جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی 3 نکته کاربردی

استراتژی نوآوری برای کسب و کارهای کوچک

2 سال پیش ( 1400/2/18 )

تمام برندهای بزرگ و کارآفرینان مشهور به لطف نوآوری شان در دنیای کسب و کار ماندگار شده اند. هیچ برندی با عملکردی معمولی در دنیای کسب و کار برای همیشه ماندگار یا حتی موفق نمی شود. درست به همین خاطر هر کسب و کاری به طور مداوم در تلاش برای تقویت بخش نوآوری اش است. متاسفانه این امر به سادگی امکان پذیر نیست. 

بسیاری از برندها در مسیر توسعه نوآوری با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند. این امر توان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را از چنین کسب و کارهایی می گیرد. وقتی شما محصول تازه یا نوآوری خاصی در کسب و کارتان نداشته باشید، چرا مشتریان باید به شما توجه نمایند؟ این پرسش اساسی باید همیشه پیش روی شما قرار داشته باشد. در غیر این صورت شاید بسیار راحت تر از آنچه فکرش را بکنید، از مسیر اصلی برندتان دور شوید.

استراتژی نوآوری برای کسب و کارهای کوچک

استراتژی نوآوری در کسب و کارهای کوچک بیشتر از هر نوع دیگری از کسب و کار دارای اهمیت است. وقتی کسب و کار ما در ابتدای مسیرش قرار دارد، باید با عملکرد متفاوت تاثیرگذاری بر روی مشتریان داشته باشد. در غیر این صورت دلیلی برای توجه از سوی مشتریان باقی نخواهد ماند. 

مطلب مرتبط: چالش کسب و کارهای کوچک و بحران کرونا

امروزه بسیاری از برندها و کسب و کارهای کوچک در مسیر توسعه نوآوری با مشکلات زیادی مواجه هستند بنابراین شما باید با دقت نظر فراوانی به این حوزه نگاه کنید. در ادامه برخی از توصیه های مهم برای عملکرد متفاوت نسبت به رقبا در این حوزه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

1.    شجاعت عملکرد متفاوت

بسیاری از برندها شجاعت متفاوت بودن را ندارند. درست به همین خاطر سال های متمادی با شیوه ای یکسان در بازار حاضر می شوند. این امر به معنای ناتوانی برای توسعه کسب و کار و در بلندمدت ریزش شدید مشتریان است. فقط برخی از برندها شجاعت عملکرد متفاوت در مقایسه با دیگر کسب و کارها را دارند بنابراین اگر شما در میان چنین کسب و کارهایی هستید، باید به شما تبریک گفت. 

اغلب اوقات انتخاب یک راهکار متفاوت در حوزه کسب و کار ترسناک است. وقتی همه برندها در حال عمل به یک شیوه هستند، انتخاب الگویی دیگر نیاز به اعتماد به نفس زیادی دارد. البته تمام ماجرا مربوط به اعتماد به نفس نیست. شما باید راهکار مناسبی نیز در دست داشته باشید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان پیدا نخواهید کرد. 

اگر شما در تلاش برای اجرای یک راهکار تازه در عرصه کسب و کارتان هستید، باید پیش از اجرای رسمی اش نسبت به اجرای آزمایشی توجه نشان دهید. این امر شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و جلب نظر مساعدشان را افزایش می دهد. همچنین کسب و کار شما نیز با شرایط موجود در این زمینه به خوبی آشنا خواهد شد. 

2.    توجه به نکات مهم و فراموشی سایر موارد

شما برای نوآوری در عرصه کسب و کار نیازی به نگرانی در مورد تمام نکات ندارید. امروزه دیگر کمتر برندی به طور ناگهانی تمام بخش های کسب و کارش را تغییر می دهد بنابراین کسب و کارهای کوچک اغلب باید از بخش های متفاوت کسب و کارشان شروع کنند. این امر به آنها فرصت نوآوری در تمام بخش های کسب و کارشان با جلب رضایت مشتریان را می دهد. 

وقتی یک برند به طور ناگهانی تمام بخش های شرکتش را درگیر نوآوری می کند، بسیاری از کارهای مهمش مورد غفلت قرار خواهد گرفت بنابراین شروع نوآوری از بخش های جزئی کسب و کار و پیشبرد این طرح به طور گام به گام امری ضروری خواهد بود. 

اگر طرح کسب و کار شما برای نوآوری با مشکلاتی همراه باشد، اجرای گام به گام اش امکان ارزیابی دوباره و اصلاح را فراهم می کند. در غیر این صورت کسب و کار کوچک شما در همان ابتدای امر با مشکلات بسیار اساسی مواجه خواهد شد. 

3.    نوآوری فراتر از محصولات

برخی از برندها در مورد نوآوری فقط به وضعیت محصولات شان توجه دارند. شاید این امر به اندازه کافی جذاب به نظر برسد، اما برای جلب نظر مشتریان و ایجاد تغییرات اساسی در عرصه کسب و کار کافی نیست. شما باید تغییرات کسب و کارتان را به طور کاملا اساسی پیگیری کنید. در غیر این صورت هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت. 

مطلب مرتبط:  چالش های کسب و کارهای کوچک و راهکارهای حل آن

نوآوری باید بخشی از فرهنگ هر کسب و کار باشد. اگر این امر از همان ابتدای شروع به کار یک کسب و کار کوچک مدنظر قرار گیرد، در طول سال های متمادی برای تمام اعضای شرکت بدل به الگویی اساسی خواهد شد بنابراین شما باید از همان نقطه شروع کسب و کارتان به این نکته توجه کنید. 

برندهای بزرگ و موفق فقط به فکر نوآوری در محصولات شان نیستند. چنین برندهایی قضیه نوآوری را فراتر از محصولات و در قلب کسب و کارشان پیش می برند. درست به همین خاطر همیشه مورد علاقه مشتریان هستند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gGe64V1A
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه