شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

با نزدیک شدن به ایام نوروز و تعطیلات بیشتر مردم در فکر سفر هستند. طبق آمار کل کشور پیشبینی می شود حدود بیست درصد مردم در نوروز ۱۴۰۳ به سفر و گشت و گذار داخلی و خارجی مشغول شوند. اما روش های سفر های خارجی چگونه است؟ یا طریقه اخذ ویزا برای کشور های مختلف چطور ممکن است؟ در این مقاله قصد داریم تا با روش های سفر و مدارک مورد نیاز سفر به دومین مقصد پر طرفدار خارجی برای ایرانی ها یعنی دبی بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

دبی، دومین مقصد پر طرفدار خارجی برای ایرانی ها

چرا دبی مقصد پرطرفداری برای ایرانی هاست؟

کشور امارات و شهر دبی سالانه پول زیادی را صرف صنعت توریسم می کند. از همین روی آنها دارای بهترین رستوران ها، مراکز تفریحی، مراکز خرید و... هستند. همچنین با مورد توجه قرار گرفتن بازرگانان ایرانی امروزه ۲۵ درصد جمعیت این شهر را ایرانیان تشکیل می دهند و طبیعی است که دومین مقصد گردشگری برای ایرانیان باشد. همچنین این شهر سالانه میزبان بسیاری از همایش ها و نمایشگاه های بین المللی است و قرار گرفتن در مجاورت خلیج فارس و نزدیکی به ایران سفر به این شهر را محبوب تر از قبل کرده است. آب و هوای دبی در نیمه دوم سال و تا انتهای فروردین در بهترین حالت خود قرار دارد و این امکان را به گردشگران می دهد تا از همه تفریحات آبی و سافاری در بیابان ها لذت کامل را ببرند.

چگونگی اخذ ویزا دبی

یکی دیگر از دلیل هایی که باعث می شود تا سفر به دبی محبوب باشد اخذ ویزای راحت کشور امارات و شهر دبی است. در واقع فقط با همراه داشتن کارت ملی و پاسپورت می توانید برای اخذ ویزا گردشگری دبی اقدام کنید. گرفتن ویزا برای دبی به سه دسته کلی تقسیم می شود کاری و تجاری، تحصیلی و توریستی . ویزای توریستی دبی که به صورت سینگل و مولتی صادر می شود پر مصرف ترین ویزا برای ایرانیان است. قیمت ویزا دبی برای بزرگسالان بسته به تعداد روز و یک بار ورود و یا چند بار ورود آن متفاوت است و از ۲۸۵ درهم تا ۸۰۰ درهم متغیر است. دقت داشته باشید که صدور ویزا دبی برای دختران زیر ۱۸ سال به صورت انفرادی ممکن نیست. همچنین در صورتی که قصد سفر به دبی را دارید اما از فرودگاهی غیر از فرودگاه دبی هنگام اخذ ویزا افسر ویزا را از تصمیم تان مطلع کنید. در صورتی که ویزای کوتاه مدت توریستی بگیرید و طول اقامتتان بیش از ۱۴ روز باشد مشمول جریمه خواهید شد و برای تمدید آن قبل از به پایان رسیدن می توانید به کنسولگری ایران مراجعه کنید.

قیمت ویزا دبی

بهترین ایرلاین های سفر به دبی

ایرلاین های مختلف ایرانی و خارجی به دبی پرواز دارند و یکی از مقاصد خارجی پر رفت آمد ایرانیان از سراسر کشور، دبی است. یکی از دلایل رفت آمد زیاد به دبی وجود بلیط هواپیما دبی و تهیه راحت آن است. شرکت های شاخص داخلی که همه روزه پرواز به دبی را دارند شامل ایران ایر تور و ماهان ایر است. همچنین شرکت های خارجی هواپیمایی امارات و فلای دبی هم روزانه از ایران به مقصد دبی پرواز دارند. قیمت بلیط هواپیما دبی با توجه به کلاس پرواز و داخلی و خارجی بودن آن و همچنین مبدا متفاوت است. به دلیل قرار گرفتن دفاتر هواپیمایی در تهران بیشترین پرواز به سمت دبی از تهران انجام می شود اما تعدادی پرواز در طول هفته از شهر هایی مانند اصفهان، شیراز، مشهد و اهواز به دبی انجام می شود که شما برای اطلاع از آنها می توانید از وبسایت پته کمک بگیرید. مقرون به صرفه ترین پرواز به سمت دبی را پروازهای کلاس اکونومی تشکیل داده اند و شرکت های هواپیمایی داخلی عموما قیمت پایین تری نسبت به شرکت های اماراتی دارند. اما اگر در نظر دارید تا سفری لاکچری به دبی داشته باشید می توانید از پرواز فرست کلاس امارات استفاده کنید. طول سفر هوایی از تهران به دبی حدود ۲ ساعت و نیم است که بسته به شرایط جوی و هواپیما ممکن است کمتر یا بیشتر شود. هزینه بلیط هواپیما دبی بسته به نوع پرواز می تواند از ۹ میلیون برای پرواز اکونومی رفت و برگشت تا ۹۰ میلیون برای پرواز فرست کلاس هم برسد!

بلیط هواپیما دبی

هزینه سفر به دبی

هزینه سفر دبی به جزء هزینه ویزا و هواپیما هزینه های دیگری مانند هزینه هتل، عوارض خروج از کشور، تمدید پاسپورت، هزینه جا به جایی، هزینه رستوران و هزینه تفریحات را شامل می شود.

هزینه هتل در دبی

اگر با تور به دبی نمی روید یکی از دغدغه های شما رزرو هتل خواهد بود. رزرو هتل خوب در سفر تاثیر چشمگیری بر کل سفر می گذارد و بهتر است تا با بررسی گزینه ها بهترین انتخاب را انجام دهید. هزینه هتل در دبی متفاوت است. به طور کلی هتل هایی با پنج ستاره از شبی ۸ میلیون به بالا هستند و هتل هایی با چهار و سه ستاره در بازه شبی ۴ الی ۷ میلیون متغیر اند. لازم به ذکر است هتل های لاکچری ای مانند برج العرب هزینه هایی بالغ بر شبی ۱۳۰۰ دلار به بالا بسته با امکانات را دارند.

هزینه عوارض خروج از کشور و پاسپورت

 در مورد پرداخت هزینه عوارض خروج از کشور یا تمدید پاسپورت هزینه کمتری نسبت به ما بقی هزینه ها باید پرداخت کنید. مجموعا برای شخصی که بار اول در سال خارج می شود صدور پاسپورت و عوارض خروج یک میلیون تومان می شود. عوارض خروج برای بار دوم و سوم به ترتیب ۶۰۰ و ۸۰۰ هزار تومان است.

هزینه جا به جایی در دبی

جا به جایی در دبی به وسیله مترو، تراموا، تاکسی و اتوبوس شهری انجام می شود. در بین همه موارد مترو با سریع بودن و ارزان تر بودن نسبت به بقیه روش ها محبوبیت بیشتری بین مردم و مسافران دارد. همچنین سیستم تاکسی دبی از مجهز ترین سیستم ها است که در جایگاه دوم حمل و نقل شهری قرار گرفته است. در بعضی نقاط شما می توانید با گرفتن اتوبوس دریایی در شهر جا به جا شوید.

هزینه رستوران و تفریحات

هزینه رستوران در این شهر متغیر است اما به طور کلی هزینه هر وعده غذایی برای یک نفر در دبی میانگین ۱۰۰ درهم را دارد. البته اگر می خواهید تا غذاهای لاکچری این شهر را تست کنید باید هزینه ای بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ درهم را برای هر وعده اختصاص دهید. هزینه تفریحات هم از بین چند ده دلار تا چند صد دلار متغیر است. ورود به برج خلیفه از نماد های دبی برای مثال هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ درهم و پارک آبی زیرزمینی ۱۰۰ درهم است. شما می توانید برای استعلام از هزینه تفریحات دبی به صورت دقیق به وبسایت پته مراجعه کنید.

هزینه بلیط هواپیما و هتل و تفریحات جذاب و لاکچری

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را از علت های سفر به دبی و همچنین قیمت های سفر آگاه کنیم به طور کلی برای یک سفر یک هفته ای با هزینه بلیط هواپیما و هتل و تفریحات جذاب و لاکچری میانگین ۷۰ الی ۹۰ میلیون تومان و هزینه سفر بدون تفریحات لاکچری ۲۵ تا ۴۰ میلیون تومان تخمین زده می شود. برای اطلاع از رزرو بلیط هواپیما و تور دبی می توانید با مراجعه به سایت پته بهترین قیمت ها را پیدا و خرید خود را نهایی کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OuA2qsmF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه