پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

از دارایی خود در برابر بلایای طبیعی محافظت کنید

5 سال پیش ( 1397/6/13 )
پدیدآورنده : Rob Carlson   پدیدآورنده : هانیه لاری  

ما دوباره در حال ورود به فصل بلایای طبیعی هستیم و وقت آن رسیده است که مطمئن شوید هیچ مسئله ای امنیت مالی شما را تهدید نمی کند. طوفان های سال گذشته برای بسیاری از مردم تراژیک بودند. سال گذشته در این فصل، شاهد سیل و افزایش دمای بیش ازحد در بسیاری از نقاط کشور بودیم.

امکان وقوع یک حادثه خسارت بار برای هریک از ما وجود دارد. لزوماً این خسارت یک طوفان تاریخی، سیل و آتش سوزی وسیع نیست و حتی یک لوله آب شکسته، سقوط یک درخت و یا بی شمار حوادث این چنینی می توانند یک تهدید محسوب شوند.

قطعاً شما نمی خواهید حوادث کوتاه مدت این چنینی، سبب کاهش دائمی امنیت مالی تان شوند. موارد زیر را برای آمادگی در برابر این حوادث مدنظر قرار دهید تا مطمئن شوید حتی وقوع بدترین حوادث، خسارات زیادی به شما وارد نخواهد کرد.

جعبه ای برای مدارک مالی مربوط به مواقع غیرمنتظره فراهم کنید.

برخی مدارک برای خارج شدن از شرایط بحرانی به شما بسیار کمک خواهند کرد و دسترسی سریع تر به آن ها منجر به بازیابی سریع تر شرایط پیش از بحران می شود.

مطلب مرتبط:5 روش آماده سازی کسب و کار در مقابل بلایای طبیعی، حوادث فاجعه بار و کاهش درآمد

باید به آخرین نسخه از مدارک حساب های بانکی، حساب های سرمایه گذاری، کارت های اعتباری بانکی، گرونامه ها، نسخه های مالیات و یا هرگونه وام دسترسی داشته باشید. هم چنین تمامی مدارک مربوط به خانه، اتومبیل و هر مورد تحت بیمه ای را باید در دسترس قرار دهید. حال دیگر به تمامی مدارکی که همواره موردنیاز هستند مانند وصیت نامه، وکالت نامه، پرونده سلامت و هر مدرک دیگری که توصیف کننده وضعیت شما پیش از حادثه هستند، دسترسی دارید.

یک نسخه کپی نزد خود نگهداری کنید و نسخه اصلی را در محلی که در برابر حادثه ایمن است قرار دهید. بدین منظور برخی افراد از جعبه های ایمن بانک ها و عده ای دیگر از صندوق های ایمن در برابر حوادث در منزل شان استفاده می کنند. امروزه ذخیره دیجیتالی که در برابر حوادث آسیب پذیر نباشد، گزینه ای مناسب محسوب می شود. داشتن ذخیره های دیجیتالی کپی مدارک بر روی یک درایو در خانه مؤثر نیست، زیرا این درایو ها خود در برابر خسارات ایمن نیستند.

دسترسی به اندوخته نقدی در مواقع غیرمترقبه

همه ما علاقه مندیم دارایی مان را در بازارها به جریان درآوریم و با آن کار کنیم تا ارزش خالص این دارایی افزایش یابد، اما برای مواقع غیرمنتظره باید مقداری دارایی وجود داشته باشد تا بتوان آن را هرچه سریع تر به پول نقد تبدیل کرد.

مقدار این پول، به وضعیت شما بستگی دارد. بعضی از مشاورین در این حوزه توصیه می کنند که مخارج سه تا شش ماه را به عنوان بودجه اضطراری در نظر بگیرید. اما بسته به نوع حادثه و خطری که تهدیدتان می کند و هم چنین مقدار پوشش مخارج توسط بیمه، ممکن است به پول بیشتری نیاز داشته باشید. توجه کنید که در یک حادثه واقعی ممکن است مخارج روزانه تان از حالت عادی بیشتر باشد و نیاز به خانه موقت و اتومبیل اجاره ای پیدا کنید. ممکن است مجبور شوید وسایل مورد استفاده در خانه را عوض کنید. شاید بیمه این مبالغ را بعداً به شما پرداخت کند، اما ابتدا باید خود آن ها را بخرید و هزینه مربوطه را پرداخت کنید.

نوع بیمه انتخابی خود را با میزان ریسک حوادث تطبیق دهید.

بیمه های استاندارد خانه، سیل را پوشش نمی دهند و باید به طور جداگانه برای آن ها پرداخت صورت گیرد. درصد عمده ای از افراد ساکن در نواحی طوفان زا، دارای پوشش بیمه ای سیل نیستند. بیمه سیل تنها زمانی نیاز است که شما در خانه رهنی که در منطقه طوفان زا قرار دارد، ساکن باشید. ممکن است این بیمه گران باشد و تعداد وقوع کم طوفان و سیل در دهه اخیر سبب شده باشد افراد کم تر برای این بیمه اقدام کنند.

