پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اینتل گزارش مالی فصل اول و پیش بینی ماه های پیش رو از سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد که موجب کاهش ارزش سهام شرکت شد.

به گزارش زومیت، اینتل گزارش مالی فصل اول سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد. با نگاهی به آمارهای شرکت پیشگام در تولید تراشه های x86 می توان پیش بینی کرد که سال سختی در انتظار آنها باشد. آنها در پیش بینی های گزارش مالی نیز درآمد آتی را کاهش دادند که منجر به نگرانی سرمایه گذارها شد.

ارزش سهام اینتل سال ۲۰۱۹

گزارش مالی فصل گذشته اینتل به صورت خلاصه آمارهای زیر را نشان می دهد که تقریبا نزدیک به پیش بینی ها و عموما کمتر از آنها بوده است:

• درآمد فصل اول به ازای هر سهم: ۸۹ سنت در برابر ۱.۰۱ دلار پیش بینی

• درآمد کل فصل اول: ۱۶.۱ میلیارد دلار در برابر پیش بینی ۱۶.۸ میلیارد دلار

• کاهش ۳درصدی چشم انداز سال ۲۰۱۹

• کاهش ۸درصدی چشم انداز فصل دوم ۲۰۱۹

درآمد ۱۶.۱ میلیارد دلاری اینتل برای فصل اول ۲۰۱۹، نشان از عدم رشد آنها نسبت به سال گذشته دارد. به صورت جزئی بخش کسب وکارهای مرتبط با دیتاسنترها درآمد ۷.۵میلیارد دلاری داشت و بخش کامپیوترهای شخصی به درآمد ۸.۶ میلیارد دلاری رسید.

حاشیه سود عملیاتی اینتل در فصل گذشته به ۲۸درصد رسید. این آمار در گزارش های خارج از استاندارد سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (non-GAAP) بیان شد. به علاوه شرکت در گزارش خود ادعا کرد که افزایش قیمت مصرف کننده در برخی محصولات با هزینه های بالا در تولید تراشه های ۱۰ نانومتری جبران شد که درنهایت از افزایش حاشیه سود عملیاتی جلوگیری کرد. کل هزینه های شرکت به ۳۰درصد از کل درآمد رسید که در مدت مشابه سال قبل، ۳۲درصد بود. هزینه های کل شامل هزینه های تحقیق و توسعه و عملیات می شود.

مدیرعامل اینتل: نگاه به سال پیش رو با احتیاط کامل

نکته حیاتی در گزارش مالی اینتل، کاهش پیش بینی آنها برای سال جاری میلادی بود. شرکت برای کل سال ۲۰۱۹ درآمد ۶۹ میلیارد دلاری را پیش بینی می کند که ۳درصد کمتر از درآمد سال ۲۰۱۸ خواهد بود. البته اجماع تحلیلگران بازار نیز رقمی نزدیک به ۷۱.۰۵ میلیارد دلار را پیش بینی کرده بود.

روند پیش رو برای درآمد فصل دوم ۲۰۱۹ اینتل، قابل قبول به نظر نمی رسد. سانتا کلارایی ها پیش بینی می کنند که درآمد فصل روبه رو نسبت به سال گذشته ۸درصد کاهش پیدا کند. تحلیلگران پیش بینی ۱۶.۸۵ میلیارد دلاری را برای فصل دوم اینتل ارائه کرده بودند و خود شرکت مبلغ ۱۵.۶ میلیارد دلار را پیش بینی می کند. از لحاظ سود نیز کاهش ۱۴درصدی نسبت به سال گذشته برای فصل پیش رو بیان می شود.

باب سوان، مدیرعامل جدید اینتل اخبار ناامیدکننده از سال جاری در شرکت را به سرمایه گذارها اعلام کرد. او در این باره گفت:

ما در نگاهی به آینده، چشم اندازی محتاطانه برای ادامه سال داریم. البته امیدوار هستیم که بازارها در نیمه دوم سال بهبود پیدا کنند. تیم ما روی گسترش فرصت های بازار متمرکز شده است. به علاوه سرعت بخشیدن به نوآوری، بهبود فرآیندهای اجرایی و تکامل فرهنگی در دستور کار ما قرار دارد. ما تمرکز سرمایه گذاری خود را روی فناوری هایی معطوف می کنیم که با تأثیرگذاری بالا موجب موفقیت هرچه بیشتر مشتریان شوند. به علاوه، افزایش بازدهی برای سهامداران نیز قطعا در برنامه ریزی ها لحاظ می شود.

اینتل انتظار دارد که بخش تراشه های ۱۰ نانومتری در نیمه دوم سال بهبود پیدا کند. به علاوه آنها برای تأثیر حرکت جدید رقیب خود یعنی AMD بر بازار نیز آماده می شوند. AMD با عرضه محصولات جدید ۷ نانومتری برای کامپیوترهای شخصی و دیتاسنترها، تأثیر قابل توجهی بر بازار خواهد داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Wp1twgVE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه