سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای گزارش مالی خود از سه ماههی دوم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده که علیرغم رشد تعداد کاربران، کاهش درآمدها را به همراه داشته است.
رقابت تنگاتنگ اسپاتیفای با اپل موزیک باعث شده تا این شرکت در سالهای اخیر متحمل هزینههای بسیاری شود. حال اسپاتیفای بهعنوان یک شرکت عمومی، گزارش مالی سهماههی دوم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده که علیرغم رشد جامعهی کاربریاش، شاهد عملکردی نهچندان موردانتظار از آن هستیم. در این گزارش شاهد این هستیم که تعداد مشترکین این سرویس به ۸۳ میلیون نفر رسیده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشدی ۴۰ درصدی برای این شرکت محسوب میشود؛ این تعداد در سهماههی پیشین به ۷۵ میلیون نفر رسیده بود.
تعداد کاربران کلی اسپاتیفای نیز اکنون به ۱۸۰ میلیون نفر رسیده که رشدی ۵.۹ درصدی را در مقایسه با سهماههی پیشین تجربه کرده؛ با این حال، آمار رشد کاربران این اپلیکیشن نسبت به فصل مالی پیشین با اندکی کاهش همراه بوده است.
علیرغمِ اینکه Spotify در زمینهی افزایش جامعهی کاربری خود توانسته مؤفق ظاهر شود؛ اما این شرکت در بخش مالی با مشکلاتی دستوپنجه نرم میکند. درآمد این شرکت در این فصل مالی ۱.۴۹ میلیارد دلار اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سالِ گذشته، رشدی ۲۶ درصدی را برای اسپاتیفای به ارمغان آورده است؛ با وجود افزایش تعداد مشترکین اسپاتیفای با پرداخت آبونمان تعیین شده، این کمپانی در بهار ۲۰۱۸ ضرری ۳۹۴ میلیون یورویی را متحمل شده است.