بیمه سیل می تواند ایده خوبی باشد، زیرا سیل به هر دلیلی رخ بدهد می تواند خسارات غیرقابل جبرانی ایجاد کند. با نماینده بیمه تان در مورد آیتم هایی که بیمه شما آن ها را پوشش نمی دهد صحبت کنید. بسیاری افراد از آیتم هایی که بیمه شان پوشش نمی دهند دلخور هستند، درحالی که می توانند با یک الحاقیه آن ها را اضافه کنند.

مطلب مرتبط:بازسازی کسب و کار پس از حوادث طبیعی

درمورد مخارجی که بیمه آن ها را پوشش نمی دهد اطلاعات کسب کنید و در نظر داشته باشید که آیا مشی پرداخت خسارت برمبنای ارزش فعلی موارد تحت بیمه است یا هزینه جایگزینی آن ها. به علاوه مبلغی را که بیمه برای اقامت موقت در نتیجه سیل، آتش سوزی و سایر حوادث پرداخت می کند و زمان پرداخت خسارت بعد از حادثه توسط بیمه را درنظر داشته باشید.

دارایی تان را مستند کنید

برای بازیابی همه یا بخش عمده ای از دارایی خسارت دیده تان باید کل دارایی تان را مستند کنید. نمایندگی های بیمه فرمول هایی دارند که براساس آن، خسارات وارده به وسایل خانه را محاسبه می کنند. ممکن است خود شما بهتر بتوانید دارایی تان را مستند کنید، خصوصاً زمانی که خانه شامل وسایل الکترونیکی جدید، مبلمان گران قیمت، جواهرات، عتیقه ها و آیتم های خاص دیگری می شود.

در حالت ایده آل، لیستی از دارایی تان شامل تاریخ خرید، قیمت و ارزش فعلی آن ها خواهید داشت. بهترین مدرک خرید، رسیدی ا ست که جزئیات در آن وجود دارد. بسیاری از نمایندگی های بیمه توصیه می کنند فیلم و عکس دارای تاریخ از خانه تان داشته باشید تا بتوانید ثابت کنید که در تاریخ مشخصی قبل از حادثه صاحب آن وسایل بوده اید. داشتن این مدرک شانس شما را در بازیابی هرچه بیشتر اموال تان پس از حادثه افزایش می دهد. افزون بر این مطمئن شوید که خط مشی بیمه خسارات را با مبلغی کم تر از حد واقعی آن پوشش نمی دهد و بهتر است سیاستی اتخاذ شود که در آن به جای پرداخت ارزش روز آیتم های تحت بیمه، هزینه جایگزینی آن ها در نظر گرفته شود.

یک برنامه پیوسته تهیه کنید.

این مورد برای کسب و کارها بسیار ضروری است، اما برای صاحبان خانه نیز اهمیت دارد. اگر تمام آنچه هرروز با آن ها سروکار دارید، دیگر در دسترتان نباشند چه خواهید کرد؟ روزهایی را ممکن است بدون برق، آب، گاز، تلفن و سایر خدمات سپری کنید.

زمانی که برق منطقه تان قطع می شود، پمپ های گاز محلی از کار می افتند و فقط ممکن است در خودرو یا کانتینرها گاز وجود داشته باشد. در این شرایط باید گزینه های جایگزینی را در نظر بگیرید. بسته بودن احتمالی جاده ها در اثر سیل یا مسدود شدن خیابان توسط درختان سقوط کرده نیز باید در نظر گرفته شوند.

مطلب مرتبط: زمان وقوع حوادث غیرمترقبه، کارآفرینان کارهای شگرف می کنند

پول نقد دردسترس بسیار مهم است، زیرا ATMها و کارت های اعتباری ممکن است در بازه زمانی طولانی مدت قابل استفاده نباشند. برخی توصیه می کنند قابلیت زندگی بین سه تا هفت روز بدون غذا و آب و تجهیزات دیگر را در خود ایجاد کنید.

چک لیستی برای بعد از حادثه بنویسید

بخشی از پروسه آمادگی، دانستن این مطلب است که چه اقداماتی را باید پس از حادثه انجام دهید. شما باید با نمایندگی بیمه خود ارتباط برقرار و طرح مطالبه کنید.

به محض وقوع حادثه از خسارت عکس و فیلم بگیرید. اغلب افراد تمایل دارند تا پس از حادثه وسایل را جابه جا و آن ها را تعمیر کنند. برای استفاده از خدمات بیمه و طبق دیدگاه بیمه ای، اولین مرحله اقدام به کارهایی ا ست که از حوادث بیشتر جلوگیری می کنند. مرحله دوم نیز مستند کردن خسارات است.

تنظیم گر بیمه تخمین خسارات و بازپرداخت را انجام می دهد و شما می توانید اطلاعات لازم جهت تخمین دقیق تر و مناسب را ارائه دهید. نکته بسیار مهم این است که تا زمان رضایت کامل از این تخمین دارائی، قرارداد را امضا و مبلغی را پرداخت نکنید. به محض پرداخت، دیگر نمی توانید هیچ بحثی بر روی تخمین خسارات داشته باشید.

با اعتباردهندگان تماس بگیرید

بسیاری از مؤسسات در دوره های مختلف، طرح های حمایتی برای کسانی که حادثه دیده اند و توانایی بازپرداخت به موقع تعهدات شان را ندارند، ارائه می دهند و شما می توانید از این خدمات استفاده کنید.

منبع : forbes
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7yifUIml
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه