جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اهمیت بازاریابی اینترنتی برهیچ کس پوشیده نیست، با این حال پیشرفت تکنولوژی باعث گسترش مرزهای این سنخ از بازاریابی در سال های اخیر شده است. اگر زمانی راه اندازی وب سایت یا ارسال ایمیل های جمعی اوج فعالیت شرک ها در فضای مجازی بود، اکنون این روش ها به کلی منسوج شده اند. برهمین اساس برایان اپلتُن در مقاله اخیرش نگاهی به شیوه های نوین بازاریابی با محوریت فیس بوک انداخته است.

با نگاهی به 2.2 میلیارد کاربر فعال فیس بوک شاید گمان کنیم تبدیل کاربران به مشتری، فرآیند ساده ای در این شبکه اجتماعی باشد. مبنای این فرض نیازمندی حداقل چند هزار کاربر به محصولی که شما می فروشید، است. با این حال به عنوان فردی که در این زمینه قلم می زنم و با کارشناس های بازاریابی سر و کار دارم، این فرآیند را به این آسانی ها نمی بینم.

اجرای یک استراتژی منسجم محلی یا بین المللی در فیس بوک فرآیندی پیچیده و در عین حال مطلوب است. البته مطلوبیت این امر بستگی به آگاهی از شیوه های درست بازاریابی مجازی دارد. در این مقاله منظور من از شیوه های درست روشن است؛ روش هایی که کارآفرینان موفق به کار گرفته اند و امتحان شان را پس داده اند. در ادامه برخی از این شیوه ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

اهمیت منابع معتبر

ایجاد هویت رسانه ای چشمگیر هنگامی که در میان خیل عظیمی از رقبا هستید، کار دشواری است. در هر صورت مردم با طیف گسترده ای از شرکت های کوچک و بزرگ در شبکه های اجتماعی مختلف مواجه هستند. درخشیدن در چنین فضای شلوغی تنها یک راهکار دارد؛ ایجاد تفاوت.

باید این نکته را مدنظر داشت که مردم تنها به برندی که قادر به اثبات درستی ادعاهایش است، اعتماد می کنند. هنگامی که بحث مشتریان است این نکته اهمیت بیشتری می یابد. برهمین اساس دو راهکار عمده به منظور اثبات صحت گفته های مان پیش رو داریم:

- به اشتراک گذاری اسکرین شات های پشتیبان از سایر سایت ها و شبکه های اجتماعی

- نظرخواهی از مشتریان در مورد ادعاهایی که مطرح کرده ایم.

در روش نخست استفاده از نظرات کارشناس های مختلف در شبکه های اجتماعی و سایت هایی نظیر Yelp و Google+ مناسب به نظر می رسد، همچنین تشکر از کارشناس هایی که از آنها نقل قول می کنید نیز تأثیرگذار خواهد بود. برخی شرکت ها نظرات مثبت شخصیت های مهم را به صورت ایمیل برای مشتریان خود ارسال می کنند. به رغم تمام صحبت های پیرامون تأثیرگذاری این روش، باید پیش از ارسال، رضایت مخاطب هدف را جلب کرد. در غیر این صورت شما نیز به لیست ایمیل های مزاحم کاربران اضافه خواهید شد.

نظرخواهی از مشتریان بسیار راحت تر است. خوشبختانه امروزه اغلب شبکه های اجتماعی از قبیل فیس بوک و اینستاگرام امکان طراحی نظرسنجی را برای کاربران شان فراهم کرده اند. اهمیت این نظرسنجی ها در اطمینان مردم به نتیجه آنهاست. در واقع اینجا دیگر خبری از دستکاری آمارها نیست.

معجزه ای به نام رویدادها

اگر نگاهی به فهرست کنار کادر ارسال مطلب در فیس بوک انداخته باشید، به احتمال زیاد امکان تنظیم «رویداد» توجه تان را جلب کرده است. هنگام برگزاری مراسمی مهم یا دعوت از گروه موسیقی مشهوری برای اجرای کنسرت در رستوران تان این تیک بسیار کاربردی خواهد بود. نکته مهم در استفاده از این بخش اولویت فیس بوک در نمایش آن برای کاربران است. در واقع با استفاده از این تیک شانس بیشتری برای نمایش مطلب تان به کاربران خواهید داشت.

ساخت چنین رویدادهایی در فیس بوک بسیار راحت است. ابتدا روی گزینه Eventsکلیک کنید. سپس با انتخاب کادر آبی و تعیین زمان، لینک های مرتبط پست تان را آماده انتشار کنید. پیوست آدرس برگزاری رویداد و انتشار گسترده اش در سطح فیس بوک و دیگر شبکه های مجازی راهکارهای معقولی به منظور افزایش تأثیرگذاری همایش های تان است.

گروه ها را دست کم نگیرید

گروه های فیس بوک امکان بازاریابی وسیعی را در اختیار افراد علاقه مند قرار می دهند. برخی از این امکانات عبارتند از فهرست بندی و معرفی محصولات، نتورکینگ، ارائه خدمات پیشتیبانی و در نهایت بازاریابی جمعی.

امکان بازاریابی در چنین گروه هایی تنها به سطح توانایی ما محدود می شود. هرچه توانایی تان بیشتر باشد، نتیجه بهتری خواهید گرفت. این گروه ها فضای مناسبی برای ایجاد سازوکار کنترل شده بازاریابی جمعی هستند. در واقع امروزه بسیاری از شرکت ها بخش بازاریابی اینترنتی و خدمات مشتریان شان را به این گروه ها منتقل کرده اند. به عنوان ادمین گروه، امکان مدیریت اطلاعات به اشتراک گذاری شده را خواهید داشت. همچنین تأیید درخواست عضویت افراد نیز در حیطه اختیارات تان خواهد بود.

نکته مهمی که در مورد این گروه ها باید به خاطر داشت، پرهیز از تبدیل شان به تریبون یک طرفه است. به عبارت دقیق، گروه تان را به فضایی برای تبلیغ یک سویه خود بدل نکنید. فعالیت پویای اعضا در گروه نیازمند بردباری و واکنش منطقی شما در قبال پست های مثبت و منفی است. در این صورت شما فضای تعامل چندجانبه برندتان با مشتریان و مشتریان به یکدیگر را خواهید داشت.

کاربرد مناسبت های عادی

بسیاری از افراد معتقدند که مناسبت های عادی به دلیل عمومیت بیش از اندازه ارزش سرمایه گذاری برای بازاریابی را ندارند. صرف نظر از ماهیت این بحث آنچه مشخص است، ضررهای نادیده گیری کامل این زمان هاست. اگر آشنایی هرچند اندکی با کسب وکار و بازاریابی مدرن داشته باشید، نام و اعتبار پیتر دراکر را به خوبی می شناسید. این نظریه پرداز مشهور حوزه کسب وکار همیشه یکی از طرفداران برگزاری کمپین های مناسبتی بود. برخلاف بسیاری از کارشناس های امروزی که ایجاد مناسبت ها را ترجیح می دهند، دراکر به توانایی بازاریابی وسیع در چنین مواقعی معتقد است.

استفاده از افراد مشهور در کمپین های مناسبتی یکی دیگر از راهکارهای موفقیت در بازاریابی مجازی است. در واقع تنها با یک عکس می توان برای مدت ها در شبکه های مجازی یکه تازی کرد. بنابراین استفاده مناسب از مناسبت های عادی خوراک رسانه ای شما را برای مدت های طولانی فراهم خواهد کرد.

بازاریابی برای دیگر اکانت های مان

بدون شک بسیاری از شبکه های اجتماعی رقیب در کنار فیس بوک هستند. به عنوان یک بازاریاب استفاده بهینه از همه این شبکه ها ضروری به نظر می رسد. برهمین اساس بازاریابی برای سایر اکانت های تان در دیگر شبکه های اجتماعی امر چندان نامناسبی نخواهد بود. اینستاگرام، فیس بوک، اسنپ چت و توییتر با چنین اقدامی مشکلی ندارند. برهمین اساس با خیال راحت می توان اقدام به تبلیغ اکانت های مان کنیم. با این حال به یاد داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید. نباید صفحه رسمی شما تابلوی تبلیغات سایر اکانت های تان شود. برهمین اساس به عقیده برخی کارشناس ها به ازای هر پنج پست معمولی تان مجاز به استفاده از یک پست حاوی تبلیغ سایر صفحات تان هستید.

توجه به این نکته ضروری است که تنها در صورتی این شیوه بازاریابی مؤثر خواهد بود که محتوای اکانت های مختلف مان با یکدیگر متفاوت باشد. در غیر این صورت مشاهده مطالب یک اکانت کافی بوده و انگیزه ای در مخاطب برای مشاهده دیگر صفحات تان ایجاد نخواهد شد.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BQ41tsPF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه