شنبه, ۲۹ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sat, 20 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

در این مطلب به نقل از مدیر اینفو، 7 اشتباه حیاتی را مطرح می  کنیم که می  تواند کسب و کارتان را نابود کند:

۱- شروع کار تنها با یک بنیانگذار:

تحقیقات نشان  می دهند، 83درصد کسب و کارها در پنج سال اول دوره استارت آپ شان با شکست مواجه می  شوند. یکی از دلایلش می تواند این باشد که تنها به یک بنیانگذار اکتفا می کنند. اگر بیوگرافی اغلب کارآفرینان موفق را مطالعه کنید، می بینید که هر بنیانگذار، با وجود همکار یا بنیانگذاری دیگر توانسته است به موفقیت برسد. هیچ کس در همه  کارها متخصص نیست.

کارآفرینی حوزه  ای متنوع است و به همین خاطر است که باید در آن واحد، صفات بسیاری را در کنار هم داشته باشید. بدیهی است که به صفات و خصلت  های زیادی احتیاج دارید. با وجود همکاران یا بنیانگذاران دیگر، می   توانید صفات شخصیتی متنوعی را داشته باشید.

۲- نداشتن توجه کافی به نیاز مشتریان

ساخت محصول و روانه کردن آن به بازار کار آسانی است، ولی ساختن محصولی که بازار به آن نیاز دارد، دشوار خواهد بود. شما به عنوان کارآفرین باید نیازهای مشتریان خود را تشخیص داده و به آنها بگویید که کسب و کارتان چطور می تواند مشکل آنها را حل کند. در آغاز کار ممکن است به آزمون و خطای بیشتری احتیاج داشته باشید، ولی وقتی فهمیدید مشتریان چه می  خواهند، تلاش خود را صرف همان چیزی کنید که آنها خواستار آن هستند.

۳- استخدام سریع و اخراج آهسته

افراد را صرفا به این خاطر که محدوده دستمزد پیشنهادی شما را می پذیرند، استخدام نکنید. آنها را به خاطر اشتیاقی که دارند استخدام کنید.

کسی که شور و شوق دارد بسیار ارزشمندتر از کسی است که به دستمزد کم راضی می شود. به محض اینکه هدف کسب و کارتان را فهمیدید، باید در مورد کسی که استخدامش می  کنید بسیار حساس باشید.

به دنبال افرادی باشید که به اندازه   خودتان، در مورد اهداف تان شور و اشتیاق داشته باشند. یا به دنبال کسانی باشید که در حوزه  های مربوطه، باهوش تر از خودتان هستند.

۴- راه  اندازی سریع محصول:

اکثر کارآفرینان فکر می  کنند که در نخستین تلاش، می  توانند محصولی کامل را راه  اندازی کنند. ولی این توهم و خیالی بیش نیست- برای سنجش عمق و دمای آبی که می  خواهید در آن شنا کنید هم ابتدا باید پای تان را در آن آب فرو کنید- نسخه   آزمایشی از محصول تان ایجاد کرده و ببینید که مردم چطور به آن واکنش نشان می  دهند. با این کار، در مورد کاستی های محصول تان، بازخوردی فوری دریافت خواهید کرد. حال روی محصول تان متمرکز شده و نسخه   نهایی آن را راه  اندازی کنید.

۵- نادیده گرفتن بازار هدف

نمی توانید برای هر کسی یک محصول بسازید. قبل از راه  اندازی محصول، باید بازار هدف تان را به طور خاص مشخص کنید. باید تعیین کنید که محصول تان چه مشکلی را می  خواهد برطرف کند و چه کسانی هدف شما هستند؟ باید این را بدانید که دارید وارد عرصه   پرریسکی می  شوید. باید محصول  تان را به افراد مناسبی عرضه کنید.

۶- تلاش توأم با تردید و بی  میلی

 بنیانگذار به منزله مغز و قلب سازمان محسوب می  شود. مانند چسب نگهدارنده ای است که تمام قطعات را در کنار هم نگه می  دارد. همانطور که والدین مراقب فرزندان شان هستند، شما هم به عنوان بنیانگذار کسب و کارتان، باید مراقب افراد خود باشید. به هیچ عنوان نباید کاری را با تردید، بی میلی و بی  علاقگی انجام دهید. یا کاری را با کمال میل و اشتیاق انجام دهید یا رهایش کنید. شما به عنوان بنیانگذار باید تمام انرژی خود را صرف افرادتان کنید.

۷- عدم انعطاف  پذیری

لازم است آنچه را که مشتریان خواستار آن هستند، بپذیرید. تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شرکت یا برای مشتریان تان یا حتی برای کارمندان تان خوب است. قبل از اینکه تصمیم بزرگی بگیرید مطمئن شوید که فهمیده  اید تصمیم تان چه تاثیری بر افراد دور و برتان خواهد گذاشت. مطمئنا هیچ کس قضاوت تان را به عنوان مدیرعامل زیرسوال نخواهد برد، ولی اگر مراقب افرادتان باشید، آنها هم مراقب مشتریان تان خواهند بود. به عنوان یک کارآفرین، چیزهای زیادی وجود دارند که باید به طور همزمان آنها را اداره کنید. هرگز اشتباهات حیاتی  ای را که می  توانند کسب و کارتان را نابود کنند مرتکب نشوید.

کارشناس ارشد MBA

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gtVzB0K4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d