سه شنبه, ۲۹ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Tue, 19 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریابی و فروش دیجیتال محصولات با تکنیک های تازه

3 سال پیش ( 1399/5/20 )
پدیدآورنده : تینا داهمن   پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : فروش  

فروش محصولات به صورت آنلاین فرآیند هیجان‎ انگیزی محسوب می‎ شود. امروزه بسیاری از کسب و کارها با هدف کاهش هزینه ‎های جاری و ادامه فروش در دوران کرونایی اقدام به استفاده از تکنیک فروش آنلاین می ‎کنند. شاید در ابتدا این شیوه فروش بسیار ساده به نظر برسد، اما نیازمند یادگیری نکات مختلفی است. بدون آموزش کافی برای فروش آنلاین تجربه برند شما همراه با ناکامی خواهد بود. براساس گزارش موسسه Research and Markets، مقدار فروش آنلاین کسب و کارها در سال گذشته بالغ بر 325 میلیارد دلار بوده است. این بازار گسترده جذابیت ‎های کافی برای جلب نظر هر برندی را دارد. همچنین براساس پیش ‎بینی ‎ها مقدار فروش کل برندها در فضای آنلاین تا سال 2025، 187میلیارد دلار رشد خواهد داشت.

اغلب برندها در شرایط رکود اقتصادی ناشی از کرونا تمایل به ادامه فروش بالا دارند. بهترین نمونه در این زمینه خرده‎ فروشی آمازون است. این خرده ‎فروشی در طول دوران کرونا به جای مواجهه با کاهش فروش، رشد بسیار زیادی را تجربه کرد. همین امر بسیاری از برندها را مایل به ورود به چنین عرصه‎ ای کرده است. اگر شما نیز مایل به حضور در عرصه بازاریابی و فروش آنلاین هستید، باید برخی از نکات اساسی را مدنظر داشته باشید.

بازاریابی فروش دیجیتال محصولات تکنیک های تازه

فرآیند فروش آنلاین تفاوت بسیار زیادی با نمونه حضوری دارد بنابراین اگر شما از عرصه فروش حضوری به دنیای آنلاین قدم می ‎گذارید، باید بسیاری از عادت‎ های قبلی ‎تان را ترک نمایید. امروزه اغلب مشتریان برای خرید آنلاین تمایل به مقایسه محصولات با هم دارند. همچنین سطح قیمت میان خرده ‎فروشی یا شرکت شما با دیگر رقبا نیز اهمیت دارد. اگر شما یک محصول را ارزان‎ تر از دیگر رقبا عرضه نمایید، مزیت قابل توجهی در مقایسه با دیگران به دست خواهید آورد.

مطلب مرتبط: تکنیک های افزایش فروش در کسب و کار

ما در ادامه مقاله کنونی به بررسی برخی از مهمترین راهکارها برای فروش آنلاین با شیوه ‎های تازه و جدید خواهیم پرداخت. نکات مورد بحث در این مقاله برای تمام برندهای تازه ‎کار و قدیمی در حوزه فروش آنلاین مفید خواهد بود.

1. برگزاری جلسات آنلاین

برگزاری جلسات و رویدادهای آنلاین در طول ماه‎ های اخیر رواج بسیار زیادی داشته است. بدون شک این امر ناشی از شرایط ناتوانی برندها برای برگزاری رویدادهای حضوری نیز هست بنابراین اغلب برندها در عمل با هدف ادامه روند تعامل با مشتریان و کاهش هزینه ‎ها به سوی برگزاری رویدادهای آنلاین می ‎روند.

وقتی اغلب مردم ساعت‎ های متمادی در خانه‎ های ‎شان هستند، مشاهده برنامه ‎ها و رویدادهای هیجان‎ انگیز برندها گزینه جالبی خواهد بود. این نکته اغلب برای برندها به مثابه راهبردی فرعی در سال ‎های گذشته قلمداد می‎ شود، با این حال شیوع ویروس کرونا تجدید نظر اساسی نسبت به نقش رویداد های آنلاین را به ارمغان آورده است.

هر برند در زمینه فعالیتش باید نسبت به راه ‎اندازی رویداد های انحصاری اقدام نماید. اگر شما توانایی مدیریت رویدادهای به صورت انفرادی را ندارید، همکاری با برخی از برندهای دیگر گزینه مناسبی خواهد بود. مهمترین نکته در این میان عدم همکاری با رقبای مستقیم شرکت است. توصیه ما انتخاب برخی از برندهای همکاری برای ایجاد زنجیره ‎ای موفق از فروش است. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه فروش لوازم ورزشی فعالیت دارید، همکاری با تیم ‏های ورزشی گزینه مناسبی برای برگزاری رویداد آنلاین خواهد بود.

2. چالش ‏های آنلاین

چالش ‏های آنلاین یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای بازاریابی و جلب نظر مشتریان در دوران کرونایی است. وقتی اغلب مردم در خانه‎ های ‎شان هستند، شرکت در چالش‎ های آنلاین گزینه جذابی خواهد بود. امروزه بسیاری از برندها در عمل حضور در چالش‎ های آنلاین را نوعی تفریح قلمداد می‎ کنند. مزیت اصلی این شیوه امکان جلب نظر مشتریان به برند و محصولاتش در قالبی غیر مستقیم است.

چالش برند شما باید به اندازه کافی با دیگر چالش ‎های جاری تفاوت داشته باشد . این امر اهمیت بسیار زیادی برای جلب نظر مخاطب هدف دارد. چالش ‎های کلیشه ‎ای و مشابه در دنیای شبکه‎ های اجتماعی کمترین توجهی را جلب نخواهد کرد. توصیه ما در این بخش مرور برخی از موفق ‎ترین چالش ‎ها در طول سال ‏های اخیر از سوی برندهاست. شما به این ترتیب امکان جلب نظر مخاطب هدف به شیوه ‎ای کاربردی را خواهید داشت.

انتخاب شبکه ‎های اجتماعی مناسب برای اجرای چالش ‎ها مهمترین بخش فعالیت هر برندی است. شما باید نسبت به میزان حضور کاربران در شبکه ‎های اجتماعی مختلف آگاهی به نسبت دقیقی داشته باشید. این امر موفقیت نهایی کمپین شما را افزایش خواهد داد.

3. ترغیب کاربران برای عضویت در سایت برند

مدیریت سایت‎ های رسمی برای برندها ایده تازه‎ ای نیست. امروزه اغلب مشتریان تمایلی برای بازدید از سایت برندها ندارند. دلیل این امر فعالیت کلیشه ‎ای اغلب برندهاست، بنابراین شما باید نسبت به ایجاد تغییر در وضعیت سایت رسمی برندتان اقدام نمایید. تولید محتوای جذاب برای مخاطب هدف در سایت برند ایده مناسبی محسوب می‎ شود.

مطلب مرتبط: موثرترین تکنیک های فروش را بشناسید

اغلب برندها در فرآیند تعامل با مخاطب هدف علاقه ‎مند به گردآوری اطلاعات از آنها برای بازاریابی بهتر در آینده هستند. اگر محتوای سایت شما به اندازه کافی جذاب باشد، مخاطب هدف نسبت به عضویت در سایت شما ترغیب خواهد شد. به این ترتیب شما فرصت گردآوری اطلاعات موردنیازتان پیرامون مخاطب هدف را خواهید داشت.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hnVkUPgE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه