پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

با سردشدن هوا مردم کم‌کم به فکر خرید وسایل گرمایشی می‌افتند و البته با ورود به مراکز خرید با تنوع برند و تفاوت فناوری محصولات روبه‌رو می‌شوند. 

در چنین شرایطی کار شرکــت‌های تولــیدکننده بخاری برای فروش سخت‌تر می‌شود، زیرا رقابت با سیستم‌های گرمایشی بدون دود و... نیازمند ارائه تبلیغات قوی است.

کارشناسان معتــقدند شرکــت‌های تولیدکننده بخاری می‌توانند با شناخت الگوهای ذهنی مصرف‌کنندگان و تاکید بر مصرف بهینه بخاری و قیمت ارزان آن در تبلیغات خود و در کنار آن، با برگزاری جشنواره‌های پاییزی، پیوندهای عاطفی مشتریان را تقویت و از این راه مشتریان زیادی را جذب کنند هرچند برای حفظ مشتری باید در تبلیغات و تولیدات خود تغییرات محصول و به‌روز شدن آن را موردنظر قرار دهند. 

شرکت‌های عرضه‌کننده کالا و خدمات از کارکرد یک‌سویه و دوسویه تبلیغات برای اهداف گوناگونی استفاده می‌کنند. البته این مسئله در دنیا بیشتر در جهت برندسازی به‌کار می‌رود اما در ایران هدف تبلیغات بیشتر فروش و بازاریابی است، از این‌رو گام نخست اثرگذاری تبلیغات در ایران شناخت جامعه هدف است. 

تبلیغ کالای سنتی برمبنای تقسیم مشتریان

یکی از کارشناسان بازاریابی با اشاره به اینکه شناخت بازار و نیازهای آن می‌تواند در موفق بودن فروش کالاهای سنتی تاثیرگذار باشد، می‌گوید: در جامعه اقشار مختلفی زندگی می‌کنند که بر مبنای قدرت خرید و سلیقه افراد می‌شود بخشی از تقاضا را به سوی خرید سیستم‌های گرمایشی مانند بخاری سوق داد. از این‌رو باید با تقسیم جغرافیایی، این محصول را در مناطق محروم‌تر تبلیغ و بازار آن منطقه را تصاحب کرد، اما مسئله‌ای که باید به آن توجه کرد این است که همواره باید در تبلیغات بر ارزانی محصول تاکید کرد تا مصرف‌کننده آن را به محصولات مشابه ترجیح دهد. 

معین کلوشانی با نگاهی به روش‌های اثرگذار بودن تبلیغ بخاری در جهان می‌افزاید: خیلی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده سیستم‌های گرمایشی و بخاری با بهینه کردن مصرف سوخت بخاری همچنین ارائه برچسب‌های انرژی در زمان فروش توانسته‌اند میزان فروش محصول خود را تا چندین برابر افزایش دهند، به همین دلیل پخش تبلیغات با محوریت مصرف بهینه سوخت منجر به خرید بیشتر بخاری در مقابل وسایل گرمایشی پیشرفته می‌شود، زیرا به صرفه بودن خرید، معایب دودزا بودن بخاری را خنثی می‌کند. 

ارائه چشم‌انداز آینده بستر حفظ مشتریان

این یک اصل است که شرکت‌ها نمی‌توانند پیشرفت فناوری را نادیده بگیرند و اگر فاصله آنها با محصولات مدرن زیاد شود به‌طور قطع مشتریان خود را از دست خواهند داد. کلوشانی در این رابطه می‌گوید: اگر شرکتی بخواهد مشتریان وفادارش را همچنان حفظ کند ضمن آگاهی مخاطب در مورد کیفیت و کارایی کالا باید نیم‌نگاهی هم به برنامه‌های آینده شرکت داشته باشد و مشتریان را در جریان تغییرات کالا و تولید سیستم‌های پیشرفته گرمایشی توسط همین برند بگذارد.

در غیر‌این‌صورت توان شرکت زیرسوال می‌رود زیرا نخستین سوالی که ذهن مخاطب را درگیر می‌کند، این است که این شرکت چرا نتوانسته سیستم گرمایشی پیشرفته‌ای که مطابق با حفظ محیط‌زیست است تولید کند؟ حال نمایش برنامه‌های آینده شرکت در تبلیغات نشان‌دهنده توجه شرکت به همه اقشار جامعه است یعنی تولید با قیمت‌ها و کیفیت‌های متفاوت. 

او با بیان اینکه برنامه‌های مرتبط با قیمت کالا، فروش بخاری را بالا خواهد برد، می‌افزاید: از آنجایی که تبلیغ بخاری تنها با مطرح کردن صرفه اقتصادی داشتن کالای موردنظر می‌تواند اثرگذار باشد، برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های پاییزه، ارائه تخفیف و قرعه‌کشی نیز می‌تواند تمایل مشتریان را در خرید بخاری نسبت به سیستم‌های گرمایشی پیشرفته بیشتر کند.

روش دیگری که می‌تواند کالای مورد نظر را در ذهن مخاطب ماندگار کند و باعث فروش بالای آن شود، انجام فعالیت‌های اجتماعی‌ شرکت تولیدکننده است؛ به‌طور مثال کمک به یک منطقه زلزله‌زده یا دادن تعدادی بخاری برای رفع سرمای آوارگان. در این روش می‌توان با ارائه تبلیغات و اقدامات اثرگذار ضعف فناوری را پوشش داد و همچنان با محصولات روز رقابت کرد. 

نمایش استفاده از بخاری در تمام نقاط کشور

یک کارشناس تبلیغاتی با اشاره به اینکه کیفیت تبلیغ بخاری می‌تواند رقابت‌پذیری را به این محصول هدیه کند، اظهار می‌کند: برای ساخت تبلیغات بخاری باید فضایی را به نمایش بگذاریم که محیط بیرون سرد و داخل گرم آپارتمان را نشان دهد. حال اگر دکوراسیون خانه مدرن باشد می‌تواند این تلقین را به مخاطب بدهد که هنوز هم بخاری توسط افرادی که زندگی مدرنی دارند به‌کار گرفته می‌شود و با همین جهت‌دهی‌ها می‌توان فروش این محصول را افزایش داد. 

حسین رضی با نگاهی به روش‌های اثرگذار کردن تبلیغ بخاری می‌افزاید: در تبلیغ این محصول باید به شکیل‌بودن آن تاکید کرد. این مسئله باعث شده خیلی از شرکت‌های سازنده برای همگام شدن با پیشرفت سیستم‌های گرمایشی، بخاری‌ها را به شکل شومینه بسازند که در تبلیغ نیز باید به همین نکته تاکید کنیم که با تغییر دکوراسیون می‌توان از رنگ‌ها و مدل‌های مختلف بخاری استفاده کرد. این در حالی است که سایر سیستم‌های گرمایشی از این قابلیت برخوردار نیستند و تنوع رنگ ندارند، بنابراین تبلیغ بخاری باید بر ویژگی‌هایی تمرکز کند که کالاهای دیگر ندارند. 

او با تاکید بر اینکه تبلیغات بخاری باید حول مزیت‌های این محصول باشد، ادامه می‌دهد: در تبلیغ این محصول باید نشان داد که این محصول در مناطق دورافتاده نیز استفاده می‌شود تا ساکنان مناطق روستایی به خرید این محصول ترغیب شوند. 

از آنجایی که می‌توان با تبلیغات همواره آنچه را مخاطب به آن توجه ندارد، نمایان و اهمیت آن را بازگو کرد، شرکت‌های تولیدکننده بخاری می‌توانند با ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی که قیمت پایینی هم دارند امکان استفاده از بخاری در مناطق مختلف را با نگاهی به فناوری‌های روز و اعمال تغییرات با نیاز جامعه به نمایش درآورند و این محصول را به‌عنوان رقیبی جدی برای سیستم‌های گرمایشی مدرن مطرح کنند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YIrscKjk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه