چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 1 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا رویای مدیرعامل شدن را در سر می پروانید؟ آیا می خواهید با راه اندازی شرکت خودتان یا رهبری یک شرکت، ایده هایی را که دارید وارد زندگی کنید و جهان را تحت تأثیر قرار دهید؟ باید بگوییم این رؤیا خیلی دور نیست؛ شما می توانید با کسب برخی مهارت ها این رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

به گزارش شبکه، یک مطالعه جهانی مرتبط با کسب و کار نشان می دهد که 24 نفر از 100 نفر مدیرعامل برجسته و بزرگ دنیا مدرک دانشگاهی ندارند یا اینکه در رشته مهندسی تحصیل کرده اند.

در مقاله دیگری که به تحلیل 50 شرکت برتر می پردازد، عنوان شده که مدیرعامل 14 شرکت از 50 شرکت مورد مطالعه، مهندس هستند که 28درصد را تشکیل می دهند و 7 شرکت از 10شرکت برتر این تحقیق، توسط مهندسان اداره می شوند که پول زیادی را هم بابت این کار دریافت می کنند. این داده ها نشان می دهند که دانشمندان بزرگ ترین بخش مدیران اجرایی را تشکیل می دهند و به خاطر رهبری شرکت ها حقوق بالایی دریافت می کنند. اگر شما می خواهید یک مدیرعامل موفق باشید، باید در گروه آموزشی STEM تحصیل کنید. STEM  مخفف علوم طبیعی(Science)، فناوری  (Technology)، مهندسی(Engineering) و ریاضیات  (Mathematics) است.

برای رسیدن به موفقیت این ۸ چیز را کنار بگذارید

شاید تعجب کنید که چه ارتباطی بین آموزش علوم و عمل آمدن مدیران اجرایی موفق و برجسته وجود دارد؟ پاسخ این سوال به دو واژه چرا و چگونه مربوط می شود. یک استاد دانشگاه اعتقاد دارد که علم را می توان به دو حوزه تقسیم کرد؛ شما کدام را می خواهید بدانید؟ درک عمیق مسائل و اینکه چرا فرآیند های خاص رخ می دهند یا چگونگی اتفاق افتادن این فرآیندها را. دانستن چرایی فرآیندها، عمیقا تحلیلی و نظری است و بستگی به درک بازار و عوامل مؤثر بر آن دارد. اما نکته اینجاست که هرچه بیشتر مطالعه کنید متوجه خواهید شد که برای دانستن «چرایی وقوع فرآیند ها» باید «چگونگی» وقوع آنها را نیز درک کنید.

اگر چگونگی وقوع یک فرآیند خاص را ندانید، درک چرایی وقوع آن برای شما دشوار خواهد بود. مثلا، اگر مشغول حل یک انتگرال هستید، باید بدانید که چگونه آن را حل کنید و اگر این موضوع را بدانید، می توانید بفهمید که چرا انتگرال با این روش حل می شود و نیز ارتباط بین رفتار و راه حل آن چیست. بنابراین به عنوان یک دانشمند، ما آموزش می بینیم که هم به چرا و هم چگونگی یک موضوع فکر کنیم. و اینها همان سوالاتی هستند که یک مدیرعامل باید پاسخ بگوید. چرا باید محصولی را وارد بازار کند؟ و اینکه چگونه این کار را انجام می دهد؟

این یک فرآیند فکری قابل قیاس است؛ ذهنیتی از تصمیمات منطقی که به فرد اجازه می دهد فرصت ها را به درستی ارزیابی کند و به موفقیت برسد. با مطالعه رشته های علمی، این طرز فکر به طور خودکار در شما تقویت شده و جزیی از ماهیت فرآیند فکری شما می شود. شما به فرصت ها فکر می کنید و از این زوایا آن را تجزیه و تحلیل می کنید. البته تمام دانشمندان مدیران برجسته و موفقی نیستند و خصوصیات دیگری هم باید در آنها وجود داشته باشد یا توسعه پیدا کند، اما داشتن طرز فکر علمی در مورد مسائل، یک مزیت حرفه ای محسوب می شود.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tPC8m6pc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه