دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

فروش اجتماعی  (Scial selling) یکی از اصطلاحاتی است که این روزها بسیار زیاد راجع به آن می شنوید. فروش اجتماعی به استفاده از شبکه های اجتماعی و منابع آنلاین برای اضافه کردن دیدگاه ها، اطلاعات و فرصت ها به قیف فروش گفته می شود.

به گزارشibazaryabi، بسیاری از افراد فروش از طریق شبکه های اجتماعی را بازاریابی رسانه های اجتماعی اشتباه می گیرند. آنها فکر می کنند که با افزایش تعداد دنبال کنندگان در اینستاگرام، لینکدین و توییتر و همچنین سیل محتوای تولید شده می توانند مردم را به سمت خرید هدایت کنند. درحالی که این امکان وجود دارد، اما این جنبه از شبکه های اجتماعی به بازاریابی شبکه های اجتماعی مربوط است که اغلب مقیاس پذیر نیست.

پتانسیل بی حد و حصر فروش در شبکه های اجتماعی

برعکس بازاریابی شبکه های اجتماعی، فروش در شبکه های اجتماعی که شامل پیش بینی، فرصت ها و اطلاعات است، تقریباً نامحدود است.

- همیشه شما کسی را خواهید یافت که بتوانید او را هدف قرار دهید،

- همیشه یک فرصت فروش دیگر وجود دارد،

- همواره اطلاعات بیشتری برای جمع آوری در دسترس است

که همه این موارد در کنار هم می تواند به ساخت فرصت های بیشتر کمک می‎کند.

اطلاعات، ارتباطات و توجه منابع بی حد و مرزی هستند که می توانید برای فروش بیشتر و آسان تر از آنها بهره بگیرید و این خبر خوبی است. فروش اجتماعی مقیاس پذیر است. هر فروشنده ای بدون توجه به میزان مهارتش در استفاده از تکنولوژی می تواند فرصت های فروش بیشتری را ایجاد کند.

بسیاری از افراد برای گام اول شروع به اشتراک گذاری دیدگاه ها و علایق خود می کنند. مقالات جذابی در حوزه صنعت خود منتشر و شروع به برقراری ارتباط نزدیک با تأثیرگذاران صنعت خود می کنند، اما این وظیفه فروشنده نیست.

تمرکز خود را روی ارتباط فرد به فرد نگه دارید

بازاریاب چه وظیفه ای در قبال فروش در شبکه های اجتماعی دارد؟

شما به عنوان فروشنده نباید زمان خود را صرف نوشتن پست های وبلاگی، پست  های شبکه های اجتماعی و سایر فعالیت ها در شبکه های اجتماعی بکنید. این کار بازاریابان است که آگاهی از برند شما را افزایش دهند و این امکان را برای شما فراهم آورند که به مشتریان بالقوه دسترسی داشته باشید.

بنابراین بازاریاب ها باید از این موضوع آگاه باشند:

کلید موفقیت در فروش اجتماعی این است که حتی اگر شما می توانید یک پیام را به بسیاری از افراد در رسانه های اجتماعی بفرستید، باید تلاش کنید یک رابطه یک به یک ایجاد کنید. شما به عنوان بازاریاب یا به عنوان یک برند باید بتوانید مکالمات شخصی سازی شده ایجاد کنید، چه در لینکدین، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و… شما باید از رویکردهای فروش شخصی سازی شده استفاده کنید.

وظایف فروشنده

بدین ترتیب، زمان شما به جای اینکه صرف نوشتن پست های وبلاگی، جمع آوری دنبال کننده و آگاهی او باشد،صرف جمع آوری اطلاعات راجع به آنها و یافتن فرصت های واقعی فروش می شود.

شما افراد واجد شرایط را می یابید و مکالمه برای فروش را آغاز می کنید.

مشکلی که وجود دارد

یکی از مشکلات بزرگی که اغلب کسب وکارها در فروش اینترنتی با آن مواجه هستند، این است که فعالیت های بازاریابی را با فروش اشتباه می گیرند.

شما با تولید پست های وبلاگی و پست های شبکه های اجتماعی قادر به فروش نخواهید بود. انجام این کارها برای فروش ضروری است، اما منجر به فروش نمی شود. بنابراین بخش بازاریابی باید تمام تلاش خود را برای پیدا کردن سرنخ های بازاریابی، افزایش دنبال کنندگان و تولید محتوای باکیفیت دهد.

اگر این کار موفقیت آمیز باشد، بخش فروش وارد عمل خواهد شد. اطلاعات را جمع آوری، دسته بندی و تجزیه تحلیل خواهد کرد و به دنبال فرصت های بهتری برای فروش خواهد بود.

نتیجه گیری

فروش در شبکه های اجتماعی یا به عبارت ساده تر فروش در شبکه های اجتماعی مرز بین بازاریابی و فروش را از بین برده است.

بسیاری از افراد هستند که این دو را با هم اشتباه می گیرند.

به عنوان یک فروشنده باید این فعالیت ها را دوباره برای خود تعریف و مرز آنها را مشخص کنید.

به عنوان یک فروشنده، آیا روی افزایش تعداد مخاطبان بالقوه و سرنخ های بازاریابی تلاش می کنید یا انجام فروش؟

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RicyaEAK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه