جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

نوار خطر

2 سال پیش ( 1400/11/16 )
 

نوار خطر جهت جداسازی یک منطقه پرخطر از سایر مناطق موارد استفاده قرار می گیرد. بدون سیستم های هشداردهنده و موانع صحیح، کنترل می تواند یک کار غیرممکن باشد؛ اینجاست که استفاده از نوار خطر ضروری می شود. اکثریت ما در رویدادهای بزرگ و صحنه های تصادف با یک نوار رنگی بازدارنده برخورد کرده ایم، اما ممکن است هرگز متوجه تأثیر روانی آن به عنوان یک عامل بازدارنده نشده باشیم. متأسفانه هرساله تعدادی از کارگران و عابران پیاده، به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی در پروژه های ساختمانی، دچار آسیب دیدگی شدید می شوند یا جان خود را از دست می دهند. یکی از لوازم ایمنی ضروری در پروژه های مختلف، استفاده از نوار هشدار است. نوار خطر در ابعاد و رنگ های مختلفی تولید می شود و مشتریان می توانند باتوجه  به نیازشان، این محصول را از مراکز تولیدکننده معتبر خریداری کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع نوار هشدار و موارد استفاده از آن بیشتر آشنا کنیم.

نوار خطر

نوار خطر

نوار خطر از نایلون پلاستیکی در رنگ و ابعاد مختلف تولید می شود. این نوارها برای هشدار به افراد، در مناطقی که احتمال بروز حوادثی از جمله برق گرفتگی، سقوط از ارتفاع، گازگرفتگی، خطر انفجار و ریزش مصالح از ساختمان های نیمه کاره وجود دارد، استفاده می شوند. اگر شما هم در حال انجام پروژه های عمرانی هستید که احتمال بروز حوادث مختلف وجود دارد، می توانید از این نوارها خریداری کنید. توجه داشته باشید که برای خطر برق گرفتگی از نوار زردرنگ و برای آتش نشانی از نوار قرمز و نارنجی استفاده می شود.

انواع نوار خطر از نظر رنگ

انواع نوارهای هشدار دارای زمینه روشن با چاپ واضح و قابل فهم هستند. از آنجا که هر رنگ از نوار هشدار معنای خاصی دارد؛ در این بخش می خواهیم شما را با معنای رنگ در نوار هشدار آشنا کنیم.

  • نوار سفید و قرمزجهت اطلاع رسانی و جلوگیری از حادثه آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • نوار سفید و مشکی: علامت گذاری راهروها
  • نوار سبز و سفید: جهت اعلام کمک های اولیه
  • نوار زرد و بنفش: جهت هشدار به افراد به  خاطر وجود تشعشعات در منطقه
  • نوار سفید و نارنجی: در ترافیک های شهری استفاده می شود.
  • نوار سفید و آبی: اطلاع رسانی به افراد جهت خراب بودن دستگاه
  • نوار زرد و مشکی: جهت اعلام خطرات فیزیکی

کاربرد نوار خطر در صنایع مختلف

  • یکی از موارد استفاده از نوار خطر در پروژه های ساختمانی و عمرانی است. در واقع این نوارها بیشترین اهمیت را در این پروژه ها دارند. مطمئناً این نوارهای هشدار را در اطراف پروژه های در حال ساخت یا تعمیر مشاهده کرده اید. این نوار یک هشدار برای عابرین است که مراقب سقوط مصالح باشند و سعی کنند از کنار این ساختمان ها عبور نکنند؛ البته این نوارها فقط مختص پروژه های عمرانی نیست و برای کارکنان شهرداری و محیط سبز شهرداری هم کاربرد دارد. مثلاً در زمان آسفالت کردن بخشی از خیابان از این نوارها استفاده می شود تا محدوده کاری کارکنان مشخص شود و از ورود ماشین ها به این منطقه جلوگیری گردد.

نوار خطر

  • یکی دیگر از موارد استفاده از نوار خطر، در زمان تعویض یا تعمیر لوله های فاضلاب در سطح شهر است. ازآنجاکه این پروژه ها نیاز به حفاری و کندن زمین دارند، از این نوارها استفاده می شود تا به افراد و ماشین ها هشدار دهند که این منطقه پرخطر است. همچنین برای ایمنی بیشتر باید از یک  تکه چوب در قسمت حفاری شده استفاده کنند.
  • یکی دیگر از کاربردهای مهم نوار خطر، مربوط به مسائل امنیتی است. مثلاً زمانی که پلیس در حال پیگیری یک پرونده قتل یا جرم است، در محدوده کار خود از این نوارها استفاده می کند تا از ورود افراد غیرمرتبط به محل جلوگیری شود. 
  • یکی دیگر از موارد استفاده از این نوارها در آزمایشگاه ها، نیروگاه ها یا مکان هایی است که به  دلیل وجود مواد شیمیایی، اجازه ورود تمام افراد وجود ندارد  .
  • از دیگر کاربردهای نوار خطر می توان به پروژه های لوله گاز، خطر برق گرفتگی، آتش سوزی، خطر انفجار و موارد دیگر اشاره کرد.

ویژگی های نوار خطر

نوارهای هشدار از جنس پلی اتیلن یا پی وی سی تولید می شوند. هرچقدر متریال به  کار رفته، کیفیت بالاتری داشته باشد، ماندگاری و دوام این نوارها افزایش می یابد. اگر این نوارها در معرض مستقیم حرارت قرار نگیرند، تا سی  سال هم می توانند ماندگاری داشته باشند. از ویژگی های مهم این نوار هشدار می توان به خاصیت کشسانی، مقاومت بالا در برابر نور خورشید، باران و باد اشاره کرد. نوارهای هشدار در ابعاد و رنگ های مختلفی با توجه به سلیقه مشتری تولید می شوند. همچنین متقاضیان می توانند بر اساس نیازشان، سفارش یک متن را روی نوار بدهند. جالب است بدانید برخی از مدل ها نسوز هستند و در حوادث آتش سوزی کاربرد دارند. هم چنین قیمت ارزان این نوار باعث شده که تمام افراد بتوانند برای پروژه های پرخطر از این محصول استفاده کنند.

تقسیم بندی نوار هشدار از نظر کیفیت

با توجه به متریال به کار رفته در تولید نوار هشدار، این محصول از نظر سطح کیفیت به سه دسته زیر تقسیم می شوند.

  • درجه یک: در تولید این نوار هشدار از باکیفیت ترین مواد استفاده شده و در مکان هایی که ماندگاری و کیفیت نوار مهم است، کارایی دارد.
  • درجه  دو: نوارهایی که در پروژه های زیرزمینی مورد استفاده قرار می گیرند، باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند تا دچار فرسایش نشوند . به طور مثال در مکان هایی که خطر وجود لوله های گاز وجود دارد، از نوار خطر لوله گاز استفاده می کنند.
  • درجه سه: موادی که در تولید نوار درجه سه استفاده می شود، از کیفیت بالایی برخوردار نیست و تقریباً سی روز بیشتر ماندگاری ندارد. از نمونه های این نوار می توان به نوار برق گرفتگی، نوار صحنه جرم، نوار آتش نشانی، نوار فضای سبز و پارک ها اشاره کرد.

نوار خطر

عوامل مؤثر بر قیمت نوار خطر

فروش نوار خطر با ابعاد و رنگ های مختلف در مراکز تولیدی معتبر سراسر کشور صورت می گیرد. البته انواع نوار هشدار با قیمت های مختلفی در دسترس مشتریان قرار می گیرد. یکی از عوامل مهم در قیمت نوار خطر، کیفیت چاپ است. بسیاری از افراد این مسئله را نادیده می گیرند. در حالی که کیفیت چاپ یکی از مسائل مهمی است که در زمان خرید این محصول باید به آن توجه کرد. ماندگاری متن چاپ شده بسیار اهمیت دارد؛ زیرا شما می خواهید عابرین را از وجود خطر احتمالی آگاه کنید و در صورت پاک شدن یا ناخوانا بودن متن، استفاده از نوار هشدار بی فایده است. به همین دلیل هرچقدر کیفیت چاپ بالاتر باشد، قیمت نهایی این محصول نیز افزایش می یابد. یکی دیگر فاکتورهای مهم در قیمت نهایی، چسبی یا غیر چسبی بودن نوار است.

نوارهای چسبی به  دلیل سهولت استفاده، محبوبیت بیشتری در بین متقاضیان دارند. نوار هشدار چسبی از قیمت گران تری نسبت به نمونه های ساده برخوردار است. یکی از عوامل تأثیر گذار در قیمت نوار خطر، خرید به صورت جزئی یا عمده است. اگر به دنبال خرید نوار هشدار با قیمت ارزان تر هستید، پیشنهاد می کنیم به صورت عمده خرید کنید. همچنین شبرنگ بودن نوار، یکی دیگر از فاکتورهای مؤثر در قیمت گذاری این محصول است. متن چاپ شده روی نمونه های شبرنگ در هر شرایطی، قابل  مشاهده است.

انواع نوار خطر از جمله نوار خطر آب، نوار خطر لوله گاز، نوار هشدار برق، نوار خطر زرد رنگ، نوار هشدار مخابرات، نوار هشدار لوله نفت و غیره در مراکز فروش سراسر کشور عرضه می گردد. اگر علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسب هم برای تان اهمیت دارد، پیشنهاد می کنیم انواع نوارهای خطر با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت را از شرکت باران پلاست خریداری کنید. مجموعه باران پلاست به عنوان یکی از معتبرترین و بزرگ ترین مراکز تولید و فروش انواع نوار هشدار فعالیت دارد. این مجموعه افتخار تولید نوار هشدار را برای سازمان های مختلف از جمله شرکت مخابرات، شرکت آب و فاضلاب، شرکت گاز، شرکت های راه سازی و نیروی انتظامی داشته است. جهت اطلاع از قیمت و ثبت سفارش می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس اینترنتی  https://navarkhatar.com/ مراجعه نمایید. وبا شماره تلفن 02155293301 و 09127007008 اقای برهمنی تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GtUZ2uvO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه