پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

کیش یک جزیره لوکس و تفریحی است که بیشتر از تمام جزیره های ایرانی با پاساژهای مجلل، تفریحات آبی و جشنواره های مختلف شناخته می شود. در این میان موضوعی که در سفر به کیش کمتر به آن پرداخته می شود جاذبه های تاریخی کیش است. واقعیت این است که جاهای تاریخی کیش اگر بیشتر از تفریحات این جزیره نباشد، کمتر از آن نیست. برای آشنایی بیشتر با 5 جاذبه تاریخی کیش در این مطلب کوتاه با ما همراه باشید.

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی معروف ترین جاذبه تاریخی کیش است. این کشتی در سال 1322 در اسکاتلند ساخته شده و آخرین مالک آن یک شخص یونانی بوده است. کشتی یونانی در سفر به ایران و در زمان بازگشت به یونان در سال 1345 در سواحل خلیج فارس به گل نشست. به دلیل وزن زیادی کشتی تمام تلاش هایی که برای بیرون کشیدن آن انجام شد بی نتیجه ماند و این کشتی سال ها است که در نزدیکی ساحل کیش به گل نشسته است. داستان های زیادی درباره علت به گل نشستن کشتی یونانی وجود دارد، که صحت هیچ کدام قابل تایید نیست. این کشتی در حال حاضر در خیابان غروب کیش، میدان غروب و در پارک ساحلی غروب واقع شده است.

ساعت بازدید از کشتی یونانی: شما در هر ساعتی از شبانه روز می توانید از این جاذبه تاریخی کیش دیدن کنید.

کشتی یونانی کیش

شهر زیر زمینی کاریز

قنات کیش که در حال حاضر با نام شهر زیر زمینی کاریز شناخته می شود، بیشتر از 2500 سال قدمت دارد. نکته جالب درباره این جاذبه تاریخی کیش نحوه هدایت آب زیر زمینی جزیره به سطح زمین است. این موضوع نشان می دهد که مردم کیش در آن زمان از پیشرفته ترین روش ها براى حفر قنات استفاده مى کردند. قنات کیش در حال حاضر با تغییر کاربری به یک شهر زیر زمینی بدل شده و با بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع مساحت یکی از جاذبه های تاریخی کیش به شمار می رود. البته کاریز یک شهر زیرزمینی تاریخی نیست، این شهر شبکه ای از آب های زیرزمینی است. شهر زیرزمینی کاریز در حال حاضر شامل قسمت های مختلفی مثل غرفه های صنایع دستی، رستوران، موزه و... می شود.

ساعات بازدید شهر زیرزمینی کاریز: شما می توانید از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب از شهر زیرزمینی کاریز دیدن کنید.

قلعه جنی کیش

تاریخ ساخت قلعه جنی به طور دقیق مشخص نیست و عده ای آن را به زمان پرتغالی ها نسبت می دهند، اما موضوعی که همه از آن مطمئن هستند این است که قلعه جنی کیش در دهه ۴۰ هجری شمسی به عنوان پاسگاه مرزی استفاده می شد. اما با رسیدن گزارش هایی درباره مشاهده جن، قلعه تخلیه و کم کم به یک ساختمان متروکه تبدیل می شود. خیلی از مردم بومی کیش این قلعه را مکانی نفرین شده می دانند و به هیچ عنوان به آن نزدیک نمی شوند.

ساعت بازدید از قلعه جنی کیش: شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز از این جاذبه تاریخی کیش دیدن کنید.

روستای باغو کیش

روستای باغو یکی از قدیمی ترین جاهای تاریخی کیش است که از قسمت مدرن کیش فاصله زیادی دارد. برای بازدید از روستای باغو باید به جنوب غربی جزیره کیش بروید. روستای باغو یک مکان بومی و تاریخی است که با سایر جاهای دیدنی کیش تفاوت دارد. در این روستا می توانید درختان کهنسال لور را ببینید و در بناهای سنتی و ساختمان های تاریخی ماجراجویی کنید.

ساعت بازدید از روستای باغو کیش: شما می توانید در هر ساعتی از شبانه به این روستا بروید، البته بهتر است قبل از تاریک شدن هوا به شهر برگردید یا از قبل محل اقامتتان در این روستا را مشخص کنید.

روستای باغو کیش

شهر حریره کیش

شهر حریره یکی از قدیمی ترین جاذبه های تاریخی کیش به حساب می آید و در شمال جزیره کیش قرار گرفته است. این شهر در قرن چهارم هجری ساخته شده و به مدت شش قرن یعنی تا قرن دهم شهری آباد بوده است. شهر باستانی حریره در آن زمان به عنوان بندر و مرکز ارتباطی بین ایران و هند و چین به حساب می آمد. این شهر که حالا یکی از جاذبه های تاریخی کیش به حساب می آید بخش های مختلفی دارد. شهر باستانی حریره از بندرگاه، خانه اعيانی، مسجد، حمام، قنات های قديمی، بخش های صنعتی و کارگاهی ساخته شده است.

ساعت بازدید از شهر باستانی حریره: شما می توانید از ساعت 10 صبح تا ۱۰ شب از شهر باستانی حریره دیدن کنید.

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی در حال حاضر بخشی از منطقه آزاد کیش و یکی از بکرترین جزیره های ایران به حساب می آید. این جزیره ۲۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و ارتفاع آن از سطح دریا در بالاترین نقطه ۴۵ متر است، در واقع سطح این جزیره کاملا هموار است. این جزیره بکر با توجه به قدمت تاریخی که دارد، یکی از جاهای تاریخی کیش به حساب می آید. در بازدید از این جزیره می توانید به روستای هندورابی سر بزنید و از مسجد و آب انبار هندورابی دیدن کنید. از سمتی اگر اهل ماجراجویی در طبیعت باشید، نباید غارهای کنار دریا و تجربه غواصی و عکاسی در هندورابی را از دست بدهید.

جزیره هندورابی

خرید ارزانترین بلیط کیش

خریدن بلیط ارزان قیمت یک شانس نیست، یک تکنیک است. روش هایی وجود دارد که به شما کمک می کند بلیط هواپیما را ارزان بخرید. سایت فلای تودی چند روش جالب برای این کار دارد. شما می توانید برای پیدا کردن ارزانترین زمان سفر به کیش از تقویم قیمتی فلای تودی استفاده کنید. برای مثال اگر قصد سفر به کیش را داشته باشید می توانید قیمت بلیط کیش را تا یک ماه آینده بررسی و ارزان ترین زمان را برای خرید بلیط انتخاب کنید. اگر بودجه محدودی دارید می توانید قیمت بلیط را در سایت فلای تودی فیلتر کنید. با این روش فقط بلیط هایی که مناسب با بودجه شما است برایتان نمایش داده می شود. البته فیلترهای فلای تودی به قیمت محدود نمی شود. شما می توانید زمان پرواز، ایرلاین و حتی تعداد توقف ها را فیلتر کنید.

اما گاهی با وجود تمام این تکنیک ها بعضی از بلیط ها در لحظات آخر ناگهان به شکل باورنکردنی ارزان می شوند. فلای تودی برای اینکه بلیط های ارزان را از دست ندهید یک گزینه جالب دارد: اطلاع از آخرین قیمت ها. با ثبت نام در سایت و فعال کردن گزینه اطلاع از آخرین قیمت بلیط، آخرین تغییرات قیمت بلیط کیش یا هر مسیر دیگری در صورت تغییر برایتان پیامک یا ایمیل می شود. دیگر نیازی نیست سایت های مختلف را زیرورو کنید یا هر لحظه به امید پایین آمدن قیمت بلیط سایت را بررسی کنید. اگر در هرکجای دنیا و در هر ساعتی از شبانه روز برای خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل های کیش در فلای تودی با مشکل مواجه شدید جای نگران نیست، می توانید به پشتیبانی 24 ساعته تماس بگیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UxtOhfrH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه