سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

با گسترش صنایع ساختمانی و ساخت و ساز انبوه واحد های مسکونی، نیاز به مواد و مصالحی که کار را برای تکنسین ها با کیفیت و سرعت مناسب پیش ببرد افزایش یافت. انواع گوناگون چسب ها، همچون چسب ۱۲۳، چسب های سیلیکونی، اپوکسی ها و... نیز از این دست محصولات می باشند. چسب ۱۲۳ یا چسب فوری، یکی از پر کاربردترین چسب ها در صنایع ساختمانی است که برای موارد همچون نصب سنگ های نما، نصب و تولید انواع دکوری جات چوبی بویژه انواع کابینت هایMDF و .... به وفور استفاده می شود. چسبی دو جزئی متشکل از یک بطری مایع و یک اسپری فعال کننده که کاربری آسانی دارد و با توجه به کاربردهای فراوانش، به چسبی محبوب در صنایع گوناگون بویژه صنعت ساختمان و خصوصا در سنگ نما تبدیل شده است.

 

کاربردهای چسب ۱۲۳ در سنگ نما و صنایع ساختمانی

 

کاربردهای چسب ۱۲۳ در صنایع ساختمانی چیست؟

کاربرد های چسب ۱۲۳ در صنعت ساختمان را می توان به شکل زیر دسته بندی کرد:

۱- کاربرد های چسب فوری در سنگ نما

 تقریبا بیشتر از هرجای دیگری به منظور چسباندن سطوح سنگی بویژه نمای سنگی یا نما رومی یا نما کلاسیک می باشد. مهمترین کاربرد چسب فوری در سنگ نما به این صورت است که از این چسب برای اتصال موقت سنگ ها و تزریق ملات نگه دارنده به پشت سنگ ها استفاده می شود. ترمیم اسلب نما و برخی از اتصالات سنگی نیز از دیگر کاربردهای چسب 123 در سنگ نما می باشد.

۲- کاربردهای چسب ۱۲۳ در طراحی داخلی و دکوریجات بویژه mdf

کاربرد فراوان و آسان چسب ۱۲۳ در طراحی داخلی و ساخت دکوریجات و انواع کاربردهای چوبی آن باعث شده است که یکی از بهترین گزینه ها برای نصب کابینت های آشپزخانه و ساخت و ترمیم محصولات ام دی اف باشد.

۳- چسباندن قطعات، اتصالات، آب بندی و ...

از آنجایی که چسب ۱۲۳ را برای چسباندن بسیاری از اجناس همچون پلاستیک، چوب، لاستیک، کائوچو، ام دی اف و... می توان استفاده کرد. در صنعت ساختمان نیز در موارد بسیاری همچون چسباندن انواع قطعات، اتصالات وآب بندی ها کاربرد دارد.

 نحوه استفاده از چسب ۱۲۳

برای استفاده از این چسب فوری یا چسب همه کاره ابتدا باید سطوح مورد نظر را کاملا خشک و تمیز نمایید سپس، چند قطره از بطری مایع را روی یکی از سطوح بریزید و بعد از آن اسپری فعال کننده را به سطح دیگر بزنید. در نهایت دو قطعه را روی هم قرار داداه و بین ۸ تا ۱۲ ثانیا نگه دارید و یا ترجیحا کمی فشار دهید تا از اینطریق سرعت و کیفیت چسبندگی افزایش یابد.

 

کاربرد های چسب ۱۲۳ در صنعت ساختمان

 

۵ نکته مهم برای استفاده از چسب ۱۲۳ در صنعت ساختمان

هنگام استفاده از چسب ۱۲۳ بویژه برای سنگ نما به موارد زیر توجه فرمایید..

۱- از تماس چسب با چشم اکیدا خود داری نموده و در صورت رخ دادن این اتفاق فورا با آب فراوان بشویید و به پزشک مراجعه کنید.

۲- توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از چسب ممکن اس کیفیت چسبندگی را کاهش دهد معمولا چند قطره کفایت می کند . هر قطره ۲۵ میلیمتر از سطح مورد نظر را پوشش می دهد.

۳- در صورت استفاده برای کف ساختمان و یا سطوحی که جاذبه روی آن ها تاثیری ندارد نیازی به تهیه بالاترین کیفیت چسبندگی نیست

 ۴- ترجیحا در محیط باز و با تهویه مناسب استفاده کنید

 ۵- دور از دسترس اطفال تابش آفتاب و حرارت مستقیم نگه داری شود و حتی پس از استفاده در آتش نیاندازید.

 

برخی از برندهای مناسب چسب ۱۲۳


در بازار چسب ایران برندهای گوناگون چسب ۱۲۳ یا چسب فوری وجود دارند که برخی از نمونه های با کیفیت آن عبارتند از چسب ۱۲۳ مپل مکس، تاپ فیکس، نیوباند، نیوفیکس، اینسرت باند و ... که بطری مایع نرم، کیفیت و سرعت چسبندگی بالا، از مزایای این محصولات بوده که به دلیل تولید در داخل ایران از قیمت پایین تری نسبت به اجناس مشابه و هم کیفیت خارجی برخوردارند و انتخابی مناسب برای شما مصرف کنندگان عزیز و همینطور برای خرید عمده چسب خواهند بود.

 

بهترین چسب ۱۲۳

 

چرا چسب ۱۲۳ بهترین گزینه برای استفاده در سنگ نماست؟

از آنجایی که نحوه استفاده از چسب ۱۲۳ یا همان چسب سه سوت بسیار ساده است و نیاز به تخصص خاصی ندارد و همینطور به دلیل سرعت بالای آن در چسباندن اشیاء به یکدیگر این محصول در بین اهالی صنعت ساختمان و بویژه برای اجرای سنگ نما و ترمیم اسب نما و بسیاری از امور مربوط به سنگ ها از محبوبیت خاصی برخوردار گشته است. یکی دیگر از دلایل پرطرفدار بودن چسب فوری در صنعت ساختمان و برای چسباندن سطوح سنگی این است که با اجناس گوناگون سنگ همچون مرمریت، گرانیت و تراورتن سازگاری دارد و پس از استفاده روی سطح نما شوره و یا زردی باقی نمی گذارد. مزیت بعدی چسب سه سوت ابن است که در دماهای مختلف از ۲۵- تا ۶۰+ کارایی خود را حفظ می کند و این ویژگی برای اجرای نمای ساختمان که در معرض دماهای گوناگون قرا می گیرد بسیار مناسب است. از آنجایی که یک قطره از این محصول برای ۲۵ میلیمتر کفایت می کند و قیمت مناسبی هم دارد می توان یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت آن را این دانست که چسبی مقرون به صرفه است.

 

بهترین چسب ۱۲۳ موجود در بازار برای سنگ نما

برای پیدا کردن و خرید بهترین چسب ۱۲۳ موجود در بازار برای سنگ نما باید پیش از خرید چند نکته مهم را بخاطر داشته باشید سپس برای تهیه محصول از مراکز فروش چسب اقدام نمایید:

۱- بطری مایع نرم

در صورتی که بطری چسب مایع نرم نباشد کار با آن برای اجرای سنگ نما روی داربست و بویژه در ارتفاع بالا یا فصول سرد راحت نخواهد بود چرا که برودت هوا کار با انگشتان را سخت کرده و علاوه بر آن خود بطری نیز ممکن است سفت تر شود.

۲- بوی کم اسپری

 بوی اسپری چسب ۱۲۳ معمولا چندان مناسب نیست اما در برخی از برندها بوی بد اسپری بسیار آزارنده تر از حالت عادی است که درصورت ایجاد سرگیجه یا سردرد، هنگام کار روی سنگ نما بویژه در ارتفاعات بالا می تواند خطرناک باشد.

 ۳- کیفیت چسبندگی

اگر کیفیت چسبندگی در محصول مورد نظر پایین باشد ممکن است پس از استفاده در نمای ساختمان، سنگ ها جدا شده و خطراتی بوجود آید

۴- سرعت چسبندگی

چسب ۱۲۳ بطور کلی سرعت بالایی دارد اما این سرعت در برندهای گوناگون در چیزی بین ۵ تا ۱۵ ثانیه متغیر است حتما پیش از خرید تست کنید

۵- آکبند بودن و سوراخ نداشتن

هنگام خرید چسب ۱۲۳ توجه داشته باشید که چسب فوری یا چسب سنگ مورد نظر کاملا آکبند بوده و سوراخ نداشته باشد.

 

خرید چسب ۱۲۳ برای سنگ نما

 

طرز تهیه و خرید چسب ۱۲۳ برای سنگ نما

پس از در نظر گرفتن نکات توصیه شده برای خرید تکی چسب ۱۲۳ به ابزار فروشی ها و برای خرید عمده چسب ۱۲۳ یا چسب فوری البته با بطری های نرم و بوی کم اسپری می توانید به سایت شرکت آنا شیمی آراز به نشانی www.maplemax-co.com مراجعه نمایید. آنا شیمی آراز تولید کننده انواع چسب های صنعتی و غیر صنعتی با سبدی متنوع از چسب های ۱۲۳ تحت برندهای مپل مکس، تاپ فیکس، مپل فیکس، نیوباند، اینسرت باند و نیو فیکس می باشد و لازم به ذکر است چسب های ۱۲۳ در این مجموعه در ۴ رنگ مختلف منطبق با سلیقه بازار در استان های گوناگون تولید می شوند. برند مپل مکس تنها برندی است که چسب ۱۲۳ با سایز ۶۰۰ میل و دو مایع ۱۰۰ گرمی تولید می کند که برای کاربران پر مصرف بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. ضمنا وجود مایع بیشتر نسبت به برندهای مشابه، کیفیت بالا به دلیل تهیه و تولید با مواد اولیه اروپایی با فرمولاسیون و تکنولوژی روز دنیا از دیگر مزایای محصولات مجموعه آنا شیمی آراز می باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IY2ZFKdp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه