یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

معرفی انواع سمعک اتیکن

10 ماه پیش ( 1402/3/31 )
 

انسان ها دارای حواس مختلفی هستند که وجود هر کدام از آن ها برای زندگی ضروری و لازم است. حس شنوایی یکی از مهم ترین حواس پنج گانه انسان است که به گفته بسیاری از متخصصان و محققان بعد از حس بینایی مهم ترین حس انسان محسوب می شود و وجود آن در قسمت های مختلف زندگی حیاتی است.

وجود اختلال یا مشکل در حس شنوایی انسان ها می تواند مشکلات یا حتی بیماری های مختلف روحی و روانی را برای افراد ایجاد کند و از همین رو مراقبت از حس شنوایی یا درمان آن پس از صدمه دیدن امری بسیار مهم و ضروری است. ممکن است در زندگی هر فرد اتفاقاتی رخ دهد که باعث شود گوش یا حس شنوایی آنان آسیب ببیند اما راهکار های مختلفی برای بهبود و درمان آن وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها استفاده از سمعک می باشد.

معرفی انواع سمعک اتیکن

آشنایی با سمعک اتیکن

شرکت اتیکن یکی از معروف ترین شرکت ها و برند ها در زمینه تولید سمعک محسوب می شود و داستان بسیار جالبی نیز دارد. هانس دمانت که نام یکی از سازنده های ابزار های کمک شنیداری محسوب می شود، در سال ۱۹۰۴ میلادی سعی کرد ابزاری را درست کند تا مشکل شنیداری و اختلال شنوایی همسر خود را حل کند.

تلاش های هانس دمانت پس از گذشتی نتیجه داد و او برای اولین بار سمعک اتیکن را ساخت و سپس توانست شرکت اتیکن را تأسیس کند.

این شرکت در تولید محصولات خود از به روز ترین تجهیزات و همچنین متخصصین برجسته در حوزه های مختلف استفاده می کند و سعی دارد ابداعات جدیدی را همواره به بازار در زمینه بهبود حس شنوایی عرضه کند.

انواع سمعک اتیکن دانمارک

سمعک ها انواع مختلفی دارند و توسط برند های مختلفی در سرتاسر دنیا تولید می شوند. یکی از معروف ترین و بهترین آن ها، سمعک اتیکن دانمارک نام دارد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

سمعک اتیکن دانمارک

همان طور که پیش تر به آن پرداختیم، سمعک اتیکن دانمارک، یکی از بهترین راهکار های درمان صدمات و آسیب هایی است که باعث کم شدن یا از بین رفتن حس شنوایی در افراد می شود که استفاده از آن امروزه بسیار رایج است. انواع سمعک اتیکن این قابلیت را دارا است که بتواند مانند دیگر سمعک ها در داخل و خارج از گوش قرار گیرد و با مکانیزمی که دارا می باشد قدرت شنوایی افراد را ارتقا دهد.

سمعک های اتیکن از سایز بسیار کوچکی برخوردار هستند و می توانند صدا را به خوبی به پرده گوش انتقال دهند. لازم به ذکر است که برای استفاده از سمعک با هر کیفیت و برندی بایستی به دکتر متخصص مراجعه نمود و استفاده از سمعک توسط پزشک تأیید شده باشد؛ زیرا که در غیر این صورت سمعک می تواند برای گوش های بسیاری از افراد تأثیر منفی و عوارض مختلفی داشته باشد.

لازم به ذکر است قیمت سمعک اتیکن برای این کمپانی اولویت اول نیست بلکه کمپانی اتیکن ابتدا سعی دارد نیاز های بیماران گوش و شنوایی را بررسی کند و براساس نیاز های آنان محصولات خود را تولید و عرضه کند. تا به اینجا مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با کمپانی اتیکن و سمعک های آن آشنا کنیم. در ادامه این بخش از مقاله سعی داریم به معرفی انواع سمعک اتیکن دانمارک بپردازیم.

۱− سمعک اتیکن Opn S

یکی از مهم ترین و معروف ترین سمعک های شرکت اتیکن مدل Opn S نام دارد که نسبت به سمعک های نسل قبلی این کمپانی از کیفیت بالاتری برخوردار است و از مزیت های بیشتری نیز بهره مند است.

فناوری های شرکت اتیکن که در این نوع سمعک به کار گرفته شده است، به صورت عالی از مغز پشتیبانی می کند و می تواند صدا را با کیفیت بالایی به پرده گوش انتقال دهد. این سمعک زیبا و پیشرفته امکان این را دارد که محیط صوتی را بدون هیچ خطا و عیبی تحلیل کند و وجه تمایز صدا ها را نیز تشخیص دهد.

سمعک اتیکن

وجود این فناوری و درک گفتار ها در این سمعک باعث می شود که مغز افراد کمتر در معرض خستگی قرار گیرد و انرژی بیشتری را برای مغز ذخیره کند.

برخی دیگر از مهم ترین ویژگی های این سمعک اتیکن عبارت اند از:

  • باتری قابل شارژ لیتیوم-یون
  • درک گفتاری و تشخیص تمایز صدا ها
  • ۳۶۶ درجه تجربه صدا
  • امکان اتصال بدون سیم و آسان
  • بدون دریافت فیدبک یا سوت

۲− سمعک اتیکن Xceed

یکی از قوی ترین و بهترین سمعک های اتیکن که می تواند برای افرادی که دچار کم شنوایی شدیدی هستند بسیار مناسب باشد، سمعک اتیکن مدل Xceed است. این نوع سمعک از فناوری فوق العاده پیشرفته ای برخوردار است که می تواند صدا ها را به خوبی تشخیص داده و به پرده گوش و مغز منتقل کند.

 

این سمعک همچنین می تواند در محیط های صوتی شلوغ و پر سروصدا نیز صدا های مختلف را با شفافیت بالایی دریافت کرده و آن ها را از یکدیگر جدا کرده و به پرده گوش رساند. همچنین لازم به ذکر است که این سمعک از فناوری BrainHearing برخوردار است. این فناوری به مغز کمک می کند تا پردازش صدا و درک آن آسان تر شود.

این نوع سمعک نیز از ویژگی های مختلف برخوردار است که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  • تلاش شنیداری کمتر و رسیدن به صدای ۳۶۰ درجه
  • دریافت صدا به صورت واضح و شفاف
  • مقابله با صدا های آزار دهنده و غیر واضح
  • امکان اتصال بی سیم و آسان

۳− سمعک اتیکن Siya

یکی دیگر از معروف ترین مدل های سمعک کمپانی اتیکن، سمعک مدل siya نام دارد. این سمعک می تواند به افراد کمک کند که صدا ها را به صورت واضح تر به همراه جزئیات بشنوند. این نوع سمعک نیز مانند مدل قبلی از تکنولوژی BrainHearing استفاده می کند که این فناوری کمک می کند مغز راحت تر صدا های شنیده شده را درک کند.

یکی از مهم ترین نقاط قوت این نوع سمعک، آمپلی فایر قدرتمند آن می باشد که می تواند صدا را تا ۵۰ برار بیشتر پردازش و تحلیل کند. پردازشی که در آمپلی فایر این سمعک انجام می شود، بسیار سریع است و می تواند به دارندگان این سمعک این اطمینان را دهد که جزئیات صدا را در هر موقعیت به خوبی بشنوند.

سایر مزایای سمعک اتیکن سیا عبارت اند از:

  • عملکرد مناسب در محیط های دارای نویز
  • ضد آب و گرد و غبار
  • قابل اتصال به لوازم جانبی

4- سمعک اتیکن Alta2/ آلتا 2

این سمعک هم به نوع داخل گوشی (CIC) و هم به نوع پشت گوشی ساخته می شود. افرادی که مشکل شنوایی شدیدی دارند بهتر است از سمعک های اتیکن آلتا 2 استفاده کنند زیرا در ساخت آن ها فناوری Brainhearing به کار گرفته شده است. البته به این موضوع هم توجه داشته باشید که این سمعک در دسته‌ی سمعک های گران قیمت شرکت اتیکن قرار دارد. البته امکانات فوق العاده‌ی آن این قیمت بالا را کاملاً توجیه می کند. امکاناتی نظیر:

  • سیستم پیشرفته‌ی Connectline به منظور ایجاد ارتباط مطلوب با پلت فرم هایی نظیر تلویزیون، موبایل، کامپیوتر و همچنین شنیدن موسیقی.
  • سیستم وایرلس دو گوشی با تمرکز بر گفتار در محیط های شلوغ که با سیستم Speech Guard E تعبیه گردیده است.
  • جهت یابی خودکار با بهره گیری از سیستم Free Focus
  • بهبود نسبت سیگنال به نویز با استفاده از مدار حذف نویز حرفه ای
  • واکاوی و پاک کردن سریع تمامی فیدبک ها بدون آن که خدشه ای در کیفیت و بهره‌ی صدا وارد گردد.
  • قابل کنترل بودن تمامی برنامه های سمعک با استفاده از یک ریموت

کلینیک طنین سمعک

نکته‌ی مهم: یک مدل پیشرفته هم برای سمعک اتیکن Alta2 ساخته شده است که سمعک اتیکن آلتا2 پرو (Alta2 Pro) نام دارد. این مدل دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که بدین شرح است:

  • داشتن برنامه‌ی کنترل وزوز گوش
  • وجود 16 کانال کنترل شده به وسیله‌ی 10 باند به منظور بالا بردن وضوح و سطح کیفی گفتار
  • وجود 4 برنامه‌ی قابل کنترل برای محیط های مختلفی نظیر رستوران، مهمانی، محیط‍ های شلوغ و محیط های باز و همچنین شنیدن موسیقی.
  • در اختیار داشتن سیستم کاهش نویز در محیط های پر صدا
  • داشتن مدار کاهش دهنده نویز
  • در اختیار داشتن تعدیل کننده‌ی گفتار
  • بزرگ نمایی حرفه ای صدا به منظور فهمیدن بهتر اطلاعات صوتی پیرامون
  • قابلیت انطباق با محیط های مختلف.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به معرفی سمعک اتیکن دانمارک و انواع آن بپردازیم. علاوه بر نکات گفته شده در این مقاله، امکان و چگونگی تعمیر سمعک اتیکن که به نسبت دیگر برند ها راحت تر و بهتر می تواند انجام شود از دیگر مزیت های این سمعک ها محسوب می شود.

کلینیک طنین سمعک یکی از ارائه دهنده های انواع سمعک اتیکن در ایران محسوب می شود که آماده است محصولات و انواع سمعک های شرکت اتیکن را در اختیار هموطنان خود قرار دهد. برای خرید سمعک اتیکن و دیگر انواع سمعک وارد سایت taninsamak.com شوید و یا با شماره‌ی 02166962951 با ما تماس بگیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PuDNola5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه