پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

مزایای تحصیل در پیام نور

3 ماه پیش ( 1402/10/30 )
 

مزایای تحصیل در پیام نور

فراهم سازی بهترین امکانات تحصیلی و پرداخت کمترین هزینه از مهم ترین مزایای تحصیل در پیام نور است. دانشگاه پیام نور یک دانشگاه معتبر دولتی است که با فراهم سازی امکانات تحصیلی منحصربه فرد توانسته به یکی از گزینه های تحصیلی دانشجویان تبدیل شود. دانشگاه پیام نور در ابتدا به عنوان یک دانشگاه آموزش از راه دور و پاره وقت فعالیت خود را آغاز کرد. این دانشگاه در طول بیش از 30 سال فعالیت توانسته است با فراهم سازی بستر الکترونیکی مناسب و پیشرفته به یکی از برترین دانشگاه های مجازی تبدیل شود.

آشنایی با دانشگاه پیام نور

در ابتدا دانشگاه پیام نور باهدف آموزش نیمه حضوری و آموزش از راه دور فعالیت خود را شروع کرد. روش آموزش دانشگاه پیام نور از برخی جنبه ها با دانشگاه های دیگر متفاوت است؛ ولی از نظر مقاطع تحصیلی، رشته و دروس ارائه شده و رعایت استانداردهای آموزشی تفاوتی با سایر دانشگاه های دولتی، غیرانتفاعی و آزاد ندارد.

از جمله مزایای تحصیل در پیام نور مناسب بودن آن برای افراد شاغل و افرادی است که به دنبال ارتقای شغلی هستند. کلاس های دانشگاه پیام نور به سه صورت حضوری، غیرحضوری و نیمه حضوری برگزار می شوند. از زمان تأسیس دانشگاه پیام نور بیش از 30 سال می گذرد و این دانشگاه بیش از 150 شعبه در سراسر ایران دارد.

تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه ارائه می شود. دانشجویان مشغول به تحصیل در پیام نور می توانند برای آمادگی در امتحانات پایان ترم ازطریق سایت پی ان یو اگزم نمونه سؤالات پیام نور را رایگان دانلود کنند.

مزایای تحصیل در پیام نور

دانشگاه پیام نور باهدف آموزش غیرحضوری و آموزش از راه دور تأسیس شد. در این دانشگاه تمامی رشته های تحصیلی به جز رشته های پزشکی و زیرشاخه های دیگر پزشکی ارائه می شود. پذیرفته شدگان در این دانشگاه باید متناسب با رشته و مقطع تحصیلی خود شهریه پرداخت کنند؛ ولی این شهریه در مقایسه با دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی بسیار کمتر است. برخی دیگر از مزایای تحصیل در پیام نور عبارت اند از:

  • پایین بودن شهریه دانشگاه
  • تحصیل هم زمان در دو رشته
  • سهولت امکان تغییر رشته
  • عدم اجبار برای شرکت در کلاس ها
  • معافیت تحصیلی مشمولان سربازی
  • امکان دریافت وام دودرصدی برای شهریه
  • موردتأیید بودن مدرک دانشگاه توسط وزارت علوم
  • پذیرش در تمام رشته های دانشگاهی (جز رشته های پزشکی و شاخه های آن)

همچنین دانشجویانی که در یک دانشگاه پیام نور دور از محل زندگی خود پذیرفته شده باشند در صورت تمایل می توانند به عنوان مهمان دائم یا موقت به دانشگاه پیام نور شهر خود منتقل شوند.

مزایای تحصیل در پیام نور

نحوه پذیرش در دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور به دو روش بدون آزمون و از طریق آزمون سراسری دانشجو می پذیرد. پذیرش بدون آزمون برای تحصیل در پیام نور دو بار در سال است که طبق سوابق تحصیلی متقاضیان انجام می شود. همچنین یک روش پذیرش دیگر نیز دوره های فراگیر است که این نوع پذیرش مخصوص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد است.

یک تفاوت دوره های فراگیر با پذیرفته شدگان کنکور سراسری این است که دانشجویان پذیرفته شده در دوره فراگیر یک نیمسال تحصیلی جلوتر هستند و واحدهای نیمسال اول را در دوره دانش پذیری گذرانده اند. درباره اعتبار مدرک هر دو گروه، هیچ تفاوتی بین مدرک تحصیلی آن ها وجود ندارد و اعتبار هر دو برای اشتغال و ادامه تحصیل یکسان است.

وب سایت پی ان یو اگزم به منظور آشنایی دانشجویان با سؤالات امتحانی و ارائه آموزش های شب امتحانی، نمونه سؤالات مهم و کاربردی را در اختیار دانشجویان دانشگاه پیام نور قرار می دهد. تنها با مراجعه به این سایت و با چند کلیک می توانید در قسمت دانلود، نمونه سؤالات را به صورت رایگان دریافت کنید.

نحوه پذیرش در دانشگاه پیام نور

طول دوره و سنوات مجاز تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور

یکی از شرایط تحصیل در پیام نور مربوط به طول دوره تحصیل دانشجویان پذیرفته شده با آزمون سراسری و بدون آزمون است. تمامی شرایط و حتی سنوات مجاز تحصیلی برای هر دو گروه از پذیرفته شدگان برابر است. در ادامه شرایط و طول دوره تحصیل آمده است:

  • دوره مجاز تحصیل برای دانشجویان مقطع کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته برای هر دو گروه 5 سال است. در صورتی که طول دوره تحصیل در پیام نور از این مدت بیشتر شود دانشجو اخراج خواهد شد.
  • بیشینه سال های تحصیل دانشجویان کاردانی یا کارشناسی پیوسته که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند 3 سال است. این مورد برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 6 سال است.
  • برای دانشجویانی که قصد دارند تغییر رشته دهند، سنوات مجاز تحصیلی آن ها از زمان پذیرش در دانشگاه جدید شروع می شود.
  • طول دوره تحصیل در پیام نور برای دانشجویان مقطع کارشناسی متقاضیان غیرایرانی 5 سال است. نکته مهم اینکه این مدت قابل تمدید نیست.
  • آقایانی که قصد دارند از معافیت سربازی استفاده کنند باید تحصیلات خود را در 6 سال به پایان رسانند. درغیراین صورت به سازمان نظام وظیفه معرفی می شوند.

نکاتی درباره نحوه آموزش و برگزاری کلاس ها

همان طور که گفته شد کلاس های دانشگاه پیام نور به سه صورت حضوری، غیرحضوری و نیمه حضوری برگزار می شود. در روش نیمه حضوری برخلاف کلاس های حضوری تحصیل در پیام نور، زمان برگزاری کلاس نسبت به حجم کتاب بسیار کمتر است و حضور در کلاس های تئوری الزامی نیست.

 شرایط کلاس های غیرحضوری نیز به این صورت است که هیچ گونه کلاسی برگزار نمی شود و دانشجویان شاغل به تحصیل در پیام نور با استفاده از سی دی ها و کتاب های آموزشی و کمک آموزشی درس ها را فراگرفته و برای امتحان آماده می شوند. البته تعداد دروس خود خوان کاهش یافته و برای اغلب درس ها کلاس تشکیل می شود.

بسیاری از دانشجویان دانشگاه پیام نور، افراد شاغلی هستند که برای ارتقای شغلی و شرایط دیگر در این دانشگاه تحصیل می کنند. به همین دلیل آمادگی برای شب امتحان یکی از دغدغه های مهم دانشجویان این دانشگاه است. به همین دلیل وب سایت پی ان یو اگزم شرایط مساعدی را فراهم کرده که دانشجویان می توانند با مراجعه به آن نمونه سؤالات دانشگاه پیام نور را دانلود کنند. همچنین برای کسب اطلاعات و مشاوره امتحانی می توانید با کارشناسان پی ان یو اگزم در ارتباط باشید.

جمع بندی

تحصیل در پیام نور یکی از موقعیت های خوب برای ادامه تحصیلات دانشگاهی است. بسیاری از افراد بنا به دلایل شغلی و شرایط دیگر نمی توانند در دانشگاه های سراسری، آزاد یا غیرانتفاعی ادامه تحصیل دهند. به همین دلیل دانشگاه پیام نور فرصتی مناسب است تا از این طریق بتوان تحصیلات دانشگاهی داشت.

از جمله مزایای تحصیل در پیام نور شهریه پایین در مقایسه با دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی، مورد تأییدبودن مدرک دانشگاه توسط وزارت علوم و امکان تحصیل نیمه حضوری است. همچنین پذیرش در دانشگاه پیام نور به دو صورت با آزمون و بدون آزمون وجود دارد.

برای موفقیت در امتحانات وب سایت پی ان یو اگزم با هدف ارائه آموزش های کاربردی و دوره های کاربردی به دانشجویان پیام نور، نمونه سؤالات امتحانی پیام نور را به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می دهد. همچنین مشاوران و کارشناسان این سایت پاسخگوی سؤالات مربوط به تحصیل در پیام نور و امتحانات هستند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wXv5ObtC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه