یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (57)

بازاریابی در تجارت بی‌واسطه

9 سال پیش ( 1393/11/6 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

به عرضه هرگونه خدمات یا محصول توسط یک شرکت تجاری به یک کمپانی دیگر به منظور تولید یک محصول نهایی یا کمک به فرآیند تولید یک کالا، تجارت بی‌واسطه گفته می‌شود. با تفاوت قائل شدن میان این سبک از بازاریابی و فعالیت تجاری با بازاریابی مشتری‌محور که روی مصرف‌کننده تمرکز دارد می‌توان به درک بهتری از تجارت بی‌واسطه میان شرکت‌های تجاری دست یافت و از این طریق اسباب ترقی و موفقیت را فراهم کرد.

ایده

تجارت بی‌واسطه میان شرکت‌های تجاری ممکن است بخش کوچکی از فرآیند وسیع و گسترده بازاریابی محسوب شود اما همین موضوع به ظاهر کوچک بخش بسیار مهمی از فرآیند بازاریابی شرکت‌ها به شمار می‌رود. روزانه بیش از 60 میلیون دلار توسط شرکت‌هایی نظیر جی‌یی، دوپونت و ‌ای‌بی‌ام برای حمایت از فرآیند تولید محصولات‌شان هزینه می‌شود. مسلما بازاریابی در تجارت بی‌واسطه میان شرکت‌ها ظرفیت بسیار بیشتری از بازاریابی در بازار هدف و به منظور جذب مشتری دارد.

برای پی بردن به اهمیت این دانستن این نکته کافی است که خریدهای صورت گرفته توسط شرکت‌های تجاری، نهاد‌های دولتی و موسسات و سازمان‌ها نیمی از فعالیت‌های تجاری در کشورهای صنعتی دنیا را شامل می‌شود. بازاریابی بی‌واسطه به‌عنوان یک رشته امروزه از محبوبیت بسیار قابل‌توجهی برخوردار شده طوری‌که بسیاری از بازاریاب‌ها ترجیح می‌دهند کارشان را در ابتدا به‌عنوان یک بازاریاب بی‌واسطه که در زمینه فعالیت‌های تجاری میان شرکت‌ها فعالیت می‌کند آغاز کنند تا اینکه به بازاریابی مشتری‌محور بپردازند.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

برای دستیابی به موفقیت در زمینه بازاریابی بی‌واسطه میان شرکت‌های تجاری لازم است در ابتدا با روش‌‌های این شیوه از بازاریابی و تفاوت‌های آن با بازاریابی سنتی مشتری‌محور آشنا باشید. در بازاریابی بی‌واسطه میان شرکت‌های تجاری چنانچه شما درک صحیح و اطلاعات کافی از نیازها، اولویت‌ها و استراتژی مشتریان خود در اختیار داشته باشید احتمال موفقیت شما بسیار بالا بوده و میزان بهره‌وری و تاثیرگذاری‌تان بالاتر خواهد بود.

در حالی‌که در بازاریابی سنتی مشتری‌محور شما به رسانه‌های همه‌گیر و گسترده برای تاثیرگذاری بر مخاطب و مشتریان بالقوه خود نیاز دارید، در بازاریابی بی‌واسطه بین شرکت‌های تجاری شما با استفاده از کانال‌های ارتباطی و توزیع کوچک‌تر قادر خواهید بود به مخاطب خود دسترسی پیدا کنید.

برای موفقیت در بازاریابی بی‌واسطه با شرکت‌های تجاری دیگر برای کسب موفقیت شما نیازمند آن هستید که تخصص و اطلاعات کافی و لازم را در حوزه تجاری و صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید داشته باشید، چرا که بازاری که در آن فعالیت می‌کنید بازاری کوچک و محدود بوده و برای جلب‌نظر مشتریان‌تان باید بسیار هوشمندانه عمل کرده و از توانمندی‌های لازم در این زمینه بهره‌مند باشید.

هنگامی که قصد دارید یک قرارداد خرید جذاب را حفظ کرده و آن را تمدید کنید روابط شخصی و طولانی‌مدت با مشتریان از اهمیت بسیار زیادی در مبحث بازاریابی بی‌واسطه برخوردار است. فراموش نکنید خدمات در حال ارائه به مشتریان دیگر نیز از اهمیت زیادی برخوردار بوده و نباید توجه خود را از آن منحرف کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iq81RZvg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه