شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

حداقل سرمایه برای راه اندازی شغل آهن فروشی چقدر است

حداقل سرمایه برای راه اندازی شغل آهن فروشی چقدر است

بازار ساخت و ساز در ایران پررونق است و همین موضوع، شغل سخت آهن فروشی را پردرآمد و پرسود کرده است. درواقع برای ساخت هر ساختمان به آهن نیاز داریم. برای مثال یکی از نیازمندی های ما اطلاع از قیمت روز میلگرد است که در ساختمان سازی اهمیت خود را نشان می دهد. و محصول یادشده در صنایع تولیدی و تبدیلی هم کاربرد زیادی دارد. این فلز در پل سازی و برای ساخت اتومبیل ها و بدنه کشتی ها هم به کار می رود. آهن در آلیاژ فولاد هم استفاده می شود که از فلزات پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است. از طرف دیگر، صنعت تولید آهن از صنایع مهم جهان است که میزان تولید آن بر بازارهای جهانی تاثیر دارد. موارد ذکرشده، بازار آهن و فولاد را برای سرمایه گذاران جذاب می کند.

اگر شما هم به دلایل ذکرشده علاقمند به ورود به بازار آهن هستید، در این خبر با ما همراه باشید. در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد که حداقل سرمایه برای راه اندازی شغل آهن فروشی چقدر است.

پیش از پاسخ به این سوال، بهتر است بدانید که اگر در زمان مناسبی به بازار آهن وارد نشوید یا در شرایط نامناسبی آهن بخرید یا بفروشید، ممکن است متضرر یا ورشکست شوید. درواقع آهن فروشان زیادی در سال های ابتدایی فعالیت خود به خاطر تصمیمات اشتباهی که می گیرند، زمین می خورند. ضمن این که کسانی در بازار آهن دوام می آورند که پشتکار و ریسک پذیری بالایی دارند.

صفر تا صد هزینه راه اندازی آهن فروشی

پیش از شروع کار در زمینه آهن، بهتر است بدانید که آهن فروشی، فشار کار بالایی دارد و یک آهن فروش در تأمین آهن موردنیاز بازار آزاد نقش مهمی دارد. در ادامه به صفر تا صد هزینه راه اندازی آهن فروشی می پردازیم. نکته اینجاست که ورود به این حرفه، مراحل مختلفی دارد که برای به سرانجام رساندن هر یک، باید هزینه ای پرداخت کنید.

برای راه اندازی آهن فروشی، در مرحله نخست، باید از اتحادیه این شغل پروانه کسب بگیرید. در مرحله بعد هم باید با مشاغل مرتبط با شغل آهن فروشی ارتباط برقرار کنید. این مشاغل عبارتند از: مصالح فروشان ساختمانی، صاحبان کارگاه های تیرچه و بلوک، ساختمان سازان، عمده فروشان ضایعات فلزات، بازیافت کنندگان ضایعات فلزی، عمده فروشان آهن آلات، عمده فروشان ضایعات فلزی آهنی، خرده فروشان آهن آلات و فروشندگان گل نرده.

مسئله بعدی این است که یک آهن فروش باید اطلاعات خود درباره بازار را به روزرسانی و اخبار اقتصادی و سیاسی داخلی و خارجی را دنبال کند، چراکه اگر به عنوان یک آهن فروش به اوضاع بازار آگاه باشید، می توانید با توجه به نوسانات محصولات فولادی در زمان مناسب خرید کنید. نکته بعدی این است که برای کاهش ریسک، می توانید با کارخانه های تولیدکننده محصولات آهنی قرارداد بلندمدت ببندید و با مشتریان درباره قیمت توافق کنید. با این کار از تاثیر نوسانات قیمت آهن آلات که ممکن است میزان خرید محصولات فولادی مشتریان شما را کاهش دهد، در امان می مانید.

حداقل سرمایه برای راه اندازی شغل آهن فروشی چقدر است

سرمایه لازم برای آهن فروشی

حال که با مراحل راه اندازی این شغل آشنا شدیم، به سرمایه لازم برای اهن فروشی می پردازیم. شما باید پیش از راه انداختن آهن فروشی درباره سرمایه اولیه موردنیاز برای آن تحقیق و با افراد متخصص مشورت کنید. مسئله اینجاست که این شغل به سرمایه اولیه زیادی برای خرید آهن آلات نیاز دارد و برای فعالیت در آن، باید انبار بزرگی بخرید یا اجاره کنید. نکته دیگر این است که برای خرید آهن آلات باید به نوع محصول و برند تولیدکننده آن توجه کنید. برای تهیه محصولات آهنی و فولادی باید زمان مناسبی را هم انتخاب کنید، چراکه قیمت محصول به کیفیت آهن آلات، قیمت بازار جهانی، میزان تقاضا و ابعاد و نوع آهن وابسته است.

به جز خرید محصولات در زمان مناسب، روش دیگر کاهش ریسک، داشتن سبد سرمایه گذاری متنوع است. درواقع یک آهن فروش نباید همه سرمایه خود را به یک باره به بازار آهن وارد کند و مهم است پیش از ورود به این کسب و کار، سطح سرمایه خود را بر اساس شرایط بازار تنظیم کنید. در ادامه فعالیت در بازار آهن، اگر شرایط مساعد بود، سرمایه خود را از بازارهای دیگر به آن تزریق کنید. درواقع شما باید با چرخش پولتان بین بازارهای متفاوت، ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهید. با این وجود اگر به دنبال سود بیشتری هستید، باید به ریسک بالاتری دست بزنید. ضمن این که این شغل ذاتا پرریسک است و یک آهن فروش باید به اندازه چند میلیارد تومان ریسک کند. با این حال یادتان نرود که بازار آهن سود خوبی دارد، اما با انجام رفتارهای اقتصادی بی پروا ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید.

حداقل سرمایه برای راه اندازی شغل آهن فروشی چقدر است

تجهیزات لازم برای راه اندازی اهن فروشی

حال که با سرمایه موردنیاز برای این شغل آشنا شدیم، به تجهیزات لازم برای راه اندازی اهن فروشی می پردازیم. برای شروع فعالیت در این صنف به این زیرمجموعه ها نیاز دارید: کارگاه آهن فروشی، خودروهای حمل آهن، کارگران آهن فروشی، حسابداری و اپراتور باسکول.

درامد شغل اهن فروشی چقدر است

اکنون که با سرمایه و تجهیزات موردنیاز برای شروع این شغل آشنا شدیم، می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که درامد شغل اهن فروشی چقدر است. نکته اینجاست که آهن، قیمت مناسب و مقاومت بالایی دارد و محصولات آهنی تاریخ انقضا ندارند و برای تولید آنها به دریافت مجوزهای بهداشتی نیاز ندارید. همین موضوعات باعث می شود پس از مدتی فعالیت مستمر در شغل آهن فروشی بتوانید سود کنید. با این حال اگر به دنبال عدد دقیقی درباره میزان درآمد شغل یادشده هستید، بهتر است بدانید که درآمد آهن فروشی، یک تا پنج درصد کل فروش است که بر اساس نوع محصول و نوسانات بازار تغییر می کند. البته نکته اینجاست که همه آهن فروشان به یک اندازه سود نمی کنند و سود فعالان این شغل به شرایط بازار، پارامترهای اقتصادی و نرخ های جهانی بستگی دارد. نکته بعدی این است که رقابت در بازار آهن بالا است و کسانی می توانند فروش خود را بیشتر کنند که نسبت به رقبا، مزیت رقابتی داشته باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DIcRPsGr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه