جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

0 تا 100 آشنایی با بازاریابی

1 سال پیش ( 1401/8/22 )
 

0 تا 100 آشنایی با بازاریابی

شاید شما هم تا اسم بازاریابی را می شنوید، سریع به یاد حساب کتاب و فروش در بازار بیفتید. اگر می خواهید واقعا بدانید که این شغل شگفت آور چه مراحل پیچیده و درهمی دارد که تمام افراد هوشمند را جذب خود می کند؛ به شما تبریک می گوییم! خوب جایی را برای مطالعه مطالب عالی و چکیده از مدیریت و هر آن چیزی که آمیخته بازاریابی است، انتخاب کرده اید.

ما در اینجا تلاش کرده ایم تا با قلمی روان و ساده، مفهوم این شغل هیجان انگیز را برایتان روشن کنیم. چنین حرفه ای شاید تنها یک کلمه را شامل شود؛ اما در بطن خود چندین و چند شاخه های متعدد جای داده است. قبل از شروع بهتر است با مفهوم ساده ای از این حرفه آشنا شوید. اگر در زمینه این مباحث، نیاز به مقالات، پاورپوینت و هر مدل دیگری از توضیحات عمیق و کامل دارید، کافی است به یک سایت مرجع و پربازدید مانند سایت ای مدیران مراجعه نمایید و همه چیز درباره بازاریابی را بخوانید!

مفهوم بازاریابی به صورت کلی چیست؟

به معنایی خیلی ساده و روان، هر فعالیتی را که انجام می شود تا مشتری عکس العملی جهت سودرسانی مثبت داشته باشد، بازاریابی می گویند. هر شرکت و یا سازمانی، راه و روش های مخصوص به خود را دارد که بتواند در آینده جایگاه خود را پله به پله بالا ببرد. در نهایت این استراتژی ها به صعود فعالیت های تجاری کمک ویژه ای می کنند. همین حرفه و استراتژی خود جزو چنین شغل جذابی به شما می رود.

آمیخته بازاریابی یا Mix Marketing

در دنیای این حرفه، اصطلاحی به نام آمیزه و یا آمیخته بازاریابی نیز وجود دارد که جزو مباحث مهم در اساس و شالوده این راه به شمار می رود. به طور کلی این روند را چهار P می دانند؛ زیرا در زبان انگلیسی چهار عنصر آن از حرف p تشکیل شده است. این ترکیب که از گذشته تا به الان همیشه رایج بوده عبارت است از: محصول(Product)، قیمت(Price)، ترویج یا ارتقا دادن(Promotion) و در آخر مکان توزیع و عرضه(Place). این چهار عنصر به ترتیب به نوبه خود توانسته اند یک روند شغلی جذاب و پرسود را برای کارفرماها ایجاد کنند.

محصول می تواند یک کالای فیزیکی خاص و یا یک سرویس خدماتی، مانند حق اشتراک و خدمات مشاوره ای باشد. قیمت عامل مهمی است که بی تردید یا مخاطب را جذب می کند یا دفع. در اینجا مشخص می شود که چه میزان قیمتی مناسب محصول و یا سرویس خدماتی شماست. حالا محصول شما قیمت گذاری و عرضه شد اما شاید اکثر افراد از وجود آن باخبر نباشند. در اینجا در مرحله ترویج دادن یا ارتقا، می توانید از خدمات تبلیغاتی مختلف استفاده کنید. مکان توزیع باید متناسب با زمان مشخص و محلی که مشتری درخواست دارد باشد.

بازاریابی به چند دسته تقسیم می شود؟

در حال حاضر با توجه به گستردگی علوم ارتباطات و وجود اینترنت، چنین حرفه ای را می توان به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم کرد. در مدیریت بازاریابی به صورت آنلاین، شاخه های مختلفی از آن وجود دارند که عبارت هستند از:

۱ . محتوایی

تولید محتوا در سایت های مختلف، اپلیکیشن های پیام رسان، ویدئو ها و هر مکان و موارد دیگر جزو همین شاخه از شغل محسوب می شوند. درواقع افراد زیادی تمایل دارند تا با مطالعه و یا شنیدن محتواها، دانش و آمادگی خود را بیشتر کنند.

۲. شبکه های اجتماعی

شما با ارائه و عرضه توزیع محصول خود در شبکه های اجتماعی، مخاطبان بسیار زیادی را جذب می کنید. شما می توانید با توضیح محصولات خود، مشتریان زیادی را جذب برند خود سازید.

۳. روابط عمومی

با توجه به گسترگی در شبکه های اینترنتی، هنوز هم سبک و سیاق قدیم برای نظر و بازخورد در مورد محصول و خدمات وجود دارد. این راه و روش در این شغل، بازخورد مثبتی از اطمینان مشتریان به فعالیت شما خواهد داد.

۴. ویروسی

به این دلیل نام آن را ویروسی گذاشتند که اگر مشتریان مجذوب خدمات یا محصولات شما شوند در مقابل به اشتراک گذاشتن آن با دیگران نمی توانند مقاومت کنند؛ و حتما باید آن را به کسانی که می شناسند و برایشان مناسب است بفرستند.

۵. مشارکتی

به این مدل از مدیریت بازار، پورسانتی، رابطه ای و یا همکاری در فروش نیز گفته می شود. در این شاخه شما مبلغی از سود و یا درصد خود را به شخص دیگری می دهید تا با کمک گرفتن از آن، بازده فروش و صعود خود را بیشتر کنید.

0 تا 100 آشنایی با بازاریابی

حالا بازاریابی آفلاین به چه معناست؟

در بازاریابی آفلاین یا سنتی، دیگر خبری از اینترنت و بستر فضای مجازی نیست. به همان صورت که گذشتگان ما کار تبلیغاتی انجام می دادند پایدار است و طرفداران خوبی هم دارد. برخی از شاخه های مربوط به این دسته عبارت اند از:

  • تبلیغات در رادیو و صدا و سیما
  • تجربههای شخصی به صورت دهان به دهان
  • استفاده از تابلوها و علائم در محیطهای عمومی
  • اسپانسر شدن در رویدادهای خاص و مورد پسند عامه مانند فوتبال
  • عرضه محصولات در انواع نمایشگاههای مرتبط با فعالیت تجاری شما

مدیریت بازاریابی چه کاربردی دارد؟

یکی از هنرمندانه ترین مدیریت ها، همین مدیریت بازاریابی می باشد. یعنی شما با ایده ای خاص، به راحتی می توانید محصول مورد نیاز مشتریان را ابداع کرده و با قیمتی مناسب و تبلیغی آسان، آن را به دست مشتریان خود برسانید. در هر شغلی رقیب بسیار زیاد است؛ اما در این حرفه، میزان رقبا غوغا می کند . پس یک مدیر بازاریاب باید قدرت خوب جنگیدن و یا نبرد درست را داشته باشد تا در آخر پیروز میدان شود.

سخن آخر

تمامی مطالب بالا خلاصه ای از مفیدترین و نکته ای ترین مباحث بازاریابی بوده است. شاید انواع بسیار بیشتری در زمینه آنلاین و آفلاین مشاهده کرده باشید، که ما تنها انگشت شمار و مهم ترینشان را برای شما شرح داده ایم. اگر طالب مطالعه بیشتر و جستجو در مدیریت بازار هستید و می خواهید تمام نکات ریزبه ریز این مبحث را به خوبی مطالعه کنید و فرا بگیرید، کافی است یک سر به سایت ای مدیران بزنید. این سایت با خدماتی شگفت انگیز و قیمت های پیشنهادی بسیار عالی، تمام مقالات، فایل های pdf، پاورپوینت ها و سایر موارد مشابه را در دل خود جای داده است. دیگر شما می توانید با خیال راحت نسبت به خرید محصول دلخواه خود اقدام کنید. به قول معروف با این سایت، بازاریابی را قورت بده!

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/m6yFWgBB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه