جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بزرگترین کشور جهان واقعاً همه چیز را دارد: کوه ها، دره ها، زمین های یخ زده و ماسه های گرم و تعداد باورنکردنی مقصدهای طبیعی شگفت انگیز که هر بازدیدکننده ای را تحت تأثیر قرار می دهد.

برخی از قدیمی ترین شهرهای تور روسیه ، از جمله مسکو و سن پترزبورگ ، هنوز شکوه امپراتوری خود را حفظ کرده اند - نه تنها در معماری بلکه در پارک های باشکوه، مراکز خرید و حتی ایستگاه های مترو نیز آشکار است.

شهرها و مناطق دیگر - از جمله مقاصد دور در سیبری و خاور دور - فرصتی برای کاوش در چیزهایی مانند زیبایی خیره کننده تندرا و شفق شمالی ، آتشفشان ها، و اسکی بیش از آنچه می توانستید تصور کنید، ارائه می دهند.

از کاخ های طلاکاری شده تا فضاهای طبیعی وسیع، به لیست ما از بهترین مکان های دیدنی روسیه نگاهی بیندازید.

  1. دریاچه بایکال

دریاچه بایکال

 

وقتی صحبت از شکستن رکوردها می شود، شکستن دریاچه بایکال سخت است. این دریاچه شکافی عظیم در ارتفاع بالا در سیبری قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه جهان است که حداکثر عمق آن به 1642 متر و حدود 25 میلیون سال سن می رسد. بایکال همچنین بزرگترین دریاچه آب شیرین در جهان است - بیش از 20 درصد از آب شیرین جهان در این دریاچه است.

اگرچه دریاچه بایکال یکی از شفاف ترین دریاچه های جهان در نظر گرفته می شود ، اما این امر به ویژه در فصل زمستان قابل توجه است، جایی که در برخی مناطق می توان تا عمق ۴۰ متری را در آب مشاهده کرد – حتی اگر بیشتر سطح دریاچه برای مدت طولانی یخ بزند. تا پنج ماه از سال.

برای حدود یک ماه در ماه آگوست، دمای آب دریاچه می تواند به حدود 16 درجه سانتیگراد برسد، که آن را برای شناهای سریع یا شناهای کوتاه مناسب می کند. با این حال، در بقیه ایام سال معمولاً زیر پنج درجه سانتیگراد باقی می ماند.

در تابستان، دریاچه بایکال مقصد معروفی برای کایاک سواری، قایق های دریایی، و پرش جزیره ای برای کشف سواحل و سواحل است. در زمستان، زمانی که دریاچه یخ می زند، بازدیدکنندگان می توانند در بخش هایی از آن اسکی کنند و از غارهای یخ زده استپ تازهران دیدن کنند.

  1. مسکو

میدان سرخ در مسکو

 

از آنجایی که بیشتر پروازهای بین المللی وارد مسکو می شوند یا حداقل در مسکو توقف می کنند، بهتر است سفر خود را برنامه ریزی کنید تا حداقل چند ساعت برای گشت و گذار در شهر فرصت داشته باشید . پایتخت روسیه ترکیبی باشکوه از فضای سبز، معماری خیره کننده و بسیاری از یادآورهای تاریخی از زمان های گذشته است.

بازدیدکنندگان مسکو معمولاً در مرکز، جایی که کرملین ، میدان سرخ و کلیسای جامع رنگارنگ سنت باسیل واقع شده اند، کاوش را آغاز می کنند. مرکز خرید GUM ، با سقف شیشه ای و فولادی اش، همچنین یک مقصد محبوب است – حتی برای گردشگرانی که توانایی خرید مارک های لوکس فروخته شده در اینجا را ندارند – و مکانی عالی برای امتحان غذاهای اصیل روسی است.

حتی اگر موزه ها دقیقاً مورد توجه شما نیستند، مسکو گزینه های شگفت انگیزی دارد که ارزش بازدید دارند، از جمله گالری دولتی ترتیاکوف (که فقط هنر روسی را در خود جای داده است). موزه پوشکین (برای مجموعه های بین المللی بیشتر)؛ و موزه اسلحه خانه کرملین برای نگاهی به برخی از اقلام منحصر به فرد، مانند تخت عاج ایوان وحشتناک و کالسکه های امپراتوری با پوشش طلا.

تئاتر بولشوی ، یکی از بزرگترین تئاترهای باله و اپرا در جهان، در صورت تهیه بلیط نیز ارزش دیدن دارد.

برخی از بهترین چیزها در مسکو نیاز به کمی پیاده روی دارند تا به درستی کاوش شوند، مانند خیابان خرید فقط برای عابر پیاده Stary Arbat و پیاده رو در امتداد رودخانه Moskva.

ایستگاه های متروی مسکو به خودی خود یک اثر هنری هستند که با نقش برجسته چینی، لوسترهای کریستالی و آثار هنری موزاییکی منحصر به فرد تزئین شده اند که این مکان ها را اساساً شبیه قصرهای زیرزمینی می کند. ایستگاه متروی مایاکوفسکایا، با موزاییک های سقفی و ستون های رودونیت صورتی، و ایستگاه کیفسکایا، پر از سنگ مرمر سفید، نقاشی های دیواری و آثار هنری استادانه، دو مورد از خیره کننده ترین مکان هایی هستند که باید از آن بازدید کرد.

  1. سن پتربورگ

سنت پترزبورگ

 

اگرچه سن پترزبورگ کوچکتر از مسکو است، اما در واقع چیزهای زیادی برای ارائه دارد، اغلب غیرممکن است که همه آن را در یک روز ببینید. در مقایسه با مسکو، سنت پترزبورگ بیشتر احساس می کند هنرهای زیبای اروپایی و جزئیات طراحی نفیس با تاریخ در هر گوشه ای ترکیب شده است. می توانید آن را با پای پیاده کاوش کنید تا معماری را از نزدیک تحسین کنید، یا برای کاوش بخشی از کانال های 300 کیلومتری که شهر امپراتوری را می گذرانند، به سفر دریایی بروید.

برای دریافت بیش از حد خیره کننده رنگ های سفید و طلایی، از کاخ مویکا (مشهورترین به دلیل محل کشته شدن راسپوتین) و کلیسای جامع سنت ایزاک قرن نوزدهمی به سبک نئوکلاسیک ، که در واقع یک موزه ارتدکس روسی است، دیدن کنید.

موزه هرمیتاژ ، شاید معروف ترین جاذبه توریستی سنت پترزبورگ و دومین موزه بزرگ هنر و فرهنگ در جهان ، مجموعه ای از بیش از سه میلیون آیتم دارد که همه چیز را از هنر ماقبل تاریخ (شامل مقالاتی از قبایل عشایری در آلتای) تا کاترین را پوشش می دهد. مجموعه هنری بزرگ

حدود 25 کیلومتر خارج از سن پترزبورگ، و بیش از ارزش سفر یک روزه، کاخ پترهوف است . این بنا که در اوایل دهه 1700 به عنوان اقامتگاه تابستانی پیتر کبیر ساخته شد، شباهت زیادی به کاخ ورسای در فرانسه دارد.

  1. آلتای

اسب ها در کوه های آلتای

 

کوه های آلتای در سیبری از روسیه تا چین ، قزاقستان و مغولستان امتداد دارند . این شهر که به طور سنتی توسط گروه های قومی مختلفی که در زمینه پرورش اسب و جنگل داری زندگی می کنند، یک مقصد گردشگری بسیار محبوب برای مردم محلی و مسافران است. کوه های آلتای به همراه تعدادی از ذخایر طبیعی و دریاچه ها، بخشی از میراث جهانی یونسکو هستند .

زیبایی های دست نخورده زیادی در آلتای وجود دارد، جایی که رودخانه های یخ زده و کوه های پوشیده از برف در زمستان اسکی بازان متقاطع و دیگر دوستداران فضای باز و همچنین کوهنوردان (منطقه اطراف یخچال آکترو به ویژه برای کوهنوردی محبوب است)، قایق رانان و کوهنوردان در تابستان جذب می کنند . . فعالیت های غیرعادی تر، از جمله غواصی، کاوش در غار، و چیدن گیاهان و قارچ ها را نیز می توان در اینجا دنبال کرد.

غار دنیسووا در سیبری به دلیل قطعات استخوانی، مصنوعات و حتی اسب های ماقبل تاریخ که در اینجا بوده اند - قدمت برخی از آنها به 50000 سال قبل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شهر تفریحی بلوکوریخا یک نقطه شروع محبوب برای ماجراجویی های آلتای است و بسیاری از آژانس های گردشگری سفرهای سازمان یافته ای را از اینجا ارائه می دهند.

  1. سوچی

پیست اسکی رزا خوتور

 

سوچی یک شهر تفریحی ساحلی تابستانی که دقیقاً در دریای سیاه قرار دارد، سواحل طولانی سنگ ریزه و ماسه ای، نمونه های باشکوهی از معماری استالینیستی، جشنواره فیلم تابستانی معروف به Kinotavr، و تعداد زیادی چشمه های معدنی و بازارهای روباز را ارائه می کند تا همه بودجه ها و سلیقه ها را خشنود کند طولانی ترین رودخانه روسیه، Mzymta، قبل از اینکه به دریای سیاه برود از سوچی می گذرد و مقصد بسیار محبوبی برای رفتینگ است .

ذخیره گاه زیست کره طبیعی دولتی قفقاز با وسعت 3000 کیلومتر مربع ، تنها در 50 کیلومتری سوچی، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و زیستگاه تعدادی از گونه های گیاهی و جانوری منحصربه فرد، از جمله پلنگ ایرانی در حال انقراض است.

پیست اسکی رزا خوتور در نزدیکی یکی دیگر از مقصدهای مورد علاقه در طول زمستان و یک منطقه اسکی آلپاین در کلاس جهانی است - بازی های المپیک زمستانی 2014 در اینجا میزبانی شد.

  1. توندرای روسی

تندرا روسیه

 

تندرا یک بیوم منحصر به فرد است که فقط در دایره قطب شمال یا نزدیک آن وجود دارد . در اینجا، دما آنقدر سرد است که درختان نمی توانند رشد کنند و فقط خزه ها، درختچه ها و انواع خاصی از علف ها می توانند زمستان را پشت سر بگذارند. در بیشتر نقاط، تاندرا مترادف با منجمد دائمی است - به این معنی که زمین برای همیشه یخ زده است. در مناطقی که لایه بالایی زمین در طول تابستان ذوب می شود، باتلاق ها و نهرها بر روی زمین تشکیل می شوند که منجر به تکه های زیبایی از آب یخی رنگارنگ می شود.

توندرا روسیه خانه خرس های قطبی، فوک ها، گرگ های خاکستری و حیات پرندگان غنی در طول فصل لانه سازی است. در طول چند دهه گذشته، اکوتوریسم بیشتر و بیشتر به مناطق توندرا، به ویژه منطقه حفاظت شده طبیعی قطب شمال در نزدیکی منطقه کراسنویارسک، علاقه مند شده است، جایی که بازدیدکنندگان می توانند تعدادی مسیر محیطی را برای کاوش، تماشای پرندگان یا بازدید به عنوان بخشی از آن طی کنند. یک تور آموزشی

شهر مورمانسک ، در شبه جزیره کولا، نه تنها مناظر تاندرای باورنکردنی را ارائه می دهد، بلکه مکانی عالی برای گرفتن تور و تماشای شفق شمالی است .

  1. پیترهوف

کاخ پیترهوف

 

ممکن است پیترهوف خانه یک دانشگاه و یک تولید کننده ساعت روسی بزرگ باشد، اما این شهر نسبتا کوچک، کاخ پیترهوف است . این کاخ که در اوایل دهه 1700 برای تزار پیتر کبیر به سبکی شبیه کاخ ورسای طراحی و ساخته شد، مساحتی حدود 4000 هکتار را پوشش می دهد.

173 فواره باغ در اطراف کاخ وجود دارد - برخی مانند فواره های Grand Cascade با ویژگی های ویژه ای که هنگام نزدیک شدن مردم، فواره های آب را فعال می کنند. باغ های پایین تر که به سبک رسمی فرانسوی طراحی شده اند، مجسمه های مرمری، مسیرهای پیاده روی سایه دار، و حتی یک غرفه پرندگان را ارائه می دهند.

کاخ بزرگ خود یک شاهکار معماری است، با رنگ های باشکوه (همه جا جزئیات طلایی وجود دارد)، هنری وارد شده از آسیا و خاور دور، دیوارهایی که با ابریشم اصیل چینی پوشانده شده اند، و سالن رقص عظیمی که با کنده کاری های طلاکاری شده پوشانده شده است. این کاخ شامل 10 موزه مجزا است که آثار هنری، مبلمان و اقلام قصر مربوط به قرن هجدهم را در خود جای داده است .

  1. جزیره اولخون

جزیره اولخون

 

اولخون یکی از بزرگترین جزایر دریاچه ای جهان ، پوشیده از کوه های شیب دار، جنگل های سرسبز و تایگا است. این جزیره در سیبری شرقی قرار دارد و جمعیت دائمی کمی دارد که اکثراً از بوریات های محلی تشکیل شده اند، گروهی بومی مغول که معتقدند این جزیره یک مکان معنوی قدرتمند است.

گردشگری به یک صنعت رو به رشد در جزیره اولخون تبدیل شده است و بازدیدکنندگانی که برای کاوش در مکان هایی مانند تپه های شنی ساحلی و روستای متروکه Peschanaya و اردوگاه کار شوروی سابق در نزدیکی آن می آیند.

این منطقه همچنین به دلیل «درختان پیاده روی» معروف است، پدیده ای غیرعادی که باعث می شود بادهای شدید ریشه های درختان را در ساحل آشکار کند و ظاهری شبیه به یک فرد ایستاده به آن ها بدهد.

چندین سکونتگاه نیمه شهری در این جزیره وجود دارد که خزیر بزرگترین آنهاست و برای بازدیدکنندگانی که می خواهند در آنجا اقامت کنند، اقامتگاهی ارائه می دهد. این روستا همچنین دارای موزه تاریخ ملی کوچک اما جالب Revyakin است که زندگی در جزیره را تا دوران نوسنگی شرح می دهد .

  1. پتروپاولوفسک-کامچاتسکی

آتشفشان پوشیده از برف در Petropavlovsk-Kamchatsky

 

شهر پتروپاولوفسک-کامچاتسکی که در خاور دور روسیه واقع شده است توسط آتشفشان ها (از جمله آتشفشان فعال و پوشیده از برف Koryakskaya Sopka) احاطه شده است و نمی توان از طریق جاده به آن دسترسی داشت – در واقع، تنها راه برای ورود به شهر پرواز است.

با این حال، کسانی که این چالش را قبول می کنند و به اینجا می رسند، یک مرکز شهری فعال با تعداد زیادی بنای تاریخی، میدان و کلیسا را ​​کشف خواهند کرد. این شهر درست در مقابل خلیج آواچا قرار دارد، مکانی عالی برای قدم زدن در کنار آب و تماشای تور تماشای نهنگ .

اگر از اینجا بازدید می کنید، تورهای آتشفشانی باید در صدر فهرست شما قرار بگیرند، اما اسکی در کوه کراسنایا سوپکا و بازدید از تنها موزه ماهی قزل آلا در جهان نیز ضروری است.

موزه کوچک اما منحصر به فرد ولکاناریوم در اینجا بینشی منحصر به فرد از دنیای آتشفشان ها ارائه می دهد و احتمالاً تنها شانس شما برای لمس گدازه است.

  1. ولادی وستوک

پل راسکی در ولادی وستوک

 

ولادی وستوک در نزدیکی مرزهای چین و کره شمالی و درست در آن سوی اقیانوس ژاپن، بزرگترین شهر بندری روسیه است. این شهر که یک ایستگاه اصلی در مسیر راه آهن ترانس سیبری است، در زمان اتحاد جماهیر شوروی در واقع برای خارجی ها ممنوع بود و اکنون پذیرای بازدیدکنندگان خارجی زیادی است که مشتاق کشف آن هستند.

این شهر دارای بسیاری از پارک ها و فضاهای عمومی است، از جمله بندر اسپورتیونایا با ساحل زیبا و گردشگاه، و منظره آشیانه عقاب در بالای تپه.

پل راسکی ولادی وستوک یک شگفتی معماری خیره کننده و طولانی ترین پل کابلی جهان با 1885 متر است. این پل ولادی وستوک را به جزیره راسکی متصل می کند، جایی که بازدیدکنندگان خلیج فیلیپوفسکی و سواحل شنی زیبای آن و همچنین باتری Voroshilov، یک موزه نظامی را خواهند دید .

علاقه مندان به تاریخ از فرصتی برای کاوش زیردریایی C-56 جنگ جهانی دوم یا بازدید از موزه قلعه ولادی وستوک ، که در اصل برای محافظت از شهر در برابر حملات احتمالی ژاپن ساخته شده است، قدردانی خواهند کرد.

  1. آناپا

ساحل سنگی در آناپا

ساحل سنگی در آناپا

آناپا – که کاملاً در مقابل دریای سیاه واقع شده و چندین دهه یک مقصد تفریحی بسیار محبوب است – به دلیل سواحل شنی، چشمه های معدنی و مناظر خیره کننده از دماغه صخره ای که فانوس دریایی آناپا در آن قرار دارد، به خوبی شناخته شده است. آناپا که مقصدی نسبتا ساده تر از سوچی است، علاوه بر جاذبه های ساحلی، چیزهای دیگری نیز برای سرگرم کردن بازدیدکنندگان ارائه می کند.

مکان هایی که ارزش کاوش دارند عبارتند از: موزه باستان شناسی آناپا و تنها دروازه باقی مانده از قلعه عثمانی که زمانی این منطقه را اشغال می کرد. همچنین سایت باستان شناسی گورگیپیا وجود دارد که قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد برمی گردد و زمانی بندر تجاری دریایی شلوغ بوده است.

هر دو دره Sukko و حفاظت شده حیات وحش Bolshoy Utrish تنها چند دقیقه با شهر فاصله دارند و گزینه های زیادی برای کاوش در طبیعت، شنا در آب های شفاف و رفتن به مسیرها برای پیاده گردی ارائه می دهند.

  1. نووسیبیرسک

پل بوگرینسکی در نووسیبیرسک

 

نووسیبیرسک در سواحل رودخانه اوب واقع شده است و سومین شهر بزرگ روسیه و پایتخت غیررسمی سیبری است - مکانی که تابستان ها برای شنا و آفتاب گرفتن به اندازه کافی گرم است (نووسیبیرک ساحل دست ساز خود را در سواحل یک مخزن)، و زمستان ها دمایی دارند که می تواند به -45 درجه سانتیگراد برسد.

این شهر که دارای تئاتر اپرا و باله نووسیبیرسک ، تعدادی دانشگاه و چندین موزه است، چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد. موزه فن آوری راه آهن در فضای باز بسیار جالب است، زیرا بسیاری از لوکوموتیوهای دیزلی و بخار، قطارهای الکتریکی، برف روب ها و تعدادی واگن غیرمعمول مانند واگن های تانک، ماشین های بیمارستان و زندان و حتی ماشین های آتش نشانی را در خود جای داده است.

ایستگاه راه آهن ترانس سیبری نووسیبیرسک یکی از بزرگترین ایستگاه های این کشور است و زمانی مرکز انتقال زندانیان به گولاگ ها (اردوگاه های کار اجباری شوروی) بود. امروزه، اینجا نقطه عزیمت اصلی برای ماجراجویی های قطار به شهرهای مجاور، از جمله شهر بردسک ، در سواحل دریای اوب است – که در واقع یک مخزن ساخته دست بشر است، نه یک دریا واقعی.

  1. جنگل تایگا

ولورین ها در تایگا روسی

 

تایگا روسی یک منطقه بوم گردی منحصربه فرد است که بین تاندرای یخ زده در شمال و جنگل های مختلط معتدل تر در جنوب قرار دارد. این در اصل نوعی جنگل شمالی است که در آن فقط درختان مخروطی مانند کاج، صنوبر و کاج اروپایی رشد می کنند.

بخش هایی از آلاسکا و کانادا نیز در تایگا پوشیده شده اند، اما تایگای روسی سطحی از زیبایی منزوی را به ارمغان می آورد که در هیچ جای دیگری نخواهید یافت. در اینجا، درجه حرارت می تواند به 20- درجه سانتیگراد برسد، اگرچه تایگای سیبری به راحتی می تواند شب های 50- درجه سانتیگراد را در سردترین ماه ها ببیند. در شمال کشور، تایگا آفتاب نیمه شب را در تابستان و شب قطبی را در زمستان تجربه می کند.

قلب تایگا در شمال شهر ایرکوتسک است که در آن سورتمه سواری، کفش بازی برفی و چراغ های شمال منتظر شما هستند. عملیات تورهای شدید بازدیدکنندگان را به این منطقه می برد تا روزها را در خارج از منزل بگذرانند، قبل از اینکه در یک حمام بخار در داخل یک کابین چوبی، یک سنت محلی، گرم شوند.

پارک ملی Vodlozersky در تایگا روسیه قرار دارد. مساحت آن بیش از 4000 کیلومتر مربع است و یک مقصد محبوب برای رفتینگ سفید سفید و پرنده نگری است. دسترسی به این پارک فقط از طریق جاده ای حومه ای از شهر پودوژ در 352 کیلومتری آن امکان پذیر است. هنگامی که در پارک هستید، تنها ارتباط شما با تمدن روستای کوگاناولوک است که دارای 500 ساکن دائمی است.

  1. درگوس

گورستان درگوس

 

سکونتگاه کوچک درگاوس که بیشتر به عنوان "شهر مردگان" شناخته می شود، بیش از 150 ساکن دائمی و حداقل به همین تعداد مرده دارد. این روستای کوچک که در نزدیکی مرز گرجستان قرار دارد و تنها پس از یک ساعت رانندگی از راه دور و دشوار قابل دسترسی است، به خاطر گورستان باستانی خود مشهور است.

طبق افسانه، گورستان غیرمعمول - که از ساختمان های سنگی کوچک با سقف های دندانه دار روی یک تپه تشکیل شده است - در قرن هجدهم به عنوان محل استراحت نهایی برای قربانیان طاعون ایجاد شد. پس از آلوده شدن، خانواده ها با غذا و برخی وسایل شخصی به این "خانه ها" نقل مکان می کردند و تا زمان مرگ (و پس از آن) در آنجا می ماندند. امروزه بازدیدکنندگانی از سرتاسر جهان به اینجا می رسند تا منظره وهم آور اما زیبا را ببینند.

نزدیکترین شهر بزرگ ولادیکاوکاز است، یک شهر صنعتی با مناظر فرهنگی و تاریخی فراوان که ارزش دیدن را نیز دارد.

  1. جزیره کیژی

جزیره کیژی

 

این جزیره کوچک به طول شش کیلومتر که در دریاچه اونگا در شمال غربی روسیه قرار دارد، حداقل از قرن پانزدهم مسکونی بوده است.

مشهورترین مناظر جزیره کیژی پوگوست است، یک موزه در فضای باز با بیش از 80 سازه چوبی باستانی. دو کلیسای قرن هجدهم به ویژه خیره کننده هستند و به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند . آنها همچنین یکی از شگفت انگیزترین و بلندترین سازه های چوبی در اروپا به حساب می آیند.

کلیسای اصلی دارای 22 گنبد نقره ای (بلندترین آنها 37 متر است) و یک محراب چوبی عظیم و همچنین 102 آیکون است که دیوارهای آن را تزئین می کنند. این بنا بدون میخ ساخته شده است و طبق افسانه ها فقط از یک تبر استفاده شده است. هیچ سازه چوبی دیگری در روسیه وجود ندارد که به سبک مشابه ساخته شده باشد.

برای رسیدن به جزیره، بازدیدکنندگان باید از شهر نزدیک پتروزاوودسک با کشتی زیبا استفاده کنند. در طول تابستان، سفرهای دریایی قبل از توقف در جزیره، بازدیدکنندگان را به اطراف دریاچه می برد.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gKVTe6wz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه