چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

نقاشی و رنگ خودرو یک فرآیند چند سطحی است که تنها شامل رنگ کردن نیست و شامل بازرسی اولیه، پولیش کشیدن، پوشش با لایه محافظ و غیره نیز می باشد. 

نکته مهم این است که باید تمام مراحل را به طور دقیق انجام داد . زیرا این کار به طور کلی به شما تضمینی برای کارکرد طولانی قطعات رنگ شده را می دهد.

دلایل انجام نقاشی و رنگ خودرو 

دلایل متعددی وجود دارد که مالک خودرو را به نقاشی و رنگ کردن خودرو وا می دارد. برخی از این دلایل عبارتند از:

- تصادف کردن خودرو که باعث کنده شدن رنگ بدنه خودرو شده است.
- خوردگی بدنه که در این صورت قطعات باید تمیز و رنگ شوند.
- ایجاد شدن ایراداتی به صورت تراشه، خط و خش و فرورفتگی روی بدنه به دلیل کارکرد طولانی مدت خودرو.
- تغییر طراحی به درخواست مالک خودرو که در این صورت تغییر رنگ با ایربراش انجام می شود.

از آنجایی که هر یک از این موارد نقاشی و رنگ خودرو برای مالک یک فرآیند طولانی و پرهزینه است، بنابراین به شما توصیه می کنیم که به طور کامل با فرآیند نقاشی و رنگ خودرو آشنا شوید تا بتوانید کیفیت کار و ظاهر ماشین را به طور کلی ارزیابی کنید.

دانستنی هایی درباره نقاشی و رنگ خودرو

 انواع رنگ آمیزی ماشین

بسته به نیاز مشتری، نقاشی خودرو در انواع زیر متمایز می شود:

رنگ آمیزی محلی

در این نوع نقاشی و رنگ کردن خودرو ، معمولاً قسمت های خاصی از خودرو مانند سپر، گلگیر و در تحت رنگ آمیزی قرار می گیرند.

رنگ آمیزی جزئي

این نوع نقاشی زمانی انجام می شود که یک یا چند قسمت بدنه خودرو آسیب دیده باشد . تنها مشکل این نوع رنگ کردن خودرو تناسب رنگ عناصر رنگ شده با بقیه بدنه است. اما یک مزیت بزرگ نیز وجود دارد و آن هم صرفه جویی در هزینه ها است ، زیرا قطعات بصورت جزئی رنگ می شوند و کامل نیستند . نکته اصلی رعایت تمام الزامات و مراحل فرآیند فنی است. در این مورد، بعید است که کسی حتی متوجه شود که بخشی از ماشین اخیرا رنگ شده است.

رنگ کامل خودرو 

این روش زمانی مناسب است که خودرو دچار تصادف شده و خوردگی بدنه وجود داشته باشد. همچنین از این روش پس از تعمیر خودروهای قدیمی استفاده می شود، زیرا به ندرت می توان به تطابق کامل رنگ جدید با رنگ اصلی دست یافت. محدوده قیمت برای این نوع کار به وضعیت ماشین، پیچیدگی نقاشی و غیره بستگی دارد.

مراحل نقاشی و رنگ کردن خودرو

مهم نیست کدام روش برای نقاشی و رنگ خودرو شما انتخاب شود ، نکته اصلی این است که تمام قوانین و مراحل فرآیند فن آوری رعایت شود.

برای نقاشی خودرو همیشه باید قبل از هرکاری سطح را آماده کنید .این بدان معناست که آن را با شامپو ماشین کاملاً بشویید تا نه تنها تصویر کامل آسیب پوشش قدیمی را ببینید، بلکه بهترین شرایط را برای چسبندگی رنگ ایجاد کنید. برای همین منظور، چربی زدایی قطعه ضروری است .آثار چربی، لکه های قیر، پوشش ضد خوردگی (در صورت وجود) باید حذف شود. ثانیاً اگر قطعه قابل جدا شدن است، بهتر است این کار را انجام دهید. این کار امکان بررسی دقیق و سپس رنگ آمیزی روی آن را با رنگ متالیک از همه طرف فراهم می کند.

در مرحله اول بازرسی از خودرو انجام می شود که طی آن نواقص و ایرادات مختلف بدنه که باید برطرف شوند ، مشخص می شود. محدوده کار باید به طور دقیق تعریف شود تا وظایف به درستی تنظیم شود و تا اجرا ادامه یابد. انجام دادن این کار به شما کمک می کند تا کار نقاش خودرو را ارزیابی کنید و در صورت کیفیت نامناسب، ادعا کنید.

مرحله دوم فرایند نقاشی و رنگ خودرو شامل آماده سازی خودرو برای رنگ آمیزی و رفع عیوب قبل از شروع فرآیند است . کل مرحله را می توان به چندین بخش تقسیم کرد که ترتیب آنها باید حتما رعایت شود:

- جداسازی عنصر آسیب دیده بدنه
- صاف کردن یا ترمیم قسمت تغییر شکل یافته بدنه خودرو
- بتونه کاری و تنظیم دقیق قسمت مورد نظر بدنه به شکلی خاص
همه این کارها زمانی ضروری هستند که سطح یک عنصر قبل از رنگ آمیزی ناهموار باشد.
- فرآیند پرایمینگ فرآیندی است که به هیچ وجه توصیه نمی شود از آن صرف نظر کنید . 
- فرآیند انتخاب رنگ . ساده ترین راه برای انتخاب رنگ زمانی است که مالک بخواهد رنگ بدنه را به طور کامل تغییر دهد. در غیر این صورت، روند پیچیده ای برای تطبیق رنگ جدید با رنگ خود خودرو وجود دارد تا قطعات جدید از بقیه متمایز نشده و رنگ شدگی خودرو مشخص نشود.
- آماده سازی ماشین برای رنگ آمیزی.

مرحله سوم شامل رنگ آمیزی مستقیم یک قطعه از یک ماشین یا رنگ کردن خودرو بطور کامل و با استفاده از ایربراش است.

کل فرآیند توصیه می شود در یک جای مخصوص انجام شود که در آن شرایط زیر وجود دارد، زیرا نقاشی و رنگ خودرو در چنین اتاقک هایی با کیفیت بهتری انجام خواهد شد.

- روشنایی یکنواخت
- تهویه و فیلتراسیون مناسب

مرحله نهایی و پایانی نقاشی و رنگ خودرو مونتاژ بدنه و پولیش است . همچنین باید عناصر رنگ شده به دقت از نظر وجود نقص بررسی شوند.

کیفیت نقاشی و رنگ خودرو ، هنگام فروش آن می تواند نقش مهمی در قیمت آن داشته باشد. کارشناسی خودرو در تهران ، یکی از مواردی که مورد بررسی قرار می دهد ، رنگ خودرو است .

از طرفی یکی از مراحل بازسازی و تعمیر ماشین تصادفی نیز همین رنگ کردن است . کارشناسی و بررسی دقیق خودرو قبل از خرید ، مانع از هزینه های بعدی مراجعه به تعمیرگاه تخصصی پژو در تهران ، سمند ، رنو و.. می شود. 

برای کارشناسی رنگ ، موتور و... با رنواتوماتیک تماس بگیرید. ۰۹۱۹۸۸۳۳۰۸۸

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/V0KfGpqi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه