سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

در بین تمام شغل ها کمتر شغلی پیدا می شود که بتوانیم به طور کامل به مسابقه تشبیهش کنیم. سئو یک مسابقه تمام عیار است! مسابقه ای بین همه سایت های موجود در اینترنت برای کسب رتبه یک تا سه گوگل! حالا چرا رتبه 1 تا 3 اینقدر اهمیت دارد؟

طبق آمار حدود 60 تا 70 درصد کاربرها روی لینک یک کلیک می کنند و باقی به ترتیب روی لینک دو و سه. حالا فکر کنم کاملاً متوجه منظورم شده باشید که چرا می گویم «مسابقه»؛ پس بیایید در ادامه نگاه دقیق تری به شغل پرهیجان و پرطرفدار سئو بیندازیم.

چرا سئو اینقدر بین کسب وکارها طرفدار دارد؟

چرا سئو اینقدر بین کسب وکارها طرفدار دارد

قبل از اینکه به سوال بالا جواب دهیم، بهتر است اول بدانیم که سئو چه معنایی دارد و سیستمش چطور کار می کند. سئو مخفف کلمه Search Engine Optimization است؛ به معنی بهینه سازی موتور جستجو. حالا این عبارت یعنی چی؟

ببینید، هر آدمی زمانی که گوگل را باز می کند، عبارت مشخصی را بر اساس نیازش تایپ می کند. به این عبارت کلمه کلیدی می گویند. مثلاً فرض کنید ما میخواهیم یک جفت دستکش بخریم، اما در عین حال مطمئن نیستیم که کدام جنس پارچه بهتر است؛ بنابراین می آییم در گوگل سرچ می کنیم: «بهترین جنس دستکش».

«بهترین جنس دستکش» در اینجا یک کلمه کلیدی است. حالا اگر شما بخواهید مقاله ای در رابطه با بررسی انواع جنس دستکش بنویسید، باید این عبارت را داخل مطلب تان بگنجانید. به این کار می گویند سئو کردن محتوا.

سئو کردن محتوا به کسب وکارها کمک می کند تا زودتر به رتبه یک تا سه گوگل دست پیدا کنند. بنابراین طبیعی به نظر می رسد که بیزنس ها عاشق سئو و همینطور عاشق متخصص سئو باشند، نه؟

در کنار این موضوع سئو مزیت های دیگری هم دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

سئو کم هزینه است

برعکس تبلیغات که معمولاً هزینه سرسام آوری دارد، سئو هزینه آنچنانی برای کسب وکارها ندارد و در عین حال می تواند خیلی سودآورتر هم باشد. بنابراین استخدام یک کارشناس سئو و سرمایه گذاری بلندمدت برای سئو مطالب سایت، کاری منطقی به نظر می رسد.

سئو تجربه کاربری را بهتر می کند

وقتی کاربر در صفحه سرچ گوگل به لینک سایت شما برخورد می کند، باید بتواند اطلاعات اولیه ای را در مورد مطلبی که در سایت تان قرار دارد به دست بیاورد. به این اطلاعات توضیحات متا می گویند؛ به عکس زیر دقت کنید:

تجربه کاربری بهتر با سئو

همین نوشته ساده و مواردی از این دست که به سئو مربوط می شود، می تواند تجربه بهتری را برای کاربر رقم بزند تا مجدداً به سایت شما برگردد و به مرور از کاربر به مشتری تغییر وضعیت دهد.

سئو اعتبار می آورد

هر کسب وکاری که بتواند در کلمات کلیدی مرتبط با محصولاتش به لینک یک تا سه دست پیدا کند، در چشم مخاطب ارزش و اعتبار می گیرد و کاربرها به مرور آن سایت را به عنوان مرجع می شناسند و در موارد مختلف به آن اعتماد می کنند.

سئو فروش را بیشتر می کند

فکر می کنم کاملاً واضح باشد که اگر کسب وکارها به لینک یک برسند، طبیعتاً مشتری های بیشتری را جذب می کنند و فروش شان هم بیشتر می شود. پس با توجه به این مورد و موارد قبلی می توانیم با اطمینان بگوییم که متخصص سئو برای کسب وکارها نه تنها ارزش مادی بلکه ارزش معنوی هم دارد!

چطور می توانیم متخصص سئو شویم؟

اگر مشتاق شدید که در آینده به عنوان «کارشناس سئو» مشغول به کار شوید، باید روحیه یادگیری را در خودتان تقویت کنید. چون الگوریتم های گوگل مدام در حال تغییرند و شما باید خودتان را با آن منطبق کنید؛ البته نیازی نیست که نگران شوید و استرس بگیرید چون سئو یک سری مفاهیم، اصول پایه و تکنیک دارد که همگی ثابت هستند. برای یادگیری این تکنیک ها می توانید پکیج کامل آموزش سئو نوین را خریداری کنید. این پکیج یک دوره 25ساعته است که بعضی از سرفصل هایش را در پایین می خوانید:

  • مفاهیم و اصول سئو
  • طرز کار موتورهای جستجو و الگوریتم های گوگل
  • کاربرد سئو
  • تحقیق کلمات کلیدی + ارزش گذاری کیوردها
  • معرفی ابزارهای کیورد ریسرچ و طرز کار آنها
  • سئوی داخلی
  • ساختار سایت در سئو
  • لینکسازی داخلی و خارجی
  • کار کردن حرفه ای با ابزار سرچ کنسول
  • برنامه ریزی و تدوین استراتژی سئو
  • و ...

برای اطلاع از جزییات این دوره و نحوه ثبت نام در کلاس ها می توانید وارد صفحه دوره های بازاریابی اینترنتی سایت novin.com شوید یا با شماره 02163404 تماس بگیرید.

آشنایی با مسیر شغلی یک متخصص سئو

برای اینکه با مسیر شغلی یک متخصص سئو آشنا شوید، بهتر است بدانید که سئو سه شاخه اصلی دارد: سئوی داخلی، سئوی خارجی و سئوی تکنیکال. بهینه سازی محتوا بر اساس کلمات کلیدی به سئوی داخلی مربوط می شود. برای اینکه بتوانید به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید باید مهارت های مرتبط با دو شاخه دیگر را هم یاد بگیرید؛ به طور مثال تکینک های لینک سازی که هم به سئوی خارجی مربوط می شود و هم به سئوی داخلی، نقش پررنگی را در بهینه سازی سایت برای گوگل ایفا می کند.

آشنایی با مسیر شغلی یک متخصص سئو

شغل سئو چقدر درآمد دارد؟

خب رسیدیم به بخش موردعلاقه شما! باید بگوییم که درآمد شغل سئو مستقیماً به این مربوط می شود که شما کجای نقشه مسیر شغلی تان ایستاده باشید. آیا هنوز کارآموزید یا تمام تکنیک ها را یاد گرفتید؟ چند سال سابقه کار دارید؟ چه سِمتی دارید؟ مدیر سئو هستید یا فقط کارتان لینک سازی است؟ آیا به ابزارهای آنالیز و تحلیل سایت مسلط هستید؟ می خواهید فریلنس باشید یا به عنوان یک نیروی ثابت در شرکتی کار کنید؟

تمام موارد بالا فاکتورهای مهمی هستند که میزان حقوق سئوکارها را مشخص می کنند. اما اگر می خواهید بازه حقوق یک متخصص سئو را بدانید، به طور میانگین بالاتر از 10 میلیون تومان درآمد خواهید داشت، این رقم با افزایش مهارت ها یا قبول پروژه های مختلف به عنوان فریلنسر، قطعاً تا 20 میلیون تومان یا شاید بیشتر هم می رسد.

در آخر مطلب بهتر است چند سایت خارجی و ایرانی را در زمینه آموزش سئو به شما معرفی کنیم تا اگر مصمم هستید که کارشناس سئو یا مدیر سئو شوید زودتر مسیر پیشرفت را طی کنید و به درآمد دلخواهتان دست پیدا کنید:

Novin.com

Semrush.com

Moz.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DybnHfDR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه