فرآیند ری برندینگ مک دونالد چه ویژگی هایی دارد؟ - فرصت امروز

یکشنبه, 31 شهریور 1398 - 13:00

مک دونالد یکی از بزرگترین برندهای فست فود ایالات متحده و جهان است. آنها در طول چند دهه گذشته به خاطر ارائه غذاهای خوشمزه با قیمت مناسب شهرت بالایی به دست آورده اند. امروزه هیچ فردی نسبت به هیجان انگیز بودن کارهای مک دونالد در زمینه برندسازی و بازاریابی شک و تردیدی ندارد.

برگر کینگ به خاطر بازاریابی قدرتمندش شهرت زیادی دارد. چیک فیلا نیز به خاطر حال و هوای همراه با شوخ طبعی برندش شهرت بالایی به دست زده است. در مورد مک دونالد ما شاهد ترکیبی از تمام موارد فوق هستیم. بدون شک مدیریت برندی مانند مک دونالد یک هنر و علم تمام عیار است. انتظارات مشتریان از این برند به طور مداوم در حال افزایش است. در طول چند سال گذشته انتقاد اصلی از مک دونالد فاصله گرفتن از حال و هوای شادش بود. مدیران این برند به سرعت این مشکل را شناسایی و در صدد حل و فصل آن برآمده اند. تغییر آژانس تبلیغاتی و بازاریابی مشاور مک دونالد به Wieden+Kennedy تنها بخشی از تحولات این برند برای بازیابی دوباره جایگاهش در بازار فست فود است. موسسه تبلیغاتی Wieden+Kennedy بیشترین شهرت خود را مدیون طراحی کمپین «فقط انجامش بده» برای برند نایک است. بی تردید آنها برنامه خاصی برای مک دونالد و طرفدارهای آن دارند.

برندینگ مک دونالد

قدرت خلاقیت

همکاری میان مک دونالد و موسسه Wieden+Kennedy بیشترین اهمیت را از نقطه نظر توجه به عنصر خلاقیت دارد. هر دو شرکت اهمیت زیادی برای خلاقیت قائل هستند. به همین خاطر همکاری میان این دو مزیت های زیادی به همراه خواهد داشت. مک دونالد در طول دوران فعالیتش همیشه از طریق نوآوری های مختلف موفق به جلب نظر مشتریان تازه شده است. به همین خاطر در این مقطع زمانی حساس نیز هدف اصلی آنها جلب توجه مخاطب از طریق نوآوری و خلاقیت است.

در دنیایی که موفقیت در عرصه تبلیغات بستگی به شناخت دقیق ما از مخاطب دارد، مک دونالد در طول چند سال اخیر عملکرد نامناسبی از خود نشان داده است. این امر بیانگر ضرورت بازنگری در فرآیند بازاریابی و تبلیغات شرکت است. هدف اصلی موسسه Wieden+Kennedy ایجاد تغییر اساسی در ماهیت تبلیغاتی برند مک دونالد است. به این ترتیب این برند دوباره همان برند مشهور و دوست داشتنی در عرصه تبلیغات خواهد بود.

مطلب مرتبط: درس هایی که از شیوه بازاریابی و مدیریت کسب و کار مک دونالد

ایجاد تغییر اساسی

مک دونالد فقط در پی ایجاد تغییرات اساسی در حوزه تبلیغات نیست. آنها در تلاش برای تغییر ماهیت برندشان به منظور جلب نظر دامنه هرچه بیشتری از مشتریان هستند. در طول چند سال اخیر این برند به طور مداوم به عنوان یک شرکت قدیمی مورد شناسایی قرار گرفته است. دلیل اصلی این امر حضور برگر کینگ به عنوان رقیب اصلی مک دونالد است. برگر کینگ مهارت بسیار زیادی در زمینه نمایش جلوه ای مدرن از کسب و کار خود دارد. به همین خاطر مک دونالد به طور ناخودآگاه بدل به شرکت قدیمی این عرصه شده است. به منظور رفع این مشکل دست اندرکاران مک دونالد ری برندینگ را ضروری می دانند. این ری برندینگ با هدف ایجاد نمایی مدرن از کسب و کار صورت می گیرد. رقبای مک دونالد نظیر برگر کینگ، KFC و بسیاری از فست فودهای محل به خوبی این کار را در طول چند سال اخیر انجام داده اند.

یکی از نکات جالب در زمینه همکاری مک دونالد و آژانس Wieden+Kennedy همکاری این آژانس با KFC است. به طور معمول شرکت های بزرگ برای همکاری با آژانس همکار با رقیب شان تمایل چندانی از خود نشان نمی دهند، با این حال مک دونالد به دلیل ضرورت ایجاد تغییر در کسب و کارش با این امر مشکل خاصی ندارد. بی تردید مک دونالد در پی ایجاد تغییرات اساسی در برندش است. باید منظر نتیجه این تغییرات بود. در صورت شکست مک دونالد در اعمال این تغییرات بخش قابل توجهی از شهرت و اعتبارش از دست خواهد رفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی