پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه تصور یک خانه مدرن ، فرقی نمی کند که آپارتمان باشد یا یک خانه ویلایی بدون سیستم فاضلاب غیر ممکن است . فاضلاب جزء لاینفک بسیاری از تاسیسات است و از آنجایی که به صورت روزانه استفاده می شود ممکن است هر از گاهی دچار گرفتگی یا انسداد شده و نیاز به تخلیه چاه داشته باشد.

گاهی اوقات به دلیل رد شدن زباله های جامد مانند مو، مواد چرب و غیره از لوله های فاضلاب باعث می شود سرتاسر بستر فاضلاب با یک لایه ضد آب پوشیده شده و چاه فاضلاب مسدود شود . در این صورت باید تخلیه چاه فاضلاب با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام شود . در غیر این صورت چاه سرریز شده و علاوه بر ایجاد بوی فاضلاب در محل ، حشراتی مانند سوسک نیز در فضا پراکنده می شوند.

امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاه های جدید برای تخلیه چاه از دستگاه های مخصوص استفاده می شود اما این کار در گذشته توسط افراد انجام شده و کسانی که شغلشان تخلیه چاه بود برای این امور باید به داخل چاه وارد می شدند.

دلایل مسدود شدن لوله های فاضلاب چیست؟

عواملی که باعث مسدود شدن چاه فاضلاب شده و نیاز به تخلیه چاه را ضروری می کند شامل موارد زیر می باشند:

چربی ها

شستشوی ظروف چرب در سینک ظرفشویی باعث جمع شدن چربی ها در لوله های فاضلاب می شوند. این مسئله نفوذ ناپذیری لوله ها را کمتر نموده و باعث گرفتگی فاضلاب می شود. برای جلوگیری از این امر کافیست هر چند وقت یک بار سیستم فاضلاب را با آب داغ شستشو دهید.

جمع شدن مو

هنگام دوش گرفتن ممکن است موی زیادی در زه کشی فاضلاب جمع شود که این مسئله باعث انسداد لوله های فاضلاب می شود . برای جلوگیری از این امر خرید توری های محافظ چاه ایده آل است که مانع از نفوذ موها به داخل لوله های فاضلاب می شود.

ایجاد رسوب در سیفون

اغلب انسداد به دلیل رسوبات ایجاد شده در خم های سیفون رخ می دهد . سیفون به گونه ای طراحی شده که همیشه آب زائد در آن وجود داشته در نتیجه باعث ایجاد فشار در سیستم می شود و اجازه نمی دهد بوی فاضلاب به فضا نفوذ کند . 

سیفون محل انباشته شدن انبوه زباله های خانگی نیز است که باعث انسداد لوله های فاضلاب می شوند برای جلوگیری از این امر تمیز کردن و شستشوی منظم سیفون الزامی است.

از جمله موارد دیگری که باعث گرفتگی و انسداد لوله های فاضلاب می شوند می توان به یا ترک لوله ها که باعث نشتی آنها می شود ، پر شدن بیش از حد فاضلاب و یا خطا در هنگام نصب لوله های فاضلاب اشاره نمود.

انواع روش های تخلیه چاه

تخلیه چاه توسط دستگاه های مخصوص

هر چه چاه فاضلاب قدیمی تر باشد فضولات، زباله و چربی های بیشتری درون آن قرار گرفته و باعث ایجاد شدن یک لایه در کف و دیواره های چاه می شوند که نفوذ ناپذیر بوده و در نتیجه ممکن است سرریز شدن چاه فاضلاب را به همراه داشته باشد. همچنین اگر این چاه بر روی زمینی حفر شده باشد که خاک آن شنی است در نتیجه آب نمی تواند به درون زمین نفوذ یابد، لذا زباله های جامد در کف چاه ته نشین شده و مایعات نیز توسط دیواره چاه به اطراف فرستاده می شوند . تمام این عوامل باعث پر شدن چاه شده و نیاز به تخلیه چاه وجود دارد که در این صورت توسط دستگاه های مخصوص با استفاده از پمپ های کفکش و دستگاه های مکنده چاه تخلیه می شود ، سپس فضولاب و فاضلاب تخلیه شده به داخل تانکر های مخصوص منتقل شده و به جاهایی که مورد تایید شهرداری است تخلیه می شوند.

تخلیه چاه توسط حفر یک چاه دیگر

در این روش که یکی از روش های قدیمی بوده و امروزه رایج نیست ابتدا توسط یک متخصص عمر و جذب پذیری چاه سنجیده می شود . سپس یک چاه دیگر در کنار آن حفر شده و پس از ایمن سازی به روش کول گذاری چاه با کول سیمانی که معمولا از نوع کول میله و کول انباری است  ، با استفاده از یک لوله، مایعات چاه قدیمی به چاه جدید انتقال می یابد. از این روش زمانی استفاده می شود که چاه فاضلاب در عین پر بودن همچنان ظرفیت داشته اما با مواد جامد و فضولات زیادی پر شده است در این صورت مایعات آن تخلیه شده و مواد جامد در چاه قبلی مدفون شوند.

دلایل تخلیه و ضرورت ایمن سازی چاه فاضلاب

برخی دیگر از روش های تخلیه چاه که به صورت سنتی و در گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند شامل موارد زیر می باشند:

استفاده از تلمبه دستی

یکی از روش های مرسوم که در گذشته برای باز کردن گرفتگی و تخلیه چاه انجام می شد استفاده از تلمبه دستی بود.

بدین منظور باید برای کارایی درست تلمبه ابتدا آن را گرم کنید و آن را بر روی چاه توالت یا سینک ظرفشویی قرار دهید به طوری که دور تا دور چاه توسط تلمبه پوشیده شود ، سپس باید عملیات فشار دادن تلمبه و بالا کشیدن آن را انجام دهید تا راه آب باز شود.

بکارگیری پمپ جهت تخلیه چاه

یکی از روش های موثر برای تخلیه چاه استفاده از پمپ می باشد . بدین منظور ابتدا باید داخل چاه را با آب پر کنید و سپس توسط پمپ سعی کنید به سیفون فشار وارد آورید. این کار باعث باز شدن چاه می شود.

فاضلاب خانگی و صنعتی ، معضلی است که به شدت برای سلامت و محیط زیست مضر است . امروزه با پیشرفت در روش های حفر چاه و تصفیه و دفع فاضلاب ، این معضل تا حدودی کنترل شده است. 

برای کسب اطلاعات و خرید کول بتنی از تولیدکننده با ما تماس بگیرید .
تلفن مستقیم: ۰۹۱۲۳۹۰۴۴۷۲
kaval.ir

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/raNO24wB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه