شنبه, ۲۱ تیر(۴) ۱۴۰۴ / Sat, 12 Jul(7) 2025 /
           
فرصت امروز

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد که شرکت‌های دانش‌بنیان عمدتاً در تبدیل ایده به محصول تولیدی فعالیت می‌کنند و به همین دلیل در مرحله توسعه محصول نوآوری بیشتری دارند، ولی در نوآوری بازار کمتر موفق بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، بهزاد سلطانی در پنل تخصصی الگوی اسلامی پیشرفت، ابتدا به تحلیل مختصری در مورد میزان وجود نوآوری در استارتاپ‌ها پرداخت و گفت: استارتاپ‌ها در ایران در مرحله ایده‌پروری بیشتر کپی می‌کنند تا نوآوری، که البته این موضوع به طور طبیعی و به دلیل تجربه کشورهای دیگر نه‌تنها مشکلی ندارد، بلکه برای انتقال سریع ایده‌های روز ضروری است.

وی افزود: در مرحله توسعه محصول نیز به دلیل اینکه اکثر استارتاپ‌ها در حوزه خدمات و ITفعالیت می‌کنند، حجم فعالیت در توسعه محصول به نسبت سایر مراحل کمتر بوده و در پی آن نوآوری کمتری نیز مورد نیاز است ولی در مرحله بازار استارتاپ‌ها کاملاً نوآور بوده‌اند و با کسب سهم قابل توجهی از بازار توانسته‌اند پیشتاز بوده و موج تحول فناوری در کشور ایجاد کنند.

سلطانی ادامه داد: تحلیلی که از شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد، متفاوت بود و نشان می‌دهد شرکت‌های دانش‌بنیان چون در تبدیل ایده به محصول تولیدی عمدتاً فعالیت می‌کنند، در مرحله توسعه محصول نوآوری بیشتری دارند و قوی هستند، ولی در نوآوری بازار کمتر موفق بوده‌اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/C2lWA1FB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
تولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرخرید سی پیهارد باکسقرص تنویید
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه