جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

گزارش آمار عملكرد بازار بیمه كشور در شش ماهه اول سال ۱۳۹۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۵.۸ درصدی حق بیمه‌های تولیدی و رشد ۱۹.۳ درصدی پرداخت خسارت حكایت دارد.

به گزارش اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی، براساس آمارهای موجود از فعالیت شركت‌های بیمه در شش ماهه نخست سال جاری، حجم حق بیمه‌های تولیدی بازار بیمه با ۳۵.۸ درصد رشد نسبت به نیمه اول سال گذشته به ۹۷.۸ هزار میلیارد ریال رسید. سهم بخش غیردولتی از این مقدار به ۵۳.۵ درصد رسید و ۴۶.۵ درصد دیگر توسط بیمه ایران در نقش تنها شركت بیمه دولتی تولید شد.

براساس این آمار، تعداد بیمه‌نامه‌های صادره نیز در این مدت با ۲۵.۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۲۱.۷ میلیون فقره بود. سهم بخش غیردولتی از این تعداد ۳۸.۹ درصد است. ۴۱.۴ درصد حق‌بیمه‌های تولیدی به رشته بیمه شخص‌ثالث و مازاد و ۲۵.۴ درصد به بیمه درمان اختصاص داشت.

همچنین طی این دوره شركت‌های بیمه نزدیك به ۴۷.۱ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت كردند كه در مقایسه با نیمه اول سال قبل ۱۹.۳ درصد رشد نشان می‌دهد. ۵۰.۶ درصد از خسارت‌های بازار بیمه توسط بخش غیردولتی جبران شده است.

شركت‌های بیمه همچنین در این مدت حدود ۸.۷میلیون مورد خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت كردند كه در مقایسه با شش ماهه نخست سال قبل ۱۹درصد رشد داشته است. ۳۹.۸ درصد از خسارت‌های بازار بیمه در رشته بیمه شخص‌ثالث و مازاد و ۳۲.۹ درصد در رشته بیمه درمان پرداخت شده است. در این مدت، نسبت خسارت بازار بیمه معادل ۴۸.۲درصد بود و در مقایسه با سال قبل ۶.۷ واحد كاهش نشان ‌داد.

از میان هفت شركت‌ بیمه‌ای كه در این مدت سهم عمده از بازار بیمه داشتند (ایران، آسیا، دانا، البرز، پارسیان، معلم و كوثر، هر یك دارای سهم بالاتر از سه درصد و در مجموع ۸۲.۹ درصد سهم از بازار)، نسبت خسارت دو شركت بیمه دانا و ایران (به ترتیب با ۵۲ و ۵۱.۲ درصد) بالا‌تر از این نسبت در بازار بیمه است. نسبت خسارت چهار شركت بیمه سینا، آرمان، نوین و دی نیز بالاتر از این میزان در بازار بیمه است (به ترتیب با ۱۱۱.۲، ۹۴.۶، ۷۰.۹ و۶۲.۳ درصد.)

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LTYemlAc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه