دوشنبه, 04 شهریور 1398 - 10:31

در صورتی که میزان فروش اینترنتی شما با سطح توقع هماهنگی ندارد، الزاما به معنای وجود اشتباهات و نقص های بزرگ نیست. درواقع حتی موارد کوچک نیز به این علت که همواره گزینه های دیگری نیز وجود دارد، کاهش میزان فروش شما را به همراه خواهد داشت. در همین راستا و در ادامه به بررسی اقدامات ساده ای خواهیم پرداخت که منجر به افزایش فروش آنلاین خواهد شد.

فروش آنلاین

1-رفع مشکلات در زمینه خرید مشتریان

یک استاندارد در این رابطه وجود دارد که افراد باید در کمتر از 30 ثانیه بتوانند خرید خود را به پایان رسانده و در این رابطه هیچ گونه مورد پیچیده ای وجود نداشته باشد. به همین خاطر نیز لازم است تا همواره نسبت به درست بودن عملکرد سیستم خود، اطمینان داشته باشید. همچنین در صورتی که روش های جدید برای پرداخت آنلاین معرفی شده است، لازم است تا آنها را نیز مورد توجه قرار دهید. در نهایت عملکرد سیستم شما چه در هنگام استفاده از لپ تاپ و یا گوشی تلفن همراه، باید عملکردی یکسان را داشته باشد. به همین خاطر در صورتی که میزان فروش شما اخیرا کاهشی چشمگیر را پیدا کرده است، بررسی این مورد می تواند کاملا کارساز باشد.

مطلب مرتبط: روش های فروش اینترنتی

2-افزایش سرعت سایت

افراد باید در کسری از ثانیه به هر بخشی که می خواهند، دسترسی داشته باشند. با این حال در موارد متعددی مشاهده می شود که سایت ها بنا به دلایل مختلف نظیر حجم بالای تصاویر، عملکرد مناسبی را دارند. به همین خاطر نیز ضروری است تا تمامی اقدامات نظیر کاهش حجم تصاویر ارسالی را رعایت کنید. همچنین این امر که اقدامات جدید برای عرضه نداشته باشید خود باعث بیش از حد تکراری شدن شما خواهد شد. به همین خاطر لازم است تا به ایجاد تنوع حتی در زمینه قالب سایت نیز توجه داشته باشید.

3-عدم استفاده بیش از حد از تبلیغات

از دیگر مواردی که منجر به عدم رضایت شدید مخاطبان در درازمدت خواهد شد، وجود صفحات تبلیغاتی است. این امر برای افراد به عنوان یک عامل مزاحم تلقی می-شود. به همین خاطر باید در این رابطه محدودیت های خاصی را داشته باشید. درواقع کسب سود بیشتر، نباید منجر به خدشه دار شدن برند شما شود.

4-ارائه پیشنهادات ویژه

افراد باید دلیلی برای بازدید مداوم سایت شما داشته باشند. در این رابطه تخفیفات ویژه و محدود، خود یکی از بهترین اقدامات ممکن محسوب می شود. به همین خاطر نیز ضروری است تا با این اقدام، مخاطبان خود را حفظ کنید. در نهایت افراد باسابقه، باید تفاوتی را به نسبت سایرین احساس کنند. به همین خاطر از برنامه ریزی خاص برای این دسته نیز غافل نشوید.

5-از معجزه یک اقدام رایگان غافل نشوید

این امر که تولید محتوای ارزشمندی داشته باشید، خود از جمله مواردی است که به افزایش نرخ فروش شما منجر خواهد شد. به همین خاطر در کنار ارسال مطلب در رابطه با محصولات خود، لازم است تا آموزش های مفید و مطالب ارزشمند در رابطه با حوزه کاری خود را نیز تهیه کنید. از دیگر اقدامات موثر در این زمینه ترجمه و بازنشر مطالب برتر محسوب می شود. درواقع بیش از حد تجاری بودن نیز منجر به کاهش مخاطبان خواهد شد.

6-شیوه های پرداخت را متنوع سازید

مشتریان باید قادر به چندین روش کاربردی برای خرید باشند. برای مثال یک مشتری که در سایت شما ثبت نام کرده است، باید سهولت کار بیشتری را به نسبت فردی که به تازگی در سایت حضور پیدا کرده است، داشته باشد. همچنین این امر که افراد بتوانند از دیگر امکاناتی نظیر پرداخت در هنگام دریافت محصول و یا خرید قسطی برخوردار باشند، از دیگر موارد مهم در این زمینه محسوب می شود.

7-به مخاطبان اجازه فکر کردن بدهید

روش کار بسیاری از سایت ها این است که تمامی تلاش خود را با نمایش صفحات و پیشنهادات متعدد، برای فروش محصولات خود می کنند. بدون شک این امر مخاطب را بیش از حد خسته خواهد کرد. به همین خاطر نیز توصیه می شود تا برای فروش خود، بیش از حد عجولانه رفتار نکنید. در نهایت فراموش نکنید که تمامی مخاطبان شما، برای خرید وارد سایت نشده اند. به همین خاطر نباید آنها را تحت فشار قرار دهید. این امر احتمال بازگشت مجدد آنها را نیز کاهش خواهد داد.

8-ارسال رایگان داشته باشید

این امر یک واقعیت است که مشتری می تواند مشابه محصول شما را در بازار و نمایندگی های فروش خریداری کند. به همین خاطر نباید به دنبال دریافت پول بیشتر باشید. در این رابطه ارسال رایگان، از جمله انتظارات رایج محسوب می شود، با این حال هنوز هم برخی از برندها، در این رابطه عملکرد خوبی را نداشته و نگرش آنها به این مسئله کاملا اشتباه و سطحی نگرانه است. با این حال برای هر محصولی نیز نمی-توان ارسال رایگان را در نظر گرفت. به همین خاطر یک سقف مشخصی باید وجود داشته باشد. این امر خود منجر به تحریک افراد برای خرید بیشتر خواهد شد.

9-اعتمادسازی خوبی را ایجاد کنید

در تجارت اینترنتی، اصلی ترین عامل خرید مشتریان، اعتماد آنها است. به همین خاطر عمده فعالیت شما باید در راستای افزایش این امر باشد. در این رابطه گارانتی محصولات و تضمین امنیت اطلاعات حساب افراد در هنگام خرید، از جمله این موارد محسوب می شود. از دیگر نکاتی که بر روی ذهن افراد تاثیر مثبتی را به همراه دارد این است که قبل از خرید، خودتان تمامی نکات ایمنی را در معرض نمایش قرار دهید. این امر افراد را تا حدود زیادی مطمئن خواهد کرد که شما قصد فریب آنها را ندارید.

مطلب مرتبط: 5 راهکار کلیدی که فروش شما را افزایش می دهد

10-از اهمیت تماس تصویری غافل نشوید

افراد باید قادر باشند تا محصول را به صورت مستقیم مشاهده کنند. درواقع کلیپ ها به تنهایی نمی توانند مخاطب را به اعتماد لازم برسانند. علت این امر به این خاطر است که همواره این احتمال وجود دارد که کلیپ های ارسالی، متعلق به خودتان نباشد. به همین خاطر نیز لازم است تا در مکالمه خود با مشتری، پیشنهاد مشاهده مستقیم آن از طریق تماس تصویری را بدهید. همچنین این امر که قیمت تمامی محصولات شما مشخص باشد، دیگر دلیلی برای پرسش آن وجود نخواهد داشت. به همین خاطر نباید تحت هیچ شرایطی حتی یک ثانیه از وقت مخاطبان را هدر دهید. در نهایت تعامل با برندها و سایت ها معتبر نیز به افزایش شهرت و اعتماد ها نسبت به شما منجر خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی