پنجشنبه, ۲۲ آبان(۸) ۱۴۰۴ / Thu, 13 Nov(11) 2025 /
           
فرصت امروز

مسئولیت اجتماعی شرکت

8 سال پیش ( 1396/8/5 )
 

سال ها پیش مفهوم جدیدی ایجاد شد که مربوط به روابط عمومی می شود؛ مسئولیت اجتماعی شرکت. تعریف واحدی ندارد، اما یک تعریف می تواند این باشد که مسئولیت اجتماعی شرکت در این مورد است که چه طور شرکت ها فرآیندهای کسب و کار را مدیریت می کنند تا تأثیر مثبتی بر جامعه بگذارند.

به گزارش هورموند، دلیل اینکه چرا روابط عمومی به آن ربط دارد این است که شرکت هایی که به سود جامعه، کمک رسانی می کنند برای شهرت خود هیچ چیزی به دست نیاورده اند، البته در صورتی که جامعه آن را نشناسد و قدردانی نکند، اما یک شرکت نوع دوست نگران این موضوع نیست. انجام دادن کار خوب برایش کفایت می کند. هر هیأت مدیره ای که پاسخگوی سهامداران است و مسئولیت قانونی دارد اگر تلاشش دیده نشود، بی پروا می شود. همانطور که راک فلر گفت: وقتی کار درستی انجام می دهید بگذارید مردم کار شما را بفهمند.

شرکت ها باید دو جنبه عملیات شان را بررسی کنند:

1- تساوی مدیریت شان هم از دید مردم و هم فرآیندها

2- ماهیت و کیفیت تأثیرشان بر جامعه در جاهای مختلف.

سهامداران خارجی علاقه زیادی به فعالیت شرکت دارند. بیشترشان به دنبال این هستند که شرکت واقعا از لحاظ کالاها و خدمات، تأثیرش بر محیط و جوامع محلی چه کار کرده است، خوب یا بد یا چطور با نیروی کارش برخورد می کند. از میان سهامداران مختلف، تحلیل گران مالی وجود دارند که بر کیفیت مدیریت و عملکرد مالی گذشته به عنوان شاخصی از عملکرد احتمالی آینده تمرکز می کنند.

شورای کسب و کار جهانی برای توسعه پایدار، در نشریه اش به نام ایجاد حس کسب و کار خوب، توسط لرد هلم و ریچارد واتس، تعریف زیر را به کار برد:

مسئولیت اجتماعی شرکت، تعهد مداوم توسط کسب و کار است، به نحوی که اخلاقی عمل می کند و به توسعه اقتصادی کمک می کند، درحالی که کیفیت عمر نیروی کار، جامعه محلی و جامعه را بهبود می دهد.

در برخی کشورها مسئولیت اجتماعی شرکت از لحاظ مدل بشردوستانه تعریف شده است. شرکت ها سود می کنند، مالیات می پردازند و سهم خاصی از سود را به دلایل خیرخواهانه می بخشند. این شکلی از آموزش عملی به شرکت است که از بخشیدن، مزیتی عایدش شود.

مدل اروپایی بر عملکرد کسب و کار اصلی به طریق مسئولیت اجتماعی و از طریق سرمایه گذاری در جوامع تمرکز دارد. معتقدیم این مدل پایدارتر است چون 1- مسئولیت اجتماعی به صورت صحیح تولید ثروت می کند که اگر درست کنترل شود باید رقابت پذیری کسب و کار را تقویت کند و ارزش تولید ثروت ثروت جامعه را زیاد کند 2- وقتی خیلی سخت می شود، محرکی برای تمرین مسئولیت اجتماعی شرکت به صورت هرچه بیشتر و بهتر است و اگر بشر دوستانه باشد سریع تر عمل می کند.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/j7SDRL3u
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسسایت معتبر خرید طلاکابینت و کمد دیواری اقساطیخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاین
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه