چهارشنبه, 11 ارديبهشت 1398 - 11:00

امروزه در دنیای مدرن، افراد وابسته به تکنولوژی هستند و تا وقتی از یک دستگاه دیجیتالی استفاده نکنند، احساس آرامش و راحتی نمی کنند. به همین دلیل، برخی از افراد در صنعت تبلیغات می خواهند متقاعدتان کنند که چاپ و تبلیغات از رده خارج شده است و همه تمرکزها باید روی تبلیغات آنلاین باشد، ولی چنین چیزی حقیقت ندارد. چاپ و تبلیغات هنوز زنده و پا بر جا است و کسانی که آن را جزئی از برنامه های بازاریابی خود قرار می دهند، پتانسیل بالایی برای جذب مخاطب بیشتر دارند.

تبلیغات چاپی نوعی از تبلیغ است که از رسانه های فیزیکی و چاپ شده، مانند مجله، روزنامه، پوستر، تابلوی تبلیغاتی، نامه و بروشور استفاده می کند. هدف استفاده از چاپ و تبلیغات دسترسی به مصرف کنندگان و مشتریان بیشتر است و می تواند گستره فعالیت های تان را افزایش دهد. همچنین می توان از چاپ و تبلیغات برای افزایش مخاطبان آنلاین استفاده کرد.

چاپ و تبلیغات

انواع تبلیغات چاپی

روزنامه ها

تبلیغ کنندگان می توانند از انواع مختلف روزنامه ها برای تبلیغات استفاده کنند. روزنامه های محلی، منطقه ای و کشوری از انواع این روزنامه ها هستند که به صورت روزانه و هفتگی منتشر می شوند. روزنامه ها مخاطبان متفاوتی را مورد هدف قرار داده و محتوای مختلفی را به آنها عرضه می کنند. این محتوا شامل موضوعات ورزشی، تجاری، سیاسی، سرگرمی و مد روز هستند که به همراه اخبار محلی، ملی و بین المللی ارائه می شوند.

مطلب مرتبط: بازاریابی و تبلیغات محیطی تاثیرگذار

به این ترتیب، تبلیغ کنندگان می توانند فضاهایی در اندازه های متفاوت در این روزنامه ها بخرند و آنها را برای تبلیغات خود اختصاص دهند. در کمترین حالت این تبلیغ به صورت یک متن کوتاه در قسمتی از روزنامه چاپ می شود. با هزینه بیشتر می توان از فضای بیشتری استفاده کرد و عکس ها و طراحی های جذاب را در یک یا دو صفحه کامل به دست مخاطبان رساند.

مجلات عمومی و تجاری

در زمینه چاپ و تبلیغات، مجلات ابزار بسیار قدرتمندی هستند و به تبلیغ کنندگان اجازه انتخاب گسترده ای برای تعیین مخاطبان و تعداد دفعات تبلیغات می دهند. مجلات عمومی محتوای متنوعی مانند ورزش، سرگرمی، مد روز، سلامتی، اخبار و موضوعات محلی را منتشر می کنند. این در حالی است که بسیاری از مجلات تجاری موضوع صنایع خاصی مانند صنایع برقی و بورس را پوشش می دهند. برخی از آنها موضوعات بین صنعتی مانند ارتباطات و نیروهای انسانی و بقیه موضوعات مرتبط شغل هایی مانند متخصصان بازاریابی و یا مهندسین را به مخاطبان عرضه می کنند. این مجلات به صورت هفتگی، ماهانه و فصلی چاپ می شوند. همانند روزنامه ها، تبلیغ کنندگان در مجلات نیز می توانند تبلیغات خود را در فضای کوچکی بین تبلیغات دیگر جا داده و یا یک صفحه کامل را، به صورت رنگی یا سیاه و سفید، به تبلیغ شان اختصاص دهند.

پوسترها و تابلوهای تبلیغاتی

تبلیغات و چاپ وقتی به پوسترها و تابلو های تبلیغاتی می رسد، به تبلیغ کنندگان فرصت برقراری ارتباط با مخاطبان در حال حرکت را می دهد. برای مثال، استفاده از پوستر در مراکز خرید مخاطبان را نزدیک به محل خرید تحت تاثیر قرار می دهد. پوستر ها و تابلوهای تبلیغاتی در ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها و مرکز شهرهای شلوغ پتانسیل جذب مخاطبان زیادی را دارند. تبلیغ کنندگان می توانند پیام این پوسترها و تابلوهای تبلیغاتی را با انتخاب خود هر چند وقت یک بار عوض کنند.

نامه ها و کارت پستال ها

تبلیغ کنندگان از پست برای دسترسی به مخاطبان محدود و منتخب استفاده می کنند. چاپ و تبلیغات در این زمینه به شکل نامه ها، بروشور ها و فلایرهایی درمی آیند که از طریق پست به دست مخاطبان می رسند. برای استفاده بهینه از این روش، تبلیغ-کنندگان باید لیستی از مخاطبان را آماده کنند. برای آسان تر شدن کارها، این لیست را می توان از طریق شرکت های متخصص تهیه کرد.

همانطور که دیدید چاپ و تبلیغات روش های مختلفی دارد و امکانات گسترده ای برای تبلیغ کنندگان ارائه می دهد. حال می خواهیم شما را با شش مزیت عالی آن آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

مطلب مرتبط: 6 روش بسیار تأثیرگذار برای تبلیغات اینترنتی

مزایای چاپ و تبلیغات

1. اعتبار و نفوذ بیشتر

شرکت هایی که به طور مداوم، از طریق چاپ و تبلیغات، به مخاطبان خود محتوای باکیفیت و قابل اعتماد ارائه می کنند، اعتبار بیشتری کسب می کنند و تبلیغ کنندگان به راحتی می توانند از این قدرت نفوذ استفاده کنند. برندهایی که تبلیغات خود را در انتشارات معتبر چاپ می کنند، یک قدم از بقیه جلوتر هستند زیرا مخاطبان به همان اندازه که به خود انتشارات علاقه دارند، از تبلیغات در آن حس مثبتی می گیرند. این بدین معناست که تبلیغات تان کاملا مورد اعتماد قرار می گیرند و افراد زیادی به سمت شرکت تان کشیده می شوند و در نهایت، فروش و سوددهی تان افزایش پیدا می کند. به این مقوله، اثر هاله ای گفته می شود.

2. جذب افراد تاثیرگذار توسط چاپ و تبلیغات

یک تحقیق درباره مصرف کنندگان آمریکایی نشان می دهد که افراد تاثیرگذار یا مصرف کنندگانی که توانایی عوض کردن نظر دیگر مشتریان دیگر را دارند، خودشان توسط تبلیغات چاپی تحت تاثیر قرار می گیرند. طبق آمار، 51درصد از آنها توسط مجلات و 53درصد توسط روزنامه ها جذب می شوند.

3. مخاطبان محتوای چاپی بیشتر توجه می کنند

عصر دیجیتال تقریبا گستره توجه افراد را از بین برده است. در حالی که در مرورگر خود چند زبانه فعال داریم، با فرد دیگری چت می کنیم و در همان حین سریال مورد علاقه مان در پس زمینه از طریق تلویزیون پخش می شود. به عبارت ساده به تمام تبلیغات دیجیتالی در اطراف مان بی توجه هستیم. از طرف دیگر، مخاطبان محتوای چاپی وقتی یک روزنامه یا مجله می خوانند، معمولا چند کار را یک جا انجام نمی دهند و این باعث می شود توجه بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات تان داشته باشند.

4. چاپ و تبلیغات، به دور از دنیای دیجیتالی

در ابتدا گفتیم که انسان ها به تکنولوژی وابسته شده اند، ولی همانقدر دوست دارند از دنیای دیجیتال فاصله بگیرند و با گذشت زمان، افراد بیشتر اهمیت آن را درک می-کنند. انسان ها وقتی که از این دنیای دیجیتالی دور می شوند به دنبال سرگرمی های دیگری می روند. محتوای چاپی از مهم ترین آنها هستند و افراذ زیادی وقت خود را با آنها می گذرانند، بنابراین چاپ و تبلیغات می تواند توانایی خود را در اینجا نشان داده و سوددهی شرکت ها را افزایش دهد.

5. انعطاف پذیری بالا و حق انتخاب بیشتر

چاپ و تبلیغات به شما اجازه انتخاب و مورد هدف قرار دادن مخاطبان را می دهد. می توانید انتخاب کنید که مخاطب تان دقیقا کدام قسمت یک مجله یا روزنامه را می-خواند و تبلیغ خود را آنجا قرار دهید؛ می توانید آنها را در مجلات تخصصی منتشر کنید و یا از مجلاتی استفاده کنید که به یک محدوده خاص جغرافیایی محدود هستند. همچنین می توانید تعیین کنید که در کدام روز هفته تبلیغات تان به دست مردم می رسد. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، فضا و اندازه تبلیغات وابسته به شماست.

6. محتوای چاپی، مخاطبان را مجاب به اقدام می کنند

طبق تحقیقات، 65درصد از مخاطبان محتوای چاپی همیشه بعد از خواندن یک تبلیغ در رووزنامه دست به اقدامی می زنند. برای مثال، افرادی که تبلیغاتی راجع به زنجیره مواد غذایی خوانده بودند، شش برابر افراد دیگر این محصولات را می خریدند.

وقتی که چاپ و تبلیغات و تبلیغات آنلاین دست به دست هم می دهند، می توانید انتظار نتایج خیره کننده ای از آنها داشته باشید. استفاده از کدهای QR و ویژگی های دیگر که می توانند این دو روش را به هم ارتباط دهند، بین محتوای دیجیتالی و چاپی تان پلی ایجاد کند. تبلیغات شما می توانند وعده دانلود رایگان دهند و یا مشخصات شبکه های اجتماعی تان را بدهند. از این طریق همان مخاطبان به صورت آنلاین نیز با شما در ارتباط خواهند بود و به این ترتیب مخاطبان بیشتری به دایره تبلیغات تان اضافه می شوند.

مطلب مرتبط: تولید تبلیغات کارآمد

در این مقاله دیدیم که تبلیغات چاپی بسیار انعطاف پذیر است و به تبلیغ کنندگان حق انتخاب آزادانه می دهد. وابسته به هدف تبلیغات، محتوای تان می تواند در انواع مختلف چاپ شود و به دست مخاطبان برسد. از طرف دیگر مزایای فوق العاده ای به شما ارائه می دهد و باعث افزایش حتمی مخاطبان می شود و فروش محصولات و خدمات تان روند صعودی را طی می کنند. با وجود چنین امکانات و مزایایی، استفاده از چاپ و تبلیغات از ضروریات است و این نشان می دهد که نه تنها عصر دیجیتال باعث از بین رفتن تبلیغات چاپی نشده است، بلکه ترکیب زیرکانه آنها می تواند به عنوان سکوی پرتاب شرکت تان به سمت موفقیت عمل کند.

تهیه و تنظیم: گروه کسب و کار فرصت امروز

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید