جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

برای پنجمین سال متوالی 7.24 wall st بدترین کمپانی های دنیا از نظر مزایا برای کارمندان را مشخص کرده است. 7.24 wall st هزاران نقدی را که کارمندان مختلف در وب سایت glassdoor به اشتراک گذاشته اند بررسی کرده است. این سایت منبعی از بیش از 8 میلیون نقد از کارکنان بیش از 540 هزار کمپانی در سراسر دنیاست.

در مصاحبه ای با 7.24  wall st اسکات دوبروسکی یکی از سخنگویان glassdoor سه عامل رضایت بلند مدت کارکنان را این گونه ذکر کرد: فرهنگ و ارزش های یک کمپانی، موقعیت های شغلی و اعتماد به رهبری مجموعه. از نظر دوبروسکی هر شرکتی می تواند این سه ویژگی را با توجه کردن به بازخورد های کارمندان و تلاش برای حل مشکلات آنان در یک بازه زمانی تقویت کند.

10-kraft Heinz company

امتیاز: 2.6

تعداد کارمندان: 42 هزار نفر

زمینه فعالیت تولید مواد غذایی

میزان رضایت از مدیرعامل: 24درصد

کمپانی kraft Heinz برخی از محبوب ترین برند ها مانند kraft, Heinz, Oscar mayer,. jell-o, planters  را در ایالات متحده تولید می کند. این کمپانی در سال2015 در نتیجه ادغام گروه غذایی kraft و شرکت h. j Heinz به وجود آمد. بسیاری از کارمندان معتقدند این ادغام تأثیر بدی در شرایط کمپانی داشته است. این ادغام منجر به تعطیلی شعبات و از دست رفتن شغل های زیادی شد. کارمندان به سیاست های صرفه جویانه کمپانی و شرایط سخت شان برای ایجاد تعادل میان زندگی حرفه ای و مسائل شخصی اعتراض داشته اند. یکی از کارکنان سابق این شرکت از شهر پنسیلوانیا نوشته است: «روسای شرکت ها به کارکنان شان هیچ اهمیتی نمی دهند آنها ققظ به فکر سود و درآمد خودشان هستند.»

9-Dillard

امتیاز: 2.6

تعداد کارمندان: 40 هزار نفر

زمینه فعالیت: فروشگاه های زنجیره ای

میزان رضایت از مدیرعامل: 37درصد

این کمپانی که در سال 1938 توسط ویلیم تی دیلار بنیان گذاشته شده امروزه بیش از300 شعبه در 29 ایالت دارد. با وجود ثبت رسمی در سال 1969 دیلارد هنوز ویژگی های یک کسب و کار خانوادگی را دارد. اخیرا چهار نفر از خواهران و برادران بیل دیلارد دوم به عنوان مدیران اجرایی کار می کنند و ویلیام دیلارد سوم فرزند مدیرعامل دوم شرکت مشغول به کار است.

هرچند خانواده دیلارد از وضعیت شغلی شان راضی هستند، اما کارکنان آنان دل خوشی از کارشان ندارند. با امتیاز 2.6 در سایت glassador برای پنجمین سال متوالی این شرکت در میان بد ترین کمپانی ها از نظر مزایا برای کارمندان جای گرفته است. توقع غیر واقعی برای میزان فروش و مدیریت ناکارآمد را کارمندان از دلایل اصلی نارضایتی شان دانسته اند. علاوه بر خراب بودن روحیه کارمندان به نظر می رسد اوضاع بازار هم برای این شرکت مساعد نباشد.

در مقایسه با سایر فروشگاه های زنجیره ای سود این شرکت افت داشته است. این کمپانی در سال مالی 2015 درآمدش را معادل 269.4 میلیون دلار اعلام کرده است که افت قابل توجهی به نسبت رقم 331.9 میلیون دلاری سال قبل نشان می دهد.

8-radioshack

امتیاز: 2.6

تعداد کارمندان: نامعلوم

زمینه فعالیت خرده فروشی محصولات الکترونیکی

میزان رضایت از مدیرعامل: 40درصد

پس از اعلام ورشکستگی در فوریه 2015 این شرکت اعلام کرد که قصد دارد نیمی از شعباتش را را ببندد و هزاران کارمندش را برکنار کند. بسیاری از شکایت ها از این کمپانی به خاطر همین طرح بستن شعباتش است. بسیاری از کارمندان این کمپانی ادعا کرده اند که شیفت های کاری زیادی را بدون داشتن حتی یک مشتری سپری کرده اند. کارکنان درآمد کم و مدیریت غیر حرفه ای را از ضعف های کمپانی می دانند.

7-Dish

امتیاز: 2.6

تعداد کارمندان: 18 هزار نفر

زمینه فعالیت: ارائه دهنده خدمات گیرنده های ماهوار ه ای

میزان رضایت از مدیرعامل: 42درصد

مشابه به موقعیت اکثر کمپانی های این لیست درصد زیادی از مشاغل در dish به خدمات مشتریان مربوط می شود و باز هم مانند بقیه شکایت های این لیست کارکنان dish از ساعات کاری زیاد و عدم برقراری تعادل بین زندگی شخصی و کاری گله مند هستند. شرایط نامناسب کارمندان در اهداف کلی کمپانی و همچنین در جنبه اقتصادی تأثیر داشته است. سهام این شرکت سقوط 25درصد سختی را در سال 2015 تجربه کرد. در همین رابطه سهام شرکت از928.9 میلیون دلار در سال 2014 به 769.3 در سال 2015 رسید.

6-kmart

امتیاز: 2.6

تعداد کارمندان: 178 هزار نفر

زمینه فعالیت فروشگاه های زنجیره ای

میزان رضایت از مدیرعامل: 20درصد

Kmart یک خرده فروشی دیگر با آمار فروش در حال افت و کارکنان ناراضی است. این مجموعه فروشگاه های زنجیره ای متعلق به شرکت sears است که خودش نیز در این لیست به عنوان یکی از بدترین کمپانی ها حضور دارد. Kmart در یک دهه و نیم اخیر افت شدیدی را تجربه کرده است و این فروش کمتر به معنی پرداخت دستمزد پایین تر به کارکنان است. در glassdoor کارکنان از دستمزد پایین، ساعت های کاری زیاد و مدیریت غیر قابل دسترسی این شرکت انتقاد کرده اند.

همانند بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای دیگر kmart هم در بازار رقابت با غول های الکترونیک مانند آمازون ضربه خورده است و تعداد فروشگاه هایش تدریجا روندی نزولی را طی می کند. تعداد فروشگاه های این برند در ایالات متحده از 1152 شعبه در پایان سال مالی 2013 به 941 شعبه در پایان سال مالی 2015 رسیده است.

5-xerox

امتیاز: 2.6

تعداد کارمندان: 143600 نفر

زمینه فعالیت خدمات فناوری اطلاعات

میزان رضایت از مدیرعامل: 36درصد

کارمندان این شرکت از درآمد ثابت و مدیریت ناکارآمد گله دارند. مدیرعامل این شرکت اورسولا برنز که با کار مداوم در طول 36 سال خودش را از جایگاه کارآموز به مدیرعامل رسانده است و نخستین زن آمریکایی آفریقای تبار است که به چنین جایگاهی در یکی از 500 کمپانی ثروتمند آمریکایی دست یافته، تنها 36درصد از رضایت کارکنان را کسب کرده است. به دنبال مزایا و شرایط سطح پایین برای کارمندان و عدم اعتماد به مدیریت کمپانی فروش Xerox در سال های اخیر افت داشته است. فروش سالانه از 20 میلیارد دلار در سال 2013 به 19.5 در 2014 و 18 میلیارد دلار در سال 2015 رسیده است.

4-sears

امتیاز: 2.6

تعداد کارمندان: 178 هزار نفر

زمینه فعالیت: فروشگاه های زنجیره ای

میزان رضایت از مدیرعامل: 19درصد

sears  705  فروشگاه زنجیره ای در بیش از 50 ایالت دارد. امسال برای دومین بار متوالی sears در لیست بدترین کمپانی ها از نظر خدمات به کارکنان قرار گرفته است. تعداد زیادی از کارکنان این برند ادعا کرده اند که حداقل دستمزد را می گیرند و درخواست های شان برای افزایش حقوق رد می شود.

مدیرعامل این شرکت، ادوارد لمپرت نیز در میان منفور ترین مدیران عامل در ایالات متحده قرار دارد. کمپانی پس از منصوب شدن لمپرت در این پست هر سال 1.1 میلیارد دلار را از دست داده است. شرایط نامناسب رفاهی برای کارمندان همچنین بر تجربه خرید مشترین این برند تأثیر گذاشته است. بنا بر ACSI فروشگاه های sears در لیست بد ترین فروشگا ها از نظر جلب رضایت مشتری در رتبه دوم جای گرفته اند.

3-Family Dollar Stores

امتیاز: 2.5

تعداد کارمندان: 60 هزار نفر

زمینه فعالیت فروشگاه هایی که اجناس را با تخفیف ارائه می دهند

میزان رضایت از مدیرعامل: 36درصد

با 8042 شعبه در 46 ایالت برند family dollars در سراسر کشور نامی آشنا به حساب می آید. براساس اطلاعات glassador  مدیریت بی کفایت و عدم برقرار تعادل بین زندگی خانوادگی و کاری مشکلات عمده کارمندان است. یکی از کارکنان این کمپانی در میشیگان با صراحت دستمزد کم، ساعات کاری زیاد و توقعات غیرواقعی کارفرما را مشکل این شرکت دانسته است.

Family dollarتوسط رقیب پیشینش dollar tree در سال 2015 خریداری شد. پس از نقل و انتقالات گری فیلبین به عنوان مدیرعامل جدید شرکت منصوب شد، اما او تاکنون نتوانسته تأثیر چندانی روی کارمندانش بگذارد و رضایت 36درصد کارمندانش در سایت glassador گواهی بر این مدعاست.

2-Express scripts

امتیاز: 2.5

تعداد کارمندان: 25900 نفر

زمینه فعالیت: بیمه خدمات درمانی

میزان رضایت از مدیرعامل: 79درصد

با 2.5 امتیاز این شرکت مشترکا به عنوان کم امتیاز ترین شرکت در ایالات متحده در زمینه مزایا برای کارمندان انتخاب شده است. کارمندان  مدیریت غیر حرفه ای، سختی برقراری تعادل بین زندگی کاری و شخصی و ساعت کار طولانی را از معایب این کمپانی دانسته اند. بسیاری از کارمندان از ساعت کاری 10 ساعته در طول روز گفته اند.

هرچند این بار اولی نیست که express scripts در لیست بد ترین کمپانی ها از نظر مزایا برای کارکنان قرار گرفته است، اما به نظر می رسد که این شرکت بزرگ قصد تغییر اوضاعش را دارد. در ابتدای سال 2016 به عنوان مدیرعامل به روی کار آمد.

مدیران عامل می توانند تأثیرات گسترده ای روی فرهنگ کار یک کمپانی داشته باشند و بسیاری از احساسات منفی کارکنان می تواند با رفتن جورج پاز مدیرعامل قبلی از بین برود. آمار بالای رضایت از مدیرعامل جدید گویای این نکته است.

1. Forever 21

امتیاز: 2.5

تعداد کارمندان: 30 هزار نفر

میزان رضایت از مدیرعامل: 30درصد

زمینه فعالیت: خرده فروشی پوشاک

متوسط امتیازی که کارمندان Forever 21 به این شرکت داده اند 2.5 ستاره از پنج ستاره است که این کمپانی را همراه با دو شرکت دیگر به طور مشترک به عنوان بدترین برندها در زمینه خدمات به کارکنان در ایالات متحده قرار داده است. بسیاری از کارمندان مزایای نامناسب و قوانین سختگیرانه کمپانی را از دلایل اشکالات forever 21 دانسته اند. در طول سال ها این شرکت با شکایت های حقوق زیادی مواجه شده که تعدادی از آنها از طرف کارمندان خودش بوده است.

در سال 2012 پنج نفر از کارمندان شکایت حقوق سنگینی را علیه این شرکت اقامه کردند.شکات مدعی شده اند که آنان و همکاران شان دائما در طول ساعت ناهار و ساعات پس از شیفت کاری شان بدون پرداخت اضافه کاری بر سر کار نگه داشته می شدند تا کیف های شان را برای بازرسی تفتیش کنند -یکی از سیاست های پیشین کمپانی برای جلوگیری از خسارت های مالی- همچنین بسیاری از کارمندان در سایت glassdoor مدعی شده اند که به آنها حتی تا ساعت 2 نیمه شب و بعد از آن هم اجازه خروج داده نمی شده و معمولا هیچ مبلغی جهت اضافه کاری در آن ساعات دریافت نمی کرده اند.

منبع : 247wallst.com
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iqAKveJ1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه