سه شنبه, ۲۵ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Tue, 16 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

برند و ثبات قدم مشتری

10 سال پیش ( 1394/1/24 )
پدیدآورنده : پژمان پاکدامن  

وفاداری از طرف مشتری به سرعت ناپدید می‌شود‌. مصرف‌کنندگان اعتماد خود را در مورد برند از دست می‌دهند و به سرعت به تغییر برند تمایل پیدا می‌کنند. قانون مشهور 80/20 (20 درصد از حساب مشتری برای 80 درصد از گردش مالی) به قاعده 60/40 تبدیل می‌شود (40 درصد از حساب مشتریان به ازای60 درصد از گردش مالی) و به آرامی به سمت 50/50 پیش می‌رود‌. در مورد دوم، مشتریان وفادار و بی‌وفا به تولید مقدار یکسانی از درآمد را می‌پردازند‌. بدون شک این تغییر به آرامی سبب ایجاد چند تاکتیک در به وجود آمدن بازاریابی می‌شود.

پارادوکس برندینگ

جدا از عجیب بودن این مسئله، برندهای برتر به‌عنوان رهبران بازار به مدت طولانی قادر به حفظ وضعیت نیستند. پایگاهی از مشتریان وفادار می‌تواند در کمتر از 12 ماه از بین برود‌. بسیاری از مشتریان وفادار نوکیا به سمت اپل یا سامسونگ کشیده شدند بدون اینکه فکر دومی به ذهن خطور کند. از سوی دیگر، مصرف‌کنندگان به سمت برند خاصی تمایل دارند‌.

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان آماده هستند به پنج مارک وفادار باشند و ثبات قدم داشته باشند. مصرف‌کنندگان به این برند‌های تجاری دلبستگی دارند‌. به‌عنوان یک نتیجه، وفاداری به برندهای تجاری خاص تقریبا بدیهی است‌. به عبارت دیگر، یک پارادوکس برای برند خاص در جهان امروز وجود دارد‌. مردم به یک برند خاص علاقه دارند تا زمانی که اعتماد خود را به طور کلی از دست ندهند.

چرا وفاداری مشتری پایین می‌آید

1-‌ شرکت نمی‌تواند افزایش انتظارات مصرف‌کننده را بر آورده کند‌. کاهش وفاداری مشتری به‌عنوان یک مسئله برای اکثر شرکت‌ها باوجود سرمایه‌گذاری‌های سنگین در بهبود خدمات به‌وجود می‌آید‌. البته شرکت‌هایی که در بهترین رده هستند در مقایسه قرار نمی‌گیرند‌. اگر آمازون نتواند تحویل مناسبی داشته باشد و مشکلات را پاسخ ندهند مصرف‌کنندگان همان سوپرمارکت‌های محلی را ترجیح خواهند داد‌.

2-‌ برنامه وفاداری که مارک‌ها از دست می‌دهند‌. اگر چه بسیاری از شرکت‌ها تصور می‌کنند که یک میانبر برای ثبات قدم و ایجاد وفاداری مشتری وجود دارد که آن هم کارت وفاداری است ، با این حال، آخرین مطالعات نشان داد که کارت وفاداری سبب سود مشتریان موجود می‌شود‌. یعنی به جای ایجاد وفاداری شما واقعا پول از دست می‌دهید.

3- Digitisation یا شبکه‌های اینترنتی و دیجیتالی همه چیز را شفاف می‌کند‌. سازگاری سریع گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها سبب افزایش بیشتر شفافیت می‌شود‌. امروزه، بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان با دستگاه‌های تلفن همراه خود به مقایسه قیمت‌ها در فروشگاه‌های خرید می‌پردازند‌. شبکه اینترنت جهانی ساخته شده است تا قیمت‌ها را شفاف کند و رنج قیمت‌ها برای همه قابل دسترس است، این یک روند است که خطر را برای هر شرکتی به وجود می‌آورد.

4-‌ تمرکز بر نقاط قابل دسترس به جای آنکه یک تجربه کلی برای مشتری به وجود بیاورد‌. شرکت‌ها به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شوند و هر بخش مسئول است که تجربه خاصی از ارتباط با مشتری را ایجاد کند. رابطه سختی بین فروش و خدمات پس از فروش و صورتحساب وجود دارد.

5-‌ هیچ ارتباط منحصر‌به‌فردی با مصرف‌کنندگان وجود ندارد‌. هنگامی که مشتریان بی‌وفا باشند به آنها به طور واقعی گفته می‌شود که یک محصول یا خدماتی را به طور کلی برای آنها به‌عنوان یک مشتری به وجود می‌آورند‌. تصور می‌شود که نقش یک برند را مصرف‌کنندگان همیشگی آن بازی می‌کنند‌. ارتباط‌های طبیعی بیش از حد منطقی هستند به جای آنکه عاطفی باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DEZHVx9v
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
قیمت خودرو امروز ۲۵ آذر ۱۴۰۴ قیمت طلا و سکه امروز قبل از شروع معاملات ۲۵ آذر ۱۴۰۴ آنبوردینگ (Onboarding) نیروی کار تازه در شرکت شماره 2844 روزنامه فرصت امروز  «پُلی ای آی» ۸۶ میلیون دلار جذب کرد؛ جنگ جدید بر سر مرکز تماس و تجربه مشتری تسلا وارد مرحله تازه آزمایش روبوتاکسی شد؛ بدون ناظر انسانی، وسط خیابان های آستین IPO در هند: عرضه اولیه ۱.۲ میلیارد دلاری «ICICI Prudential AMC» با استقبال کامل روبه رو شد بورس های جهان محتاط شدند؛ بازارها منتظر تصمیم بانک های مرکزی و داده های کلیدی قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ بانک های اروپا و موج تازه صعود؛ وقتی «اقتصاد قدیمی» با فناوریِ جدید جان می گیرد دعوای ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه با «یوروکلیر» در بلژیک؛ پرونده ای که بازارها را حساس می کند چین از پنج مقصد اصلی صادرات آلمان خارج می شود؛ نشانه ای از تغییر نقشه تجارت اروپا قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ ژاپن: شاخص اعتماد تولیدکنندگان به اوج ۴ ساله رسید؛ بازارها چشم به راه تصمیم بانک مرکزی قیمت دلار امروز بازار آزاد دوشنبه ۲۴ آذر در کانال ۱۳۱ هزار تومان
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d