شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سرامیک دندان بهتر است یا لمینت دندان

در سراسر دنیا مثل کشور خودمان ایران، سلامت و زیبایی دهان و دندان بسیار اهمیت دارد و مورد توجه بسیاری از مردم جهان قرار می­گیرد. اگر شما هم به فکر لبخندی زیبا و با اعتماد به نفس هستید، احتمالا به راه­هایی که در دندان­پزشکی مدرن استفاده می­شود فکر کرده­اید. روش­هایی که در حال حاضر هم جنبه ترمیمی و درمانی دارند و هم جنبه زیبایی. از راه­هایی که به اصلاح لبخند شما کمک می­کند، می­توان به سرامیک دندان و لمینت دندان(لمینت سرامیکی) اشاره کرد.

 در ادامه به همراهی شما دوستان دکتر مژگان آزادی خواه، می­خواهیم به معرفی و تفاوت­های سرامیک دندان و لمینت دندان اشاره کنیم. در ابتدای این بحث، باید به توضیح درباره آن­ها بپردازیم. در ابتدا از لمینت سرامیکی شروع به صحبت می­کنیم.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

لمینت سرامیکی یکی از راه­های اصلاح لبخند و زیبایی و طراوت بخشیدن به دندان­ها، که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و ایرانیان نیز علاقه خاصی به استفاده از آن نشان دادند، لمینت سرامیکی است. لمینت سرامیکی، روکش­هایی است که به سفارش مددجو و براساس سلیقه وی برای اصلاح شکل، رنگ و اندازه دندان طراحی و استفاده می­شود و بر روی دندان قرار می­گیرد.

شما با استفاده از این روش می­توانید از دندان­های سالم و سفید خود و لبخند زیبای خود لذت ببرید. لمینت دندان رایج­ترین روش در بین درمان­های ترمیمی و زیبایی دندان بوده و مشتریان پر و پا قرصی دارد. در این روش با استفاده از لایه نازکی روی دندان استفاده می­شود، علاوه بر زیبایی، به استحکام و قدرت دندان­ها نیز کمک می­کند. لمینت همانطور که اشاره شد، کاربردهای درمانی نیز دارد که می­توان به اصلاح شکستگی و ترک خوردگی و عواملی از این دست اشاره کرد.

در تعریف دیگر می­توان اشاره کرد که لمینت دندان همان ونیر می­باشد که با استفاده از پوسته­های ظریف به اصلاح موارد اشاره شده می­پردازد. می­توان گفت تمامی افراد با مشورت با دندان­پزشک خود و با صلاحدید وی و طبق سلیقه خود می­توانند از لمینت دندان استفاده کنند، که بر اساس معیارهایی همچون شکل، رنگ، تعداد و مواردی از این دست، در رنج قیمتی متفاوت از این خدمات بهره­مند شوند.

لمینت دندان خود بر 2 نوع است که به لمینت سرامیکی یا همان سرامیک دندان و لمینت کامپوزیتی تقسیم می­شود.

در ادامه برای شما همراهان دکتر مژگان آزادی خواه، به تفسیرسرامیک دندان می­پرازیم.

روکش دندان یا سرامیک دندان

روکش دندان یا سرامیک دندان چیست؟

سرامیک دندان نوعی ونیر و لمینت است که جنس متفاوتش، باعث تمایز آن نسبت به بقیه می­شود. سرامیک دندان همان پرسلن ونیر است. در این نوع روش یعنی سرامیک دندان، با توجه به مشکل شما و سلیقه شما و مشورت و صلاح­ دید دندان­پزشک محترم، روکش دندان در آزمایشگاه مخصوص روکش با ضخامت­های متفاوت ساخته می­شود.

همان­طور که اشاره کردیم، سرامیک دندان هرکس، به صورت یونیک و خاص برای او طراحی و استفاده می­شود. از آنجاییکه این روش ضخامت و استحکام بیشتری نسبت به لمینت دندان یا همان لمینت کامپوزیتی دارد، منطقا شما باید برای استفاده از سرامیک دندان هزینه بیشتری بپردازید. نکته دیگر که حائز اهمیت است و ما باید به آن اشاره کنیم، استفاده­های ترمیمی آن است. از آن برای اصلاح بدرنگی­ها یا رنگ و جرم گرفتگی­هایی که با روش­های دیگر پاک نمی­شود، اصلاح بدشکلی­ها، اصلاح نامنظمی­ها بهره می­برند. در بقیه موارد نیز از در مسائلی همچون، شکستگی­های دندان و ترک­خوردگی دندان­ها کاربرد دارد.

در مواردی که مددجو مشکلاتی متعددی همچون عفونت لثه، پوسیدگی دندان و مواردی از این دست داشته باشد هم می­توان به شرط اینکه قبل از انجام پروسیجر گذاشتن سرامیک دندان، درمان لازم صورت گیرد از سرامیک دندان استفاده کرد. تنها در یک صورت نمی­توان برای فرد از آن استفاده کرد که مینای دندان فرد آسیب شدید و به صورت جدی از بین رفته باشد، که در این مورد خاص فقط روکش دندان کاربرد دارد.

برای گذاشتن سرامیک دندان معمولا تراش دندان نیز انجام می­شود. این تراش دندان برای گذاشتن سرامیک، بسیار ظریف و نامحسوس بوده و آسیبی به بافت دندان وارد نمی­کند. در صورت تبهر و حاذق بودن دندان­پزشک شما و البته با توجه به شرایط موجود، ممکن است حتی نیازی به تراش دندان هم نباشد.

به صورت کلی سرامیک دندان را به شما معرفی کردیم. حالا در ادامه این مقاله به مزیت­ها و مقایسه می­رسیم.

تفاوت سرامیک دندان با لمینت دندان

تفاوت سرامیک دندان با لمینت دندان

ابتدایی تفاوتی که بین سرامیک دندان و لمینت دندان وجود دارد، تفاوت قیمت این دو است. در ادامه با توجه به مواردی که به شما توضیح می-دهیم خودتان علت تفاوت قیمت و گران­تر بودن سرامیک دندان نسبت به لمینت کامپوزیتی می­شوید.

وقتی که انتخاب شما استفاده از لمینت کامپوزیتی است، نیازی ندارید زمان زیادی را منتظر حاضر شدن مواد و روکش لازم برای دندان­هایتان باشید. این پروسه در یک جلسه چند ساعته ساخته و پرداخته می­شود و سپس بدون نیاز به مداخله تهاجمی خاصی توسط دندان­پزشک روی دندان­های شما سوار می­شود.

اما در روند ساخت سرامیک دندان یا همان لمینت سرامیکی حدود دو الی سه هفته باید منتظر ساخته شدن روکش­هایی که سفارش داده­اید باشید. سپس بعد از اینکه دندان­های شما بیماری خاصی نداشت می­توانید از آن استفاده کنید. در این روش بر خلاف نوع دیگر آن یک پروسیجر تهاجمی بی­خطر یعنی تراش دندان وجود دارد. دندان­پزشک بعد از تراش دندان سرامیک دندان را روی دندان­ها نصب می­کند.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان انواع متفاوتی دارد که شما می توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و بعد از لمینت سرامیکی یا روکش دندان استفاده کنید. ارتودنسی باعث می شود تا دندانهای شما مرتب کنار همدیگر قرار گیرد و برای استفاده از روکش آماده شود.

پس اگر شما هم نگران دندانهای کج یا آسیب دیده خود هستید به راحتی می توانید توسط ارتودنسی دندان، دندان کج خود را برطرف کنید.

مزیت سرامیک دندان

در این بخش پس از گفتن تفاوت های مدل­های معرفی شده، می­خواهیم به صورت متمرکز­تر و جامع­تر به مزایای سرامیک دندان بپردازیم.

ابتدایی­ترین چیزی که هر کسی در انجام روش­های ترمیمی و درمانی مورد توجه قرار می­دهد، استحکام و ماندگاری آن است. از مزایای سرامیک دندان می­توان به استحکام بالای آن اشاره کرد. با توجه به همین موضوع، سخت­تر دچار سایش می­شود. از لحاظ رنگ گرفتن نیز مقاومت بالایی دارد و در اکثریت موارد تغییر رنگ و رنگ گرفتگی در سرامیک دندان مشاهده نمی­شود.

مزیت دیگری که نسبت به لمینت کامپوزیتی دارد این است که با توجه به ماندگاری بالای آن نیازی به چکاب دوره­ای ندارد.

مزیت لمینت دندان

مزیت قابل توجهی که آن نسبت به سرامیک دندان دارد قیمت پایین­تر آن است. چیز دیگری که هم می­توان به عنوان مزیت از آن یاد کرد و هم موضوع قابل توجهی نیست، این است که در سرامیک دندان، تراش دندان انجام می­شود اما دراین پروسیجر تراش دندان را نداریم.

سخن پایانی:

در نهایت باید خدمت شما همراهان عزیز دکتر مژگان آزادی خواه، عرض کنیم که با توجه به مزیت­های سرامیک دندان و تفاوت­های آن با لمینت کامپوزیتی دندان، استفاده از سرامیک دندان نسبت به دیگر پروسیجر­ها قابل پیشنهاد است. استحکام و قدرت و مقاومت در برابر ساییدگی و رنگ نگرفتن آن باعث شده است که موفقیت خاصی در بازار ایران و دنیا به دست آورد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Fwxm6bRL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه