پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اجرای ترمووود و نکاتی که باید هنگام نصب رعایت کنیم

اجرای ترمووود و نکاتی که باید هنگام نصب رعایت کنیم

ترموود نوعی چوب خاص با ویژگی های منحصر به فرد است. خاستگاه این چوب کشور فنلاند در شبه جزیره اسکاندیناوی و شمال اروپا است. در فنلاند نوعی درخت کاج وجود دارد که از چوب آن برای تولید ترموود استفاده می کنند. ترموود های تولید شده با چوب این درخت از بالاترین کیفیت برخوردار می باشند. در ایران نیز از چوب درختان کاج برای تولید ترمووود استفاده می کنند. روش نصب ترموود با توجه به مکان نصب آن متفاوت است. به طور مثال طریقه نصب ترموود در کف ساختمان با نصب آن در سقف ساختمان متفاوت از یکدیگر می باشد. با این حال رایج ترین روش برای نصب انواع ترمووود استفاده از پیچ و مهره است. در این روش از یک سری شیار و زبانه های هم اندازه در ترموودها استفاده می کنند.

یکسان بودن شیارها و زبانه ها کمک می کند، نصب ترموود ها در هر اندازه ای به راحتی انجام گیرد. روش نصب فنلاندی بهترین روش برای نصب انواع ترموود در مکان های مختلف است. از جمله ویژگی های این روش مقرون به صرفه، آسان و سریع بودن است. برای نصب و اجرای ترموود به روش پیچ و مهره استفاده از مهره های فولادی اهمیت دارد. قبل از نصب ترموود توصیه می شود تخته ها را با مته مناسب سوراخ کنید. وجود سوراخ در تخته ها موجب می شود هنگام قرار دادن پیچ ها و محکم کردن آن ها ترک و شکاف در تخته ها ایجاد نگردد.

 

نکاتی که باید هنگام نصب به آن توجه کنیم

اولین نکته مهم که در نصب ترموود می بایست به آن توجه داشت زیرسازی است. نصب ترموود چه به صورت افقی باشد و چه به صورت عمودی نیازمند زیرسازی دقیق و اصولی است. نکته بعدی در ارتباط با نصب ترموود برای نمای ساختمان است. نصب ترموود برای نمای ساختمان به هیچ وجه نباید به صورت مستقیم روی قوطی های فلزی انجام شود. برای این کار ابتدا زیرسازی را می بایست روی قوطی های فلزی انجام داد. پس از نصب دقیق چوب های زیرسازی می توان برای نصب ترموود اقدام کرد.

سبک بودن زیرسازی اهمیت دارد. حداکثر فاصله چوب های زیرسازی باید حدود 60 سانتی متر باشد. حداکثر این فاصله برای کف پوش های خارج از ساختمان حدود 50 سانتی متر در نظر گرفته می شود. تراز پشت زیرسازی نیز می بایست ضخامت مناسبی داشته باشد. کمینه این ضخامت تقریبا سه سانتی متر در نظر گرفته شده است. چوب هایی که به عنوان زیرساز مورد استفاده قرار می گیرند باید فاصله مناسبی از سوراخ مهره ها داشته باشند. مناسب ترین فاصله برای این منظور از سوی کارشناسان 50 سانتی متر در نظر گرفته شده است.

اجرای ترمووود و نکاتی که باید هنگام نصب رعایت کنیم

خصوصیات ترمووود

ترموود به معنای چوب هایی است که به روش حرارتی تولید شده اند. در واقع این چوب ها را به کمک دمای بالا و بخار آب تهیه می کنند. دمای مورد نیاز برای تولید این نوع از چوب ها حداکثر 230 درجه سانتی گراد است. این حرارت تمام قسمت های چوب را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در نهایت این حرارت بالا موجب از بین رفتن تمام میکروارگانیسم های موجود در چوب شده و استفاده از آن را برای موارد گوناگون امکان پذیر می کند. چوب های مورد نظر می بایست برای مدت بیش از صد ساعت در معرض حرارت گفته شده قرار بگیرند. پس از گذشت مدت زمان ذکر شده، چوب به طور کامل پاکسازی خواهد شد. نتیجه این پاکسازی عاری شدن چوب از هر گونه قارچ و کپک خواهد بود. برخی از خصوصیات منحصر به فرد ترموود شامل موارد زیر می باشد.

  • ثبات اندازه های آن
  • فاقد رزین
  • مقاومت بالا در برابر پوسیدگی
  • مقاومت بالا در برابر فرسایش
  • ثبات رنگ
  • طبیعی بودن
  • عدم استفاده از مواد شیمیایی
  • سبک بودن
  • انعطاف بالا
  • مقاومت بالا در برابر برداشتن شکاف
  • مقاومت در برابر حریق و آتش سوزی
  • عایق حرارت
  • مقاومت در برابر آب و رطوبت

اجرای ترمووود و نکاتی که باید هنگام نصب رعایت کنیم

ترمووود با کیفیت را از کجا بخریم؟

شرکت تجاری آوا چوب در سال 1380 فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید فرآورده های چوبی آغاز کرد. این شرکت به واسطه محصولات با کیفیت و درجه یکی که تولید می کند سال های متمادی است که نیاز کاربران سخت پسند خود را برطرف می کند. این شرکت بزرگ به طور خاص در زمینه طراحی و تولید انواع تخته های زیرپایی، تخته های چند لایه، چوب روسی و ترموود فعالیت می کند.

 دفتر مرکزی این شرکت در شهرک صنعتی خاوران و سایت چوب فروشان در تهران واقع شده است. شما می توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی شرکت به نشانی www.fgwood.org اطلاعات بیشتری در خصوص محصولات این شرکت به دست آورید. با مراجعه به نشانی ذکر شده در بالا شما می توانید از قیمت ها و خصوصیات محصولات این شرکت مطلع شوید. همچنین از کارشناسان مجرب و متخصص این مجموعه برای انتخاب بهترین گزینه جهت رفع نیاز خود مشورت و مشاوره دریافت کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HY9cb2YW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه