جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

ساختار سازه ای سقف متحرک در هر پروژه با توجه به الزمات معماری آن پروژه متفاوت می باشد. گروه طراحی و مهندسی سایه روشن مدلهای متنوعی را از پیش طراحی و مهندسی کرده است تا شما به راحتی مدل مناسب و مطلوب معماری پروژه تان را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم 13 مدل پیش طراحی شده سقف متحرک سایه روشن را برای شما معرفی کنیم

معرفی انواع مدلهای سقف متحرک شرکت سایه روشن

  1. مدل روف لول

ساده ترین حالت سقف متحرک در سایه روشن مدل روف لول می باشد در این مدل صرفاً دو ریل اصلی به اضافه آبراه آلومینیومی جلو سیستم و غشاء پی وی سی سقف و تیرهای نگهدارنده آن می باشد.

  1. مدل سایانه

متداول ترین و پر مصرف ترین حالت سقف متحرک با توجه به اقلیم و معماری بناهای ایرانی مدل سایانه می باشد در این حالت  از دو یا چند عدد ریل در سقف و تعدادی ستون در جلوی سیستم استفاده می شود. ریلها به صورت شیبدار اجرا می شود و ستونهای جلویی نیز عمود بر کف هستند.

  1. مدل سایانه دبل

در این مدل دو سازه سایانه در کنار هم قرار می گیرند و سازه شیروانی شکل را ایجاد می کنند و امکان جمع شدن پارچه در قسمت بالا یا پایین شیب وجود دارد.

  1. مدل پاولیون

در حالتی که در فضای باز محوطه شما هیچ دیواره سنگی یا آجری برای نصب تکیه گاه نباشد و شما نیازمند یک اتاقک شیشه ای باشید که از 4 طرف شیشه داشته باشد حالت پاولیون مناسب فضای شما خواهد بود. در این مدل سقف شیبدار با تمامی تگیه گاه مورد نیاز احداث می گردد و جداره های فضا با پنجره های فیکس، متحرک موتورایز یا منوال کاملا هوابند می شود.

نمونه این مدل سازه در صدها پروژه در دوحه توسط سایه روشن اجرا شده است.

معرفی انواع مدلهای سقف متحرک شرکت سایه روشن

  1. مدل هورنو

مدل هورنو تماماً شبیه یک مکعب کامل دیده می‌شود حجم کاملا مکعبی با خطوط موازی و منظم از عناصر اصلی معماری مدرن می باشد.تفاوت این مدل با مدل پاولیون دراستتار شیب سقف در پشت پانلهای دکوراتیو آلومینیومی می باشد.و این مدل نیز به راحتی آبند و هوابند می شود.

  1. مدل آتین

مدل آتین بسیار مناسب معماری های مدرن می باشد. سازه ای فلت که دو عدد u معکوس ابتدا و انتهای ریلها رو ساپورت میکنند سازه سقف متحرک به صورت آویزان از زیر این u ها معلق است.

  1. مدل آتین پلاس

این مدل همانند طرح آتین پلاس یک عنصر کاملا مدرن برای روف گاردن هایی که با سبک مدرن طراحی می‌شوند می باشد. وجود دو آبراه در دو بدنه طولی سازه، این طرح رو نسبت به طرح آتین متمایز کرده است که البته این آبراه ها توسط پانلهای خاص آلومینیومی شیارداردکوراتیو پوشیده می شود. مزیت این طرح قابلیت هوابندی با پنجره‌ گیوتینی میباشد.

  1. مدل مهسایه

مدل مهسایه یا کنسولی ،در این حالت دو یا چند عدد ستون در یک طرف نصب می شود و ریلها تا 8 متر می توانند به صورت طره ای اجرا شوند البته این نوع سازه به شدت به ریشه ای عمیق  و مستحکم برای ستونها نیاز دارد.

  1. مدل مهسایه دبل

در این مدل صرفا بر روی ستونهای مرکزی نصب و استوار می شود.حداکثر طول ریل 8متر و عرض دهانه یک مدول آن تا 10 متر قابل انجام می باشد.

  1. مدل مهسایه دبل پلاس

بهترین طرح برای پوشش فضاهای بسیار گسترده از جمله رستورانها، ساختمانهای اداری، سالنهای اجتماعات، سالنهای ورزشی و … میباشد.

  1. مدل آون

مدل آون مدل فوق مینیمال و مناسب معماری مدرن می باشد.در این طرح پارچه سقف از زیر دو عدد یو معلق می باشد و بیرون زدگی پارچه از کنار ریلها ویژگی بارز این مدل می باشد.

  1. مدل شانا

اگر سقف تخت و بدون شیب نیاز پروژه شما می باشد مدل شانا بهترین انتخاب برای شما می باشد.آبراه ها در این مدل به صورت جانبی می باشد و امکان هوابندی با دیواره های شیشه ای موتورایز و منوال را دارد.

  1. مدل مانا

مدل مانا طرحی مینیمال می باشد که فاقد آبراه می باشد و آب سطح سقف فقط به صورت ریزشی از طرفین می باشد.طرحی مناسب معماری مدرن.

معرفی انواع مدلهای سقف متحرک شرکت سایه روشن

پیشنهاد میشود برای آشنایی بیشتر با انواع سقف متحرک با ساختارهای سازه ای مختلف و پروژه های اجرا شده آنها  وارد سایت سایه روشن شوید

شرکت سایه روشن اولین تولید کننده سقف‌ متحرک در ایران می باشد. گروه تولیدی سایه روشن به عنوان بنیانگذار این صنعت، در جامعه صنعت ساختمان ایران شناخته شده است. تیم فنی و مهندسی سایه روشن با ویژگی  تنوع زیاد در طرح و مدلهای از پیش طراحی شده سقفهای متحرک و اجرای بیش از 300 پروژه موفق در زمینه سقف متحرک و همچنین اجرای ترکیبی سقف جمع شونده هوابند با دیواره های شیشه ای موتورایز (پنجره گیوتینی) افتخار همراهی شما در پروژه هایتان را دارد. متخصصین ما به واسطه تجربه 50 ساله شان در صنعت سازه های آلومینیومی و 10 سال پشتوانه صنعت سازه چادری یا پارچه ای کششی تحت برند آسمانه، بهترین مشاور برای شما در طراحی و اجرای انواع سقف متحرک با کاربری های متفاوت اعم از سقف متحرک استخر، سقف متحرک حیاط خلوت، سقف متحرک رستوران و کافی شاپ ، سقف متحرک روف گاردن می باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VgPOLTci
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه