پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ

1 سال پیش ( 1401/10/17 )
 

خرید کامپیوتر گیمینگ

زمانی که شما قصد خرید کامپیوتر گیمینگ را دارید باید به چند نکته کلیدی و بسیار مهم در این زمینه دقت داشته باشید تا بتوانید از میان محصولات موجود بهترین گزینه ها را برای خرید خود انتخاب کنید. این در حالی است که بسیاری از افراد با این نکات آشنایی کاملی ندارند و همین عامل نیز باعث می شود تا در خرید کامپیوترهای موردنیاز خود با مشکلات زیادی مواجه شوند. از این رو راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ می تواند در این امر به شما کمک شایانی بکند.

نکات مهم که باید برای خرید کامپیوتر گیمینگ بدانید

زمانی که قصد خرید سیستم گیمینگ را دارید پیش از هر چیز باید مشخص کنید که چه نوع کارت گرافیکی را برای بازی های کامپیوتری خود نیاز دارید. برای این کار نیز باید بررسی کنید که بیشتر به دنبال نصب و اجرای کدام بازی ها در کامپیوتر شخصی خود هستید. پس از این که این موارد را مشخص کردید باید به دنبال کامپیوترهایی باشید که حداقل سخت افزار موردنیاز شما را داشته باشند تا بتوانند این نیازها را به نحو احسنت برطرف کرده و عملکرد خوبی را به شما ارائه دهند.

پردازنده مرکزی (CPU)

پردازنده مرکزی (CPU)

بعضی از بازی ها بیشتر و برخی کمتر به CPU فشار می آورند. اگر اثری که آن را تجربه می کنید جزو آثار CPU Heavy باشد و پردازنده مرکزی پی سی شما نتواند قدرت مناسب را ارائه دهد، اجرای بازی با مشکل رو به رو خواهد شد.

این بدان معنا است که انتخاب CPU خوب روی تجربه کاربران از بازی ها تاثیر قابل توجهی می گذارد. اما چطور باید پردازنده مرکزی مناسب را انتخاب کرد؟ برای شروع باید تصمیم بگیرید که می خواهید به سراغ اینتل بروید یا AMD. در قدم بعد باید قیمت سیستم گیمینگ و هزینه ای که قرار است صرف تهیه CPU کنید را مد نظر قرار دهید. ما از آن جایی این حرف را می زنیم که هر دوی این شرکت ها پردازنده های مرکزی مختلفی با قیمت های متنوع دارند. پس انتخاب کنید که می خواهید یک CPU گران قیمت بخرید یا قصد دارید به سراغ محصولی ارزان از نسل های پیشین بروید.

مادربرد

مادربرد

به طور معمول کاربران درگیری زیادی بین انتخاب پردازنده مرکزی و مادربرد دارند و گاهی یکی را پیش از دیگری برمی گزینند. اما باید بگوییم که در هر صورت باید روی انتخاب این قطعه حساسیت زیادی به خرج دهید، زیرا احتمالا ارتقا سیستم تان در سال های آینده به این قطعه وابسته خواهد بود.

کاملا بدیهی است که انتخاب CPU تاثیر زیادی روی مادربردی که قرار است انتخاب کنید، دارد. هر چه نباشد باید سوکت مطابقت داشته باشد که بتوانید از آن پردازنده مرکزی روی قطعه اصلی سیستم گیمینگ تان استفاده کنید. پس در انتخاب مادربرد باید به سوکت مربوط به CPU اهمیت دهید و نکته مهم دیگر نیز بودجه تان است.

علاوه بر این، باید ببینید که این قطعه چند اسلات برای رم دارد و همچنین اسلات های مربوط به کارت های دیگر مثل PCI-Express نیز باید مورد توجه قرار بگیرند. مادربردهای جدید برای انتخاب قطعه مربوط به فضای ذخیره سازی نیز انتخاب های مختلفی را پیش روی تان قرار می دهند.

رم (RAM)

رم (RAM)

اکنون در راهنمای خرید سیستم گیمینگ باید به سراغ رم برویم. شما بدون داشتن یک رم خوب با حجم مناسب، نمی توانید یک پی سی قابل قبول برای بازی کردن داشته باشید. حتی اگر نخواهید با کامپیوترتان بازی کنید، باز هم باید مقدار رم کافی داشته باشید، زیرا این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیدا کردن میزان رم مورد نیاز برای یک گیمر کار سختی نیست. تقریبا تمام پی سی های این روزها، حداقل 16 گیگابایت رم دارند. با داشتن این مقدار رم دیگر نباید نگران چیزی باشید و می توانید به راحتی از تجربه بازی ها لذت ببرید.

هرچند اگر دوست داشته باشید قدم را فراتر بگذارید، ما در راهنمای خرید سیستم گیمینگ بالا رده توصیه می کنیم که به سراغ 32 یا حتی 64 گیگابایت رم بروید. اما باید برخی موارد دیگر را نیز مد نظر قرار دهید. برای مثال آیا لزومی می بینید که این قطعات دارای نورهای RGB باشند؟ یا با یک رم ساده کنار می آیید؟

علاوه بر این، سرعت رم نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برخی از بررسی ها نشان می دهند که در این بحث، پردازنده های شرکت AMD می توانند از رم های دارای سرعت بیشتر، بهتر بهره ببرند. پس اگر قصد دارید به سراغ پردازنده های اینتل بروید، دیگر نیازی نیست حتما سریع ترین مدل بازار را انتخاب کنید. 

 

پاور (PSU)

باید بدانید که داشتن پاور خوب جزو ملزمات بستن یک سیستم گیمینگ محسوب می شود و باید آن را جدی بگیرید. انتخاب این قطعه نیز به بودجه تان و به طور کلی قیمت سیستم گیمینگ که می خواهید تهیه کنید، بستگی دارد.

پاور یا منبع تغذیه همان طور که از نام اش پیدا است، تمامی قطعات سیستم را تغذیه می کند. پس باید قطعه ای را بخرید که قابل اطمینان باشد و بتواند سال ها برای تان کار کند. خرید یک سیستم گیمینگ 150 میلیون تومانی، اما داشتن یک پاور 2 میلیون تومانی بی معنی است و مشخص نیست حاصل این ترکیب چه خواهد شد.

البته اگر می خواهید هزینه کمتری صرف کنید، در راهنمای خرید سیستم گیمینگ ارزان باید بگوییم که می توانید به سراغ منبع تغذیه ارزا ن تری بروید. همچنین در صورتی که می خواهید بیشتر هزینه کنید، باید به سراغ طراحی ماژولار بروید تا از شر سر و کله زدن با کابل های فراوان و به هم ریخته خلاص شوید.

کارت گرافیک (GPU)

کارت گرافیک بدون شک یکی از مهم ترین قطعات کامپیوتر گیمینگ است و شاید بتوان آن را حائز اهمیت ترین بخش در یک سیستم گیمینگ در نظر گرفت. اگر بخواهید صادق باشیم، باید ذکر کنیم که انتخاب کارت گرافیک خوب در این روزها کار ساده ای نخواهد بود. البته قبلا انتخاب این قطعه دشوار نبود، اما در چند وقت گذشته این موضوع به یکی از چالش های پی سی گیمرها تبدیل شده است.

در انتخاب این قطعه نیز باید به برند توجه داشته باشید. ما در یک مقاله تحت عنوان مقایسه کارت گرافیک AMD و Nvidia به طور کامل دو شرکت غول در زمینه تولید کارت گرافیک را مقایسه کرده ایم که می توانید نگاهی به آن بیندازید.

کیس

جهت انتخاب کیس گیمینگ برندها و طرح های بی شماری در بازار وجود دارد که هر یک از آن ها خصوصیات منحصر به فردی دارند. گاهی همین ازدیاد طراح و شکل ها گاهی برای گیمرها گیج کننده می شود. انتخاب کیس مناسب برای بسیاری از افراد کار سختی نیست.

 

فضای ذخیره سازی

برای انتخاب هارد ابتدا در نظر داشته باشید که چه مقدار فضای برای ذخیره سازی اطلاعات تان نیاز دارد. آیا از کسانی هستید که فیلم ها و بازی های تان را آرشیو می کنید؟ اگر بله، باید به سراغ هاردهای حجیم بروید.

SSDها در سال های اخیر در بازار فراوان شده اند. این قطعات قیمت های بالایی دارند، اما کیفیت و سرعتی که ارائه می دهند، ارزش تک تک ریال هایی که بابت شان می پردازید را دارند. SSDها از 60 گیگابایتی وجود دارند تا بالغ بر 1 ترابایت. این به بودجه شما بستگی دارد که چه قطعه ای را می خواهید خریداری کنید.

 

سیستم خنک کننده

اکثر پردازنده های جدید گرمای زیادی تولید می کنند و برای این که بتوانید وضعیت آن ها را کنترل کنید، باید به سراغ تهیه سیستم کولینگ خوب بروید. هرچند باید بدانید که خنک کننده های جدید بیش از چیزی هستند که صرفا بخواهید آن ها را به عملکردشان محدود کنیم. مثلا باید به جریان هوا، صدایی که ایجاد می کنند، نورهای RGB و موارد از این قبیل نیز توجه کنید. چنین خصوصیاتی روی قیمت نیز تاثیرگذار هستند.

اگر خنک کننده شما قابلیت جریان هوا نداشته باشد، نمی تواند دمای قطعات را کاهش دهد. در نتیجه قطعات داغ می شوند و ممکن است به پی سی آسیب وارد کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SyHFnOVR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه