پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

شمش آلومینیومی یکی از پرمصرف ترین قطعات بعد از آهن است که از آن در صنایع مختلفی همچون؛ صنعت خودروسازی، ساخت انواع درب و پنجره، تولید قطعات ریخته گری و... استفاده می شود. قیمت شمش آلومینیوم متاثر از عوامل مختلفی است که از مهم ترین آن می توان به ابعاد و اندازه شمش آلومینیوم، نوسانات ارز و افزایش نرخ دلار اشاره کرد.

 

پیش بینی قیمت شمش آلومینیوم

شمش آلومینیوم همانند بسیاری از فلزات و عناصر ارزشمند دیگر، کاربردهای فراوانی در صنایع دارد. استحکام و مقاومت بسیار بالای آلومینیوم یکی از ویژگی های کلیدی محصول است. زمانی که تصمیم به خرید شمش آلومینیوم می گیرید، محصولات در سه گروه طبقه بندی شده به شما ارائه می شوند. شمش آلومینیوم خالص با عیار بسیار بالا، شمش آلومینیوم با خلوص بالای صنعتی و شمش آلومینیوم خالص صنعتی. تنوع شمش آلومینیوم از نظر شکل ظاهری و ساختاری تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. شما می توانید برای استعلام قیمت روز شمش آلومینیوم به مراکز معتبر آنلاین مراجعه کنید. اما چه عوامل دیگری در تعیین قیمت شمش آلومینیوم موثر هستند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسیم.

قیمت شمش آلومینیوم

شاید برای شما هم جای سوال باشد که چرا و به چه علتی قیمت شمش آلومینیوم و دیگر محصولات صنعتی به طور ناگهانی سیر صعودی به خود گرفته اند؟ تعیین قیمت محصولات صنعتی به ویژه قیمت فلزاتی همچون شمش آلومینیوم بر اساس برخی فاکتورها و پارامترهای خاص انجام می شود. با کوچک ترین تغییر در ساختار و ویژگی های محصول، قیمت آن نیز دستخوش تغییراتی می شود. علاوه بر این، بازار داخلی کشور، همیشه تحت تاثیر برخی عوامل بیرونی از جمله نرخ ارز و تورم و بی ثباتی دلار بوده است.

این موارد جزء عوامل تاثیرگذار بر قیمت شمش آلومینیوم هستند که کنترل آن ها از عهده تولیدکنندگان داخلی خارج است. از این رو در چند ماه اخیر شاهد رشد قیمت شمش آلومینیوم در بازار داخلی بوده ایم که گاه با نوسانات ارز، افت و خیزهایی نیز داشته است. این تغییر قیمت ها در واقع قیمت تمامی محصولات صنعتی و فلزات را تحت تاثیر قرار داده و تا زمان به ثبات رسیدن نرخ ارز، نمی توان تحلیل دقیقی از قیمت روز شمش آلومینیوم ارائه داد.

 

شمش آلومینیوم در بازار بورس

شرکت های سرمایه گذاری و وضعیت بورس در کشور نیز از عواملی هستند که به صورت مستقیم بر قیمت شمش آلومینیوم تاثیرگذارند. با وجود اینکه میزان رقابت در خرید شمش آلومینیوم شرایط تقریبا با ثبات و منظمی دارد و میزان تقاضا برای خرید این محصول از بورس کالا تا حدودی کاهش یافته است، اما این معاملات کنترل شده دائمی نبوده و انتظار می رود صنعتگران و مصرف کنندگان به جهت امکان افزایش قیمت ها، ترغیب شده تا زودتر به خرید شمش آلومینیوم اقدام کنند. همین عدم ثبات در عرضه و تقاضا نیز تا حدودی بر افزایش قیمت شمش آلومینیوم تاثیرگذار بوده است.

قیمت آلومینیوم

اصولا شرکت های سرمایه گذاری و تولید کنندگانی که در چرخه صنعت خود وابسته به فلزاتی همچون شمش آلومینیوم هستند، اهمیت زیادی به پیش بینی قیمت ها می دهند. برای این گروه از افراد نمودار قیمت ها و تحلیل آن بسیار مهم است. هر چند که تمامی تولیدکنندگان و فعالان حوزه صنعت، با عدم ثبات و ناپایداری قیمت های بازار داخلی به خوبی آشنایی دارند و می دانند که به هیچ عنوان نمی توان قیمت شمش آلومینیوم را به طور حتم و دقیق پیش بینی کرد.

تنها راه پیش بینی قیمت ها به طور حدودی، توجه به شرایط بازار جهانی و داخلی است و عواملی که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت روز شمش آلومینیوم تاثیرگذار هستند. از این طریق می توان به طور تقریبی گمانه زنی هایی در خصوص کاهش یا افزایش قیمت ها داشت. یکی از مهم ترین عواملی که در قیمت شمش آلومینیوم تاثیر مستقیم دارد، بورس کالای کشور است. تمامی نوسانات و تغییر قیمت های آلومینیوم با توجه به شرایط بورس کالا تعیین می شود.

از طرفی وضعیت بورس کالای ایران نیز متاثر از شرایط بورس فلزات لندن است. بنابراین می توان نتیجه گرفت اگر بخواهیم یک حدس نزدیک و تقریبی برای قیمت شمش آلومینیوم بزنیم، بایستی به طور مرتب بورس فلزات لندن را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم. از دیگر عواملی که می توان به عنوان قوی ترین عوامل موثر در تعیین قیمت شمش آلومینیوم اشاره کرد عبارتند از:

  • وضعیت بازار چین ( کشور چین یکی از تولیدکنندگان اصلی شمش آلومینیوم در بازار جهانی است. از این رو شرایط اقتصادی چین می تواند قیمت نهایی این محصولات را تحت تاثیر خود قرار دهد.)
  • میزان عرضه و تقاضای بازار برای قیمت آلومینیوم. (با رشد صنایع مختلف، نیاز به خرید شمش آلومینیوم افزایش یافته است. از این رو تولیدکنندگان می بایست برای رفع نیاز مصرف کنندگان، محصولات بیشتری را به بازار تزریق کنند و این افزایش هزینه تولید باعث افزایش قیمت نهایی محصولات می شود.)
  • کاهش ذخایر آلومینیوم
  • تورم و افزایش نرخ ارز و دلار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VB5lMdh4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه