یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

آمادگی برندها برای بازاریابی در مناسبت ها امر تازه ‎ای نیست. بسیاری از برندها برای مهمترین بازه زمانی پیش روی شان یعنی کریسمس از مدت ها قبل برنامه ریزی کرده‎ اند. اگر برنامه هر برند برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به خوبی پیش برود، امکان کسب نتایج مناسب را خواهد داشت. با این حال همیشه برنامه های بازاریابی به صورت دقیق عملی نمی ‎شود. همین امر ضرورت نظارت و توجه به دوره پس از بازاریابی در مناسبت های مهم را ضروری می ‎سازد. اجرای کمپین بازاریابی گام نهایی برای موفقیت نیست. هدف اصلی در این مقاله بررسی نکات مهم بازاریابی در فاصله زمانی میان تعطیلات کریسمس و شروع سال جدید است. ویژگی اصلی این دوره کاهش انگیزه مشتریان برای تعامل با برندها به دلیل پشت سر گذاشتن فرآیند خرید محصولات مختلف است. با این حساب برندها باید توجه ویژه ‎ای به شرایط مشتریان‎ شان در بازه زمانی مورد اشاره داشته باشند. در غیر این صورت با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهند شد. 

چالش های بازاریابی در کریسمس

ضرورت ادامه روند بازاریابی مناسبتی

بسیاری از برندها پس از موفقیت اولیه در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نسبت به بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف دلسرد می ‎شوند. این امر مشکلات بسیار زیادی از نظر بازاریابی برای برندها به همراه خواهد داشت. کسب و کارها باید در میانه کریسمس نیز آماده تعامل نزدیک با مشتریان باشند. این امر فقط از نظر جلب نظر مشتریان تازه دارای اهمیت نیست، بلکه دلگرمی مناسبی برای مشتریان ثابت برند نیز محسوب می‎ شود. اغلب مشتریان پس از خرید یک محصول نیاز به راهنمایی دارند. این امر در صورت پایان کمپین بازاریابی یک برند موجب نگرانی و ناامیدی مشتریان می ‎شود. 

مطلب مرتبط: بحران کرونا بر سر میز کریسمس

کسب و کارها باید از نظر بازاریابی در کنار مشتریان ‎شان حضور داشته باشند. این امر فقط محدود به شروع کریسمس نیست. اگر کسب و کار شما در سال‎ های قبل این اشتباه را انجام می‎ داد، اکنون باید بازنگری اساسی در زمینه فعالیتش انجام دهد. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد داشت.

کریسمس به عنوان یک مناسبت بازاریابی مهم فقط با شروع تعطیلات پایان نمی ‎پذیرد. کسب و کارها باید تا چند روز پس از ژانویه نیز به کمپین ‎شان ادامه دهند. شاید این امر در ابتدا عجیب به نظر برسد اما موجب تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف خواهد شد. 

بازاریابی دو مرحله ای

کسب و کارها با طراحی کمپین های جانبی برای پروژه اصلی‎ شان در کریسمس فرصت مناسبی برای شروع قدرتمند سال جدید میلادی خواهند داشت. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به طراحی کمپین های بازاریابی ادامه ‎دار می ‎کنند. شاید این امر در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما تاثیرگذاری به مراتب بالاتری در مقایسه با کمپین های منفرد برای برندها به همراه خواهد داشت. 

میزان رقابت در بازارهای مختلف، به ویژه در دوران کریسمس، به شدت افزایش یافته است. همین امر بازاریاب ‎ها را به سوی طراحی کمپین های بازاریابی ادامه ‎دار ترغیب می ‎کند. بر این اساس پس از شروع تعطیلات کریسمس روند بازاریابی کسب و کارها وارد فاز دوم می‎ شود. این امر موجب بهبود توانایی کسب و کارها برای تعامل با مخاطب هدف و همچنین ادامه روند جلب توجه مشتریان در بازار خواهد شد. 

اطمینان از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف

اغلب مردم در سال جدید قول ‎های تازه ‎ای به خود می‎ دهند. این امر شامل تلاش برای کسب جایگاه شغلی بهتر یا حتی امتحان امور تازه است. بر این اساس اگر کسب و کارها آمادگی لازم برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور بهتری داشته باشند، سال میلادی بهتری را تجربه خواهند کرد. این امر می ‎تواند شامل رونمایی از سرویس یا لوازم جانبی محصولات برند باشد. مهمترین مسئله رونمایی از یک ویژگی تازه برای مشتریان است. این امر موجب بهبود تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد شد. 

ارائه برخی از تخفیف ‎های گسترده در بازه زمانی کریسمس مدنظر شمار بالایی از برندهاست. یک توصیه مناسب در این میان ادامه دادن روند تخفیف ‎ها تا شروع سال جدید است بنابراین از 26 دسامبر تا اول ژانویه نیز باید روند ارائه تخفیف از سوی برند ادامه پیدا کند. این امر بهترین شیوه برای پایان دادن به یک کمپین بازاریابی مخصوص کریسمس محسوب می ‎شود. 

توجه به درخواست ‎های مشتریان

بدون تردید برندها در دوران کریسمس روزهای کاری بسیار شلوغی را دارند. اغلب برندها تا زمان شروع تعطیلات کریسمس اغلب کارهای ‎شان را ساماندهی می‎ کنند بنابراین پس از شروع تعطیلات به نوعی وارد تعطیلات رسمی می‎ شوند. اگر مشتریان در این زمان با مسئولان برند یا بخش پشتیبانی کار داشته باشند، برای تعامل با آنها متحمل سختی‎ های بسیار زیادی خواهند شد. این امر چالش بسیار مهمی است. 

اگر برندها در طول تعطیلات کریسمس نیز به پشتیبانی از کمپین‎ شان ادامه دهند، بسیاری از مشکلات مشتریان حل خواهد شد. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. 

برخی از برندها در طول دوران کریسمس هیچ برنامه ‎ای ندارند. این امر موجب ناتوانی برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در تعطیلات می ‎شود. شاید این امر عجیب به نظر برسد، اما برخی از مشتریان پس از تعطیلات شمار قابل ملاحظه ‎ای برندها را فراموش می‎ کنند بنابراین کسب و کارها باید آمادگی لازم برای بازاریابی دوباره و تعامل با مشتریان را داشته باشند. 

اگر کسب و کارها مایل به ماندگاری طولانی مدت در ذهن مشتریان هستند، باید از وقفه‎ های گاه و بیگاه جلوگیری نمایند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه دارد. تغییر برنامه فعالیت برند همیشه مورد استقبال کارمندان قرار نمی ‎گیرد بنابراین در عمل باید تا حد زیادی کارمندان و مدیران ارشد را نسبت به ضرورت فعالیت، هرچند محدود، در طول کریسمس مجاب کرد. 

مطلب مرتبط: برنامه ویژه اپل برای کریسمس

امروزه بازاریابی در دوران کریسمس بدل به چالشی مهم برای بازاریاب ‎ها و برندها شده است. این امر با توجه به بحران اقتصادی کرونا اهمیت بیشتری نیز می ‎یابد. وظیفه اصلی هر برند در این میان اطمینان از پایان دادن مناسب به سال 2020 و شروع قدرتمند سال جدید است. توجه به وضعیت مشتریان در تعطیلات کریسمس یکی از گام های مهم برای تعامل بهینه با مشتریان محسوب می ‎شود. 

منبع : clickz
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wkG1BPKU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه