جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

قبل از فعالیت در زمینه بازاریابی، بسیار مهم است که نسبت به انواع روش ها در این زمینه آگاهی داشته باشیم. در این رابطه بازاریابی چریکی یا پارتیزانی، یکی از بخش هایی محسوب می شود که علی رغم تاثیر فوق‎العاده زیاد آن، کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است. این اصطلاح نخستین بار توسط فردی به نام جی کنراد لوینسون در کتابی به همین نام مطرح شد. نکته جالب این است که کتاب او، یکی از 25 منبع اصلی در زمینه کسب و کار شناخته می شود. ریشه این اصطلاح به اقدامات سربازان چریکی ویتنام در جنگ با آمریکا بازمی گردد که در آن انواع تکنیک ها نظیر کمین کردن برای غافلگیری نیروهای دشمن انجام می‎شد. نخستین ویژگی که باعث می شود تا امکان اجرایی کردن آن برای تمامی برندها مهیا باشد، کم‎هزینه بودن این روش بازاریابی است.

همچنین هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نداشته و هر برندی می تواند خلاقیت خود را ارائه کند. این موارد به علت متفاوت بودن، به خوبی مخاطب را به سمت خود جلب کرده و باعث می شود که تبلیغ شما در کنار دیده شدن تا مدت ها در ذهن مخاطب باقی بماند، با این حال در این رابطه فراموش نکنید که شما باید موارد اخلاقی و احتمالات را نیز در نظر بگیرید.

بازاریابی چریکی

برای مثال یک نمایش ترسناک ممکن است برای بیماران قلبی و کودکان پیامدهای بسیار بدی را داشته و نتایج عکس را برای شما ایجاد کند. برای پیداکردن ایده نیز شما می-توانید با یک جست وجوی ساده، انواع مختلف آن را مشاهده کرده و با نحوه کار، بهتر آشنا شوید. در این رابطه روش‎ها متنوع بوده و بستگی به نیاز شما دارد. در این رابطه ممکن است شما به یک فضای عادی، طرح خود را اضافه و یا یک فضای جدید را ایجاد کنید. همچنین نسبت به این امر که اقدام شما در کجا قرار گیرد نیز خودتان باید تصمیم بگیرید.

مطلب مرتبط: بازاریابی چریکی

برای مثال ممکن است یک برند بیلبوردها را مدنظر قرار دهند و برندی دیگر فضاهای پرتردد را اولویت خود بداند، با این حال در این رابطه بهتر است که با توجه به جامعه هدف خود اقدام کنید. برای مثال اگر مشتریان اصلی شما کودکان هستند، بهترین فضاها در نزدیکی مدارس خواهد بود. در این رابطه تنها موردی که باید رعایت کنید این است که غیرمنتظره باشد و خلاقیت در کار مشاهده شود. در این رابطه به بررسی چند مثال بسیار موفق خواهیم پرداخت.

1-مک دونالد

خطوط عابر پیاده یکی از فضاهایی است که توجهات را به خود جلب می کند. در این رابطه مک دونالد طرح سیب زمینی سرخکرده خود را بر روی این خطوط پیاده کرده است که هر سیب زمینی، یکی از خطوط را می پوشاند. این طرح ساده و در عین حال خلاقانه، با استقبال بی‎نظیری همراه بود.

2-کیت کت

این شرکت به ایجاد طرح بر روی نیمکت ها تمرکز داشته و طرح شکلات خود را بر روی آن پیاده کرده است. به نحوی که نیمی از نیمکت، بسته‎بندی محصول و در نیم دیگر خود محصول مشاهده می شود. درواقع با توجه به این امر که نیمکت ها فضایی برای استراحت محسوب می شوند، این طرح تلاش کرده است تا این معنا را در ذهن ایجاد کند که محصول آنها نیز منجر به آرامش و بازیابی انرژی شما خواهد شد.

3-کینگ کونگ

درواقع بازاریابی چریکی در هر صنعتی قابل اجرا بوده و برای درگیر کردن بیشتر مخاطبان با فیلم کینگ کونگ، رد پای این موجود، در یکی از سواحل گذاشته شد. این موضوع توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

4-آدیداس

آدیداس در طراحی یکی از فروشگاه های خود، ساختمان را به شکل یک جعبه کفش درآورد. درب آن تا حدی باز شده و بندهای کتانی مشاهده می شود. این امر باعث می شود تا افراد حس ورود به یک مکان جدید را داشته باشند.

مطلب مرتبط: آیا رویکرد چریکی به تبلیغات و بازاریابی برای کسب وکار شما مناسب است؟

5-نیکون

پوستر نصب شده نیکون در متروها توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرد. در این طرح، چند عکاس را مشاهده می‎کنید که در حال عکاسی از شما هستند. نمایش فلش دوربین ها باعث می شود که مخاطب خود را یک فرد مشهور تصور کرده و حسی فوق‎العاده را تجربه کند. این امر در حالی است که در دست تمامی عکاسان، دوربین های ساخت این شرکت قرار داشته و باعث می شود تا شما حسی خوب را نسبت به این برند پیدا کنید.

در نهایت توصیه می شود که به صورت مداوم، اقدامات انجام‎شده در این زمینه را مورد مشاهده قرار دهید تا به ایده های جدیدتری دست پیدا کنید. اگرچه ممکن است تصور کنید که کپی‎برداری در این زمینه نتیجه ای دربر نخواهد داشت، با این حال اگر یک اقدام در خارج از محدوده شما انجام شده باشد، مخاطب هدف هیچ تجربه ای را از مواجهه با آن نداشته و استفاده از آن کاملا کارساز خواهد بود.

منبع : oberlo
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8uV4Ykbe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه