آیا صنعت مُتل داری به پایان راه رسیده است؟ - فرصت امروز

یکشنبه, 24 شهریور 1398 - 15:32

مُتل داری موفق با راهکارهای ساده

مُتل داری یکی از کسب و کارهای قدیمی در سراسر دنیا محسوب می شود. ماهیت این کسب و کار ارائه خدمات آسایشی و رفاهی به مسافران در راه است. به این ترتیب مسافران فرصت اقامت کوتاه و اندکی استراحت در میان راه را خواهند داشت. تا پیش از ظهور هتل های بزرگ و زنجیره ای اقامتگاه های موسوم به مُتل حرف اول را می زدند. با افزایش شمار هتل های بزرگ و جهانی بسیاری از کارآفرینان به متل داری به چشم صنعتی مرده نگاه می کنند. نکته مهم در این میان عدم کاهش استقبال مردم از متل-هاست. براساس آمارهای رسمی اکنون متل داری در بسیاری از کشورهای جهان کسب و کاری سودآور تلقی می شود. در ایالات متحده این کسب و کار به خوبی جواب می دهد.

به گزارش موسسه IBI World ارزشی معادل 206 میلیارد دلار دارد. نکته جالب اینکه صنعت متل داری در ایالات متحده همچنان رو به رشد است، بنابراین انتظار کارشناس ها افزایش تعداد متل ها در سراسر آمریکاست. اکنون در این کشور بیش از 100 هزار متل در نقاط مختلف مشغول به کار هستند. براساس بررسی موسسه فوربس صنعت متل داری در طول یک دهه اخیر دوباره در سراسر دنیا روند رو به رشد خود را بازیافته است، با این حساب ورود به این عرصه به عنوان کارآفرین همراه با مزیت های انکارناپذیری خواهد بود.

صنعت متل داری

بدون شک ورود به عرصه ای تازه برای فعالیت تجاری همراه با چالش های خاص خود است. در این مسیر استفاده از نکات کاربردی و توصیه های دقیق کارشناس ها ضروری خواهد بود. درست به همین خاطر در مقاله کنونی هدف اصلی من بررسی چند توصیه و تکنیک کاربردی در زمینه راه اندازی کسب و کار در حوزه متل داری است.

1. اهمیت عنصر تجربه

مطالعه ای از سوی دانشکده کسب و کار دانشگاه کورنل با بررسی شمار بالایی از مسافران در پی کشف معیارهای اصلی آنها برای انتخاب یک هتل یا متل مطلوب بود. براساس نتایج به دست آمده مهم ترین امکانات مدنظر این هتل به ترتیب راحتی اتاق ها، نظافت، کیفیت و نظم ارائه خدمات است. نکته جالب اینکه مسافران در صورت برخورداری از امکانات فوق حتی حاضر به طی مسافت بیشتر برای اقامت در متل موردنظر هستند.

به منظور مدیریت حرفه ای یک متل باید به خوبی از سلیقه مشتریان آگاهی داشته باشیم. فقط در این صورت امکان جلب نظر آنها و سودآوری کسب و کارمان فراهم خواهد شد. اشتباه بسیاری از متل ها تلاش برای مدیریت سنتی کسب و کارشان است. این امر آنها را در میان شمار عظیمی از سایر برندها قرار می دهد. امروزه بدون ایجاد تفاوت در نحوه مدیریت کسب و کارمان امکان موفقیت در زمینه کسب و کار وجود ندارد.

2. تاثیرگذاری تبلیغات آنلاین و محیطی

هیچ گاه اهمیت و نقش بخش کسب و کار گوگل را فراموش نکنید. این بخش به منظور ساماندهی اطلاعات کسب و کارها و ارائه اطلاعات مناسب به کاربران طراحی شده است. با وارد کردن اطلاعات برندمان در این بخش کاربران به راحتی ما را پیدا می کنند. به هر حال اگر مشتریان امکان یافتن ما بر روی نقشه گوگل را نداشته باشند، شانس مان برای جلب نظرشان به شدت کاهش خواهد یافت. امروزه اغلب افراد از سرویس های نقشه آنلاین برای یافتن رستوران، متل و سایر فروشگاه ها استفاده می-کنند. به همین خاطر درج اطلاعات دقیق از برندمان در نقشه های آنلاین اهمیت بالایی دارد. گوگل مپ به عنوان بزرگترین سرویس مکان یابی برای توسعه کسب و کار اهمیت بالایی دارد، بنابراین در اولین فرصت اطلاعات برندتان را در این سامانه بارگذاری کنید.

سرمایه گذاری بر روی شیوه های تبلیغاتی آنلاین به معنای فراموشی الگوهای سنتی نیست. تبلیغات محیطی هنوز هم طرفدارهای خاص خود را دارد. توجه به عرصه تبلیغات محیطی حتی برای برندهای فعال در زمینه فناوری دیجیتال نیز مفید خواهد بود. نکته مهم در اینجا سرمایه گذاری همزمان بر روی حوزه تبلیغات آنلاین و محیطی است.

3. ایجاد سایت کاربردی

کسب و کارها از طریق جلوه آنلاین شان به اعتبار خاصی دست پیدا می کنند. امروزه مشتریان دیگر علاقه ای به برقراری تماس با برندها برای کسب اطلاعات ندارند. در عوض مراجعه به سایت رسمی شرکت ها برای کسب اطلاعات موردنیاز در اولویت افراد قرار دارد. این شیوه دردسرهای کمتری در پی دارد. متاسفانه برخی از برندها نسبت به راه اندازی سایت رسمی توجه کافی را اعمال نمی کنند. به این ترتیب مشتریان پس از جست وجو در اینترنت هیچ نام و اثری از آنها نخواهند یافت. یک سایت کاربردی باید تمام اطلاعات مورد نیاز کاربران را تامین کند. به این ترتیب مسافران امکان تدوین برنامه ای مناسب برای سفرشان و اقامت در متل ما خواهند داشت.

اخیرا پژوهشی از سوی گوگل بیانگر اتکای اغلب مسافران در سراسر دنیا به خدمات اینترنتی برای مسیریابی و یافتن اقامتگاه های مناسب در سفر است. نکته مهم در این میان جست وجوی موبایلی از سوی مسافران است. بدون شک امکان حمل لپ تاپ در مسافرت بسیار کم است، بنابراین سایت ما باید سازگاری مناسبی با گوشی های هوشمند نیز داشته باشد.

مطلب مرتبط: 5 توصیه برای هتلداری موفق

4. ارائه خدمات رزرو آنلاین

آیا شما توانایی تبدیل سریع مخاطب به مسافر متل تان را دارید؟ یکی از راهکارهای مناسب در این زمینه ارائه خدمات رزرو آنلاین اتاق است. به این ترتیب کاربران پس از مشاهده اطلاعات سایت مان امکان رزرو در لحظه اتاق را خواهند داشت. نکته مهم در این میان عدم اتکای صرف به سایت مان است. امروزه بسیاری از سایت های مختلف مشغول به ارائه خدمات مسافرتی آنلاین هستند. همکاری با چنین سایت های مشهور و معتبری بر شمار مسافرهای ما خواهد افزود. به طور معمول همکاری با این شرکت ها نیازمند اطلاعات خاصی نیست. فقط باید نام، محل دقیق متل و شماره تماس های موردنیاز را در اختیار آنها قرار دهیم. اگر امکان ارسال برخی تصاویر مربوط به متل مان را نیز داشته باشیم، همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت. اغلب کاربران در سایت های خدمات مسافرتی به تصاویر مربوط به اقامتگاه ها اهمیت زیادی می دهند. به همین خاطر متل های بدون تصویر در چنین سایت هایی شانس بسیار کمی برای جلب مشتری دارند.

5. استفاده از محتوای تولیدی کاربران

امروزه شبکه های اجتماعی نقش مهمی در تصمیم گیری مردم برای خرید محصولات و خدمات مختلف ایفا می کند. به همین خاطر حضور فعال برندها در شبکه های اجتماعی اهمیت بالایی دارد. هدف اصلی از فعالیت در پلتفرم های اجتماعی، علاوه بر بازاریابی و تبلیغات، جلب اعتماد کاربران است. بدون تردید اعتماد به برندها از پشت صفحه گوشی های همراه بسیار دشوار است. به همین خاطر ما باید تمام تلاش مان برای کسب رضایت کاربران را به خرج دهیم. مسافران پیش از انتخاب یک متل به طور معمول 10تا از نظرات مربوط به کاربران دیگر در مورد آن اقامتگاه را مطالعه می کنند. به این ترتیب اگر کیفیت خدمات مان پایین باشد، به سرعت از دامنه انتخاب مشتریان کنار خواهیم رفت.

بنا بر گزارش موسسه Bright local بیش از 90درصد مشتریان پیش از خرید به نظرات دیگر کاربران و پاسخ های برند موردنظر به آنها توجه می کنند، بنابراین به منظور موفقیت در عرصه متل داری باید پاسخ مناسب به تمام نظرات و پرسش های کاربران در شبکه های اجتماعی بدهیم.

6. مدرن ساختن ظاهر و خدمات متل

گاهی اوقات متل ها شهرت منفی در زمینه کسب و کار کسب می کنند. اغلب این شهرت ها مربوط به ماهیت قدیمی و دور از مد چنین اقامتگاه هایی مربوط می شود. توصیه من در اینجا تلاش برای استفاده از آخرین نوآوری ها در زمینه مدیریت متل و نمایش تصویری مدرن از کسب و کارمان است. به این ترتیب ذهنیت قدیمی افراد در مورد کسب و کار ما عوض خواهد شد. یکی دیگر از نکات مهم در این میان استفاده از طراحی و دکور مدرن است. در این زمینه استفاده از مبلمان نو و شیک نقش مهمی در ذهنیت مشتریان خواهد داشت. نوع ارائه خدمات متل نیز باید اندکی متفاوت تر باشد. به عنوان مثال استفاده از اپ یکپارچه برای رسیدگی به نیازهای مشتریان کلاس کاری ما را افزایش خواهد داد. با استفاده از این نکات امکان توسعه جایگاه برندمان و ایجاد تمایز با رقبا به وجود می آید.

مدیریت متل یکی از کارهای جذاب برای هر کارآفرین علاقه مندی خواهد بود. کلید موفقیت در این عرصه نوآوری ایجاد تمایز میان برندمان با سایر رقباست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی