پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 9 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بورسیه تحصیلی کشور سوئد با معدل پایین چگونه امکان پذیر است؟

کشور سوئد به عنوان یک کشور با سیستم آموزشی متکی بر استعداد یابی و یکی از کشور های پیشرو در ثبت اختراعات، یکی از بهترین مقاصد یرای تحصیل است. بورسیه های مختلف با پوشش های ویژه برای کمک به تحصیل دانشجویان مستعد در بیشتر دانشگاه های سوئد در دسترس هستند. این بورسیه ها عموما در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شوند. دریافت بورسیه از دانشگاه های سوئد مانند هر کشور دیگر تابع قوانین و مقررات خاصی است. یکی از مواردی که ممکن است برای متقاضی دریافت بورسیه سوئد نگران کننده باشد مسئله معدل است. معدل تنها معیار پذیرش شما در یک دانشگاه بین المللی نیست ولی در کنار سایر فاکتور ها می تواند در روند اخذ بورسیه موثر باشد، اگر شما هم معدل پایینی دارید و قصد گرفتن بورسیه از سوئد را دارید با ما همراه باشید تا راهکار های جبران معدل پایین و اخذ پذیرش را مرور کنیم.

 

آیا می توان با معدل پایین بورسیه گرفت؟

یکی از سوالات پر تکرار دانشجویان هنگام مشاوره بورسیه تحصیلی، مربوط به تاثیر معدل در دریافت بورس های تحصیلی است. بورسیه از دانشگاه های سوئد به داشتن رزومه تحصیلی و سوابق علمی درخشان نیازمند است. گرفتن بورسیه در سوئد برای دانشجویان بعضی از کشور ها آسان تر است. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای دریافت بورسیه از دانشگاه های این کشور باید رزومه بسیار قوی بسازند. دریافت بورسیه سوئد مستلزم داشتن نمرات خوب، رزومه تحصیلی قوی، مقالات چاپ شده در نشریات معتبر، توصیه نامه و انگیزه نامه و... است. بر اساس نوع رشته ممکن است گاها پایین بودن معدل یکی از دلایل رد درخواست بورسیه باشد، البته دقت کنید که معمولا بر هم کنش چند فاکتور مختلف نتیجه نهایی را رقم می زند و تیم پذیرش دانشگاه معمولا متقاضی را تنها از روی معدل او قضاوت نمی کند. با این حال معدل بالای ۱۷ از ۲۰ و ۴ از ۵ می تواند در اپلای و دریافت بورسیه نقش مثبتی داشته باشد. البته پایین بودن معدل به معنای از دست رفتن فرصت دریافت بورسیه نیست و می توان معدل پایین را با مواردی مانند رزومه تحصیلی، چاپ مقالات و... جبران کرد.

بورسیه تحصیلی کشور سوئد با معدل پایین چگونه امکان پذیر است؟

راهکار هایی برای دریافت بورسیه سوئد با معدل پایین

دریافت بورسیه تحصیلی سوئد تنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ممکن است. دریافت این بورسیه برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا تابع قوانین و شرایط بسیار سخت گیرانه ای است. بورس های تحصیلی در سوئد شامل بورسیه تحصیلی دولتی و دانشگاهی هستند. بورسیه تحصیلی دولتی تمام هزینه های دانشجو اعم از شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی و سفر را پوشش می دهد. بورسیه های دانشگاهی هم که توسط دانشگاه های مختلف سوئد ارائه می شوند با هدف پوشش هزینه های تحصیلی و معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه ارائه می شوند. اگر معدل پایینی دارید نگران نباشید، شما هنوز هم شانس دریافت بورسیه را دارید، شما می توانید با دریافت مشاوره بورسیه تحصیلی برای جبران معدل پایین در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد و دریافت بورسیه سوئد می توانید از فاکتور های زیر کمک بگیرید.

  • رزومه قوی

اگر شما یک رزومه تحصیلی قوی داشته باشید، به راحتی می توانید نظر مثبت هیئت پذیرش را جلب کنید. شما می توانید از مشاوره بورسیه تحصیلی بهره مند شوید تا بتوانید در دوران کارشناسی یک رزومه خوب بسازید. اگر قصد اپلای و دریافت بورسیه را دارید، در مقطع کارشناسی یک دانشجوی فعال و کوشا باشید و در طرح های تحقیقاتی و پژوهشی شرکت کنید. سعی کنید با اساتید خود ارتباط موثری برقرار کنید و در برنامه های پژوهشی دانشگاه حضور پر رنگی داشته باشید. ایده پردازی و ارائه طرح های تحقیقاتی و مقالات علمی هم می تواند نقش مثبتی در ایجاد یک رزومه تحصیلی قوی داشته باشد.

بورسیه تحصیلی کشور سوئد با معدل پایین چگونه امکان پذیر است؟

  • چاپ مقالات در نشریه های معتبر

چاپ مقالات علمی در نشریه های معتبر بین المللی یک راه عالی برای دریافت رای مثبت هیئت پذیرش است. اگر بتوانید در زمینه ی فعالیتتان مقالات علمی را در یکی از نشریه های معتبر چاپ کنید، به راحتی اثر سوئد معدل پایین بر روند اخذ بورسیه تحصیلی تان را خنثی خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقاله نویسی حرفه ای برای اپلای، می توانید از مشاوره بورسیه تحصیلی کمک بگیرید.

  • نمره زبان خوب

برای دریافت بورسیه از دانشگاه های سوئد باید مدرک آیلتس با نمره ۷ به بالا داشته باشید. هر اندازه که نمره مدرک زبان شما بالا تر باشد می تواند نقش پوششی برای جبران معدل پایین داشته باشد؛ بنابراین اگر معدل نسبتا پایینی دارید، سعی کنید که مدرک زبان با نمره بلاتری ارائه دهید.

  • توصیه نامه تحصیلی معتبر

توصیه نامه تحصیلی نقش مهمی در پذیرش دانشجو دارد. اگر در دوران کارشناسی در دانشگاه داخلی خوبی تحصیل کنید و ارتباط خوبی با اساتیدتان بسازید. برای اخذ بورسیه می توانید از آن ها درخواست کنید که یک توصیه نامه تحصیلی برای شما بنویسند. اگر یک توصیه نامه تحصیلی معتبر داشته باشید و آن را همراه با رزومه خود به دانشگاه ارسال کنید، این توصیه نامه می تواند نقش موثری در پذیرش شما داشته باشد.

بورسیه تحصیلی کشور سوئد با معدل پایین چگونه امکان پذیر است؟

  • انتخاب رشته صحیح

همان طور که اشاره شد دریافت بورسیه تحصیلی سوئد تنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ممکن است. در صورتی که قصد دریافت بورسیه در مقطع ارشد یا دکتری را دارید بهتر است با کمک مشاوره بورسیه تحصیلی، رشته کارشناسی خود به گونه ای انتخاب کنید که شانس دریافت بورسیه را افزایش دهید. انتخاب رشته هایی که محبوبیت بیشتری دارند احتمال دریافت بورسیه را افزایش می دهند.

  • سابقه همکاری با دانشگاه ها و مدارس معتبر

یکی از مواردی که هنگام مشاوره بورسیه تحصیلی برای ساخت یک رزومه قوی به شما پیشنهاد می شود، ایجاد روابط همکاری با دانشگاه ها و موسسات علمی است. سابقه همکاری و ارتباط علمی و اموزشی با دانشگاه ها و مدارس معتبر نقش مهمی در اثبات توانایی های علمی و پژوهشی شما دارد. سعی کنید دوران کارشناسی بتوانید ارتباط موثری با دانشگاه های خارجی و یا داخلی داشته باشید و تبادلات علمی خود را با موسسات علمی گسترش دهید، این سوابق علمی نقش برجسته ای در بهبود رزومه تحصیلی شما دارند و می توانند تا حد زیادی معدل پایین شما را پوشش دهند.

  • داشتن مقام در المپیاد جهانی

داشتن مقام در المپیاد جهانی یکی از مواردی است که به راحتی می تواند معدل کم شما برای دریافت بورسیه را جبران کند. به طور کلی اگر متقاضی در یکی از مسابقات برگزیده بین المللی مانند المپیاد جهانی مقامی داشته باشد دریافت رای مثبت هئیت پذیرش دانشگاه بسیار آسان تر خواهد بود.

 

سخن پایانی

دریافت بورسیه تحصیلی کشور سوئد برای دانشجویان خارج از اتجادیه اروپا تابع شرایط بسیار سخت گیرانه ای است. یکی از شرایط دریافت بورسیه در دانشگاه های این کشور داشتن سوابق علمی معتبر و نمرات درسی خوب است، با وجود اینکه پذیرش در بورسیه های تحصیلی سوئد معدل محور نیست اما اگر معدل پایینی دارید باید سعی کنید ضمن بهره مندی از مشاوره بورسیه تحصیلی و انتخاب رشته صحیح رزومه تحصیلی قوی بسازید. شما می توانید به جبران معدل پایین خود با نمره زبان بالا، کسب مقام در مسابقات جهانی و... نظر مثبت هیئت پذیرش دانشگاه را جذب کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PRkTO0A8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آباد
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه