قرار می دهید. باید بدانید، باری که با خود داخل هواپیما می برید، نباید وزنش بیشتر از 10 کیلوگرم و بار دوم که در قسمت چک قرار می گیرد، نباید بیشتر از 50 کیلوگرم باشد، البته این راهم باید بدانید که هر ایرلاین (شرکت هواپیمایی) قانون خاص خودش را برای میزان بار مجاز دارد.

از نکات دیگری که در سفر با هواپیما باید رعایت کرد می توان به حاضر بودن افراد حداقل یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه، بستن کمربند ایمنی (قبل از پرواز کارکنان و مهمانداران هواپیما نحوه بستن صحیح کمربند ایمنی را به شما آموزش می دهند) و رعایت کردن پروتکل های بهداشتی (به خصوص در دوران کرونا) اشاره کرد.

امکان استرداد بلیط چارتر

بلیط ارزان هواپیما

همان طور که گفتیم یکی از بدترین معایب سفر با هواپیما گران بودن قیمت بلیط است. قیمت بلیط به عوامل مختلفی مانند روز خرید بلیط، ساعت خرید بلیط، مناسبت ها و تعطیلات رسمی و مهم تر از همه، فصل ها بستگی دارد. همان طور که گفتیم روز رزرو بلیط در قیمت آن تاثیر دارد؛ یعنی اگر شما در اواخر هفته بلیط رزرو کنید نرخ آن بیشتر از اوایل هفته برایتان محاسبه می شود، زیرا در اواخر هفته مردم بیشتر به سفر می روند.

یکی دیگر از عواملی که در تغییر قیمت بلیط می تواند موثر باشد، ساعت خرید بلیط است؛ معمولا اگر در ساعات اولیه روز (صبح) یا اواخر شب بلیط رزرو کنید، قیمت آن کمتر از ساعات دیگر روز برایتان محاسبه می شود.

همان طور که در ابتدا گفتیم فصل ها نیز در قیمت بلیط موثر هستند. اگر دنبال بلیط ارزان هواپیما هستید باید به آب وهوای منطقه ای که می خواهید به آن سفر کنید نیز توجه داشته باشید، زیرا بیشتر مردم برای سفر به ناحیه های مختلف برنامه ریزی هایی انجام می دهند برای مثال شهرهای که آب و هوای سردی دارند، طبیعی است که مردم در تابستان به آن ها سفر می کنند.

بلیط چارتر

چارتر به معنای کرایه دادن است که در پروازهای چارتری بین چارتر دهنده و چارتر کننده یک معامله دوسر سود صورت می گیرد. چارتر دهنده تمام صندلی های هواپیما را به صورت عمده ای به چارتر کننده اجاره می دهد. پروازهای چارتری بیشتر به گردشگران اجاره داده  می شود، اما علاوه بر گردشگران، سازمان های ورزشی، آموزشی و حتی بسیاری از مردم برای سفرهای خانوادگی هم از این بلیط استفاده می کنند.

امکان استرداد بلیط چارتر

پروازهای چارتری نیز علاوه بر مزایا، معایبی هم دارد، یکی از این معایب این است که در صورت کنسلی بلیطريال پولی به شما بازگردانده نمی شود. پس حتما قبل از خرید بلیط چارتر از رفتن به سفر خود اطمینان کامل پیدا کنید. البته اگر بلیطتتان را از علی بابا رزرو کرده باشید، می توانید بلیط را کنسل کرده و بخشی از مبلغ را دریافت کنید.

بلیط لحظه آخری هواپیما

بلیط لحظه آخری یک نوع بلیط هواپیما چارتر است که چارتر کننده به هردلیلی موفق به فروش تمام بلیط ها نشده و برای جلوگیری از ضرر مالی آن  را با قیمت کمتری نسبت به بقیه بلیط ها به فروش می رساند. معمولا این نوع بلیط وقت کمی دارد و پس از خرید چند ساعت از رزرو تا پرواز فاصله دارید. معمولا هرچه به پرواز نزدیک تر می شوید، قیمت بلیط لحظه آخری کمتر برایتان محاسبه می شود. در کل این نوع بلیط برای جلوگیری از ضررهای مالی با قیمت کمی به فروش گذاشته می شود تا تعداد رزرو کاملا پر شود.

برای رزرو بلیط ارزان هواپیما روش های گوناگونی مانند خرید بلیط چارتر، رزرو بلیط لحظه آخری و سفر کردن در مدت زمان مشخص و معین وجود دارد. برای رزرو بلیط هواپیما می توان به دو روش حضوری و آنلاین اقدام کرد که ساده ترین روش، خرید بلیط به صورت آنلاین است. برای رزرو بلیط به صورت آنلاین می توانید به وب سایت علی بابا که بزرگ ترین و معتبرترین شرکت گردشگری ایران است مراجعه کرده و با خرید بلیط با قیمت مناسب و اعتماد کامل سفر هیجان انگیز و جذابی را تجربه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RTU2AI7i
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه