بسیاری از مدیران شرکت ها به دنبال مدیران فروش و بازاریابی حرفه ای هستند، اما از سوی دیگر همواره از اینکه این مدیر فروش به یک رقیب در بازار تبدیل شود، می ترسند.
به گزارش پارک بازاریابی ایران، یکی از درخواست های مدیران شرکت ها از مشاوره بازاریابی، درخواست مدیر فروش حرفه ای است و از سوی دیگر همیشهاین ترس را دارند که روزی کارشناسان فروش و بازاریابی از شرکت آنها خارج شوند و به شرکت دیگری بروند یا خودشان به یکی از رقیبان اصلی در بازار تبدیل شوند. بدین ترتیب همواره این ترس، مدیران را از جذب مدیران فروش حرفه ای البته اگر بتوانند بیابند، منصرف می کند.
پاسخی که مشاوره فروش به این سوال می دهد، همه جانبه بوده و برای مخاطبان این مقاله مفید خواهد بود. مشاوره بازاریابی و فروش اعتقاد دارد اگر برنامه بازاریابی و همچنین سیستم بازاریابی و فروش صحیحی در شرکت وجود داشته باشد، دیگر لزومی به جذب افرادی که بخواهند کلیه امور شرکت را انجام دهند، وجود ندارد.
مدیران شرکت ها و مالکان برندهایی که فکر می کنند اگر یک مدیر فروش قوی داشته باشند، مشکل شان در بخش فروش حل می شود و زیرساخت و برنامه بازاریابی و فروش از پیش تعیین شده ندارند، در واقع نیمی از کسب و کار خود را بدون هیچ ضمانتی در اختیار دیگری قرار داده اند. براساس آیین نامه و قوانین کسب و کار ها، هر شرکتی دو قسمت دارد؛ قسمت اول مربوط به فعالیت تأمین کالا تا انبار شرکت و قسمت دوم فعالیت های شرکت از خروج کالا از انبار تا مصرف کننده کالا است.
اگر دوست ندارید این ریسک را بپذیرید، پس باید ابتدا یک زیرساخت بازاریابی و برنامه فروش تدوین کنید و سپس از مدیران توانمند جهت اجرا و بهره برداری از برنامه صحیح فروش کمک بگیرید. مشاوره بازاریابی و فروش به کمک تحقیقات بازار، برنامه های بازاریابی و فروش را تدوین می کند و حالا این برنامه توسط یک مدیر توانمند اجرایی می شود. اگر شما یک سیستم بازاریابی و فروش داشته باشید و اطلاعات مشتریان به صورت صحیح در نرم افزارها و پرونده مشتریان ثبت شود، دیگر لزومی به ترسیدن از خروج یک کارشناس و مدیر و خروج اطلاعات از شرکت وجود نخواهد داشت.
علاوه بر آن در صورتی که دوره آموزش بازاریابی و فروش برای مدیران و کارشناسان فروش برگزار کرده اید، باید تضامین کافی با رعایت استانداردهای لازم داشته باشید تا ریسک از بین رفتن سرمایه ها در این بخش نیز از بین برود. مشاوره بازاریابی و فروش کلیه چارچوب های جذب، آموزش و پرورش، نگهداشت و رشد نیروی انسانی را به کمک ابزارها و قراردادهای کافی در شرکت ها اجرایی می کند.