جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ماشین آلات تولیدات فلزی و مفتولی

ماشین آلات تولیدات فلزی :

عملیات کشش مفتول در جهت کاهش قطر یا تغییر شکل سطح مقطع مفتول صورت می گیرد.یکسری دوزه برای این موضوع طراحی میشوند. سبک طراحی این دوزه ها متفاوت است. 

فرمت طراحی این دوزه ها به جنس و نوع مفتول بستگی دارد. دوزه خود دارای دو جزء اصلی می باشد. این دو جز پوسته آهنی دوزه و هسته آن هستند.معمولا جنس هسته آهنی بوده اما پوسته از آلیاژ تنگستن تولید میشود.

هسته خود دارای جزهایی مانند راهنما، زاویه ورودی، زاویه تماس، استوانه سایز و زاویه خروجی می باشد.از انواع دستگاه های کشش مفتول جهت فرم سرد انواع فلزات کاربرد دارد.در این نوع دستگاه ها، مفتول را از بین یک یا چند قالب کششی عبور می دهند. این کار جهت کاهش سطح مقطع مفتول استفاده میشود.

این عملیات در واقع، یک فرآیند فلزکاری شبیه فرآیند اکسترژون است. با این تفاوت که در اکسترژون میله از بین قالب هل داده می شود. اما در انواع دستگاه های کشش مفتول، مفتول را از بین قالب میکشند.

روش کار دستگاه کشش مفتول :

ابتدا، مفتول با قطر بزرگ را از درون دوزه عبور میدهند. قطری از مفتول که کوچکتر است با پودرکشش یا روغن کشش مجاور میشود. از آنجایی که فرآیند کشش مفتول سرد است، بنابراین خواص فیزیکی مفتول مانند مقاومت کششی ، الاستیسیته و همینطور کیفیت سطح آن کاهش پیدا میکند. اما عناصر شیمیایی آن تغییر نمی کند.

 

انواع دستگاه کشش مفتول چه قطعاتی دارند؟ 

دستگاه های کشش مفتول قطعاتی گوناگونی دارند:

1.بدنه دستگاه

2.دینام

3.طبل

4.قرقره

5.جادوزه ای

همه این قطعات روی یک بدنه فلزی، که تقریبا 6 متر طول و 1 متر عرض دارد بهم متصل میشوند. تعداد طبل های دستگاه با یکدیگر متفاوت است. بعضی از دستگاه تعداد طبل بیشتر و بعضی تعداد طبل کمتری دارند.

 

چند نوع دستگاه کشش مفتول وجود دارد؟

انواع دستگاه کشش مفتول : 

دستگاه های کشش مفتول خود به دو نوع زیر تقسیم می شوند:

1. دستگاه های کشش مفتول ریز بار

2.دستگاه های کشش مفتول درشت بار

این که هر کدام از دستگاه های کشش مفتول چه میزان قدرت دارند به گزینه هایی زیر بستگی دارد:

1.میزان بزرگی طبل

2.قدرت دینام

3.قدرت ژنراتور

 و..

کاربرد انواع دستگاه های کشش مفتول:
 

از انواع دستگاه کشش مفتول در صنایع زیادی استفاده میشود. از آن جمله میتوان به سیم کشی برق، کابل ها، گیره های کاغذ، آلات موسیقی و.. اشاره کرد. این دستگاه ها نه تنها در صنایع بزرگ بلکه در کلیه صنایع کوچک نیز به نوعی کاربرد دارند.

 

دستگاه وت یا دستگاه ترکش ریزبار:

در شرکت فولاد راه ساخت امیر دستگاه کشش مفتول یا ترکش ریزبار با تکنولوژی روز دنیا و برگرفته از دانش مهندسی معکوس ساخته میشود. این دستگاه با تولیدات خارجی قابلیت رقابت داشته و بسیار با کیفیت است. 

مشخصات دستگاه ترکش ریزبار :

 

کنترل ماشین با پی ال سی و اینورتر

نوع سیم جمع کن : قرقره

قدرت موتور :  ۱۸.۵ کیلووات

نوع مفتول : مفتول گالوانیزه سفید

قطر مفتول : ۲ میلی متر تا ۰.۳۵ میلی متر

 

 کاربردهای دستگاه ترکش ریزبار:

از مفتول تولید شده توسط این دستگاه برای تولید انواع توری های گالوانیزه مانند توری مرغی ،توری فرنگی، توری پرسی، توری حصاری و.. استفاده میشود.

 

دستگاه شاخه کن مفتول چیست؟

این دستگاه وظیفه تبدیل مفتول از حالت کلاف به حالت شاخه را بر عهده دارد. بعد این دستگاه مفتول را به اندازه دلخواه برش داده و تنظیم میکند.

 

دستگاه شاخه کن مفتول چه مزایایی دارد؟

1.طراحی ساده داشته و کاربری ساده دارد.

2.قیمت بسیار مناسبی دارد.

3.برای اجرای کار نیاز به نیروی متخصص ندارد.

4.سرعت بالا داشته و بدون توقف کار میکند.

5.امکان برنامه ریزی دارد.

6.به راحتی تعمیر میشود.

7.همه قطعات آن در دسترس است.
و..

نکات ایمنی مهم در کارگاه کشش مفتول :

ایمنی در خط کشش مفتول بسیار مهم است زیرا حوادث ناگوار زیادی شاید در این بخش رخ دهند..در زیر به برخی از امور ایمنی مهم می پردازیم :

1- جهت اجرای نکات ایمنی ما به تجهیزاتی مانند عینک، دستکش، کفش ایمنی، لباس کار مناسب و.. نیاز داریم .

2- باید هر اپراتور کا حتما بارهای متناسب با نیروی خود را حمل کند. 

3- اپراتور باید به خوبی کار با دستگاه را آموزش دیده و بیش از حد به دستگاه، به قرقره، مفتول در حال کشش، بازو و طبل نزدیک نشود.

و..

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/33CFee0G
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه