سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

برخی تنقلات با وجود اینکه ارزش غذایی بالایی ندارند، اما از محبوبیت بالایی میان مشتریان سنین مختلف برخوردارند، به همین دلیل شرکت‌های بسیاری در تولید این محصولات سرمایه‌گذاری کرده و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید، تنقلات رنگارنگی را روانه بازار کرده‌اند که بدون شک در برنامه‌های تفریحی جوانان حضوری پررنگ دارند. 

شرکــت‌های تولــیدکننده تنقلات با بهره‌گیری از تبلیغات موثر به دنبال فروش بیشتر محصولاتی هستند که نه‌تنها ذائقه مصرف‌کننده را تغییر می‌دهند، بلکه حتی در برخی موارد استفاده بیش از حد آن مضر هم هست. از این رو در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار در رقابت با تولیدات داخلی و خارجی نیازمند استفاده درست از روش‌های تبلیغاتی است. کارشناسان در این رابطه معتقدند اگر شرکت‌ها تبلیغات را از بسته‌بندی محصول شروع کنند و اطلاعات کاملی از ترکیبات و نحوه مصرف محصول ارائه کنند، به‌طور قطع مشتریان را به تکرار خرید خود هدایت می‌کنند. همچنین در تیزرهای تبلیغاتی همواره باید اطلاعات کاملی از نحوه مصرف و زمان استفاده را به مخاطبان ارائه و به کودکان نیز توصیه کنند تا پس از وعده‌های غذایی تنقلات بخورند تا والدین آنها را در خرید این محصولات توجیه کنند. 

تبلیغ تنقلات باید توجیه‌کننده باشد

تبلیغات تنها برای محصولات گران و لوکس نیست، گاهی همین تبلیغات محصولاتی را در سبد کالایی مصرف‌کنندگان قرار داده است که ارزش غذایی بالایی ندارد و مخاطب تنها در زمان خاصی از این تنقلات استفاده می‌کند. برای نمونه خانواده‌ها در زمان دیدن فیلم علاقه زیادی به خوردن چیپس و پفک نشان می‌دهند. این به‌عنوان یک راهنمای تبلیغاتی مورد استفاده شرکت‌ها قرار گرفته و در تبلیغ محصول خود مدل‌هایی را نشان می‌دهند که در حال دیدن فیلم یا یک مسابقه فوتبال است. 

یک کارشناس تبلیغات با تاکید بر اینکه شرکت‌ها باید ذهن مصرف‌کنندگان تنقلات را با ارائه اطلاعات تکمیلی هدایت کنند به «فرصت امروز» گفت: تولیدکنندگان تنقلات باید ابتدا به مخاطبان خود نگاه کنند و براساس آن استراتژی تبلغیاتی تدوین کنند. در واقع برخی از مصرف‌کنندگان این محصولات بزرگسالان هستند و برخی دیگر این محصولات را برای استفاده خود یا فرزندان‌شان تهیه می‌کنند. به همین دلیل زمانی که هدف تبلیغات بزرگسالان هستند اطلاعات تبلیغات باید برای آگاهی مخاطب از محتوای محصول باشد که بهتر است روی بسته‌بندی آن درج شود.

از طرف دیگر ارائه اطلاعاتی از استانداردها و مجوزهای شرکت تولیدکننده می‌تواند در مشتری اعتمادسازی کند. حال نوع آگاهی‌بخشی برای بزرگسالانی که این محصول را برای کودکان خود می‌خرند کمی متفاوت‌تر است. زیرا آنها در صورتی ترغیب می‌شوند آن محصول را برای فرزند خود بخرند که در تبلیغات بر اطلاعاتی از میزان و زمان مجاز مصرف ارائه به کودکان تاکید شود. در هر‌حال باید توجه داشت که مصرف این تنقلات نمی‌تواند جای وعده‌های غذایی را بگیرد و باید پس از صرف وعده‌های غذایی میل شود. 

یوســف فراهانــی با بیان اینکه تلاش تولیدکنندگان در بهبود بسته‌بندی محصولات تاثیرگذاری تبلیغات را افزایش می‌دهد، ادامه داد: تنقلات غذایی به دلیل اینکه در ذهن مشــتریان به‌عنـوان محصولاتی با ارزش غذایی پایین جا افتاده است در‌صورتی‌که در تبلیغات روی اصول بهداشتی و طرز تهیه و بسته‌بندی آنها تاکید شود کاستی‌های این محصول را از نظر مشتریان می‌کاهد و این موضوع یک امتیاز مثبت برای برند محسوب می‌شود. از طرف دیگر برخی مشتریان دارای بیماری‌های خاصی مانند چربی خون، قند‌خون و غیره هستند که اگر تنقلاتی ویژه آنها تهیه شود گروه مصرف‌کنندگان این برند بیشتر می‌شود و این نگاه تولید‌کننده یک تبلیغ برای فروش بیشتر خواهد بود. 

این کارشناس با نگاهی به نحوه ارائه تبلیغات تنقلات غذایی افزود: وقتی یک تولیدکننده همه محصولات خود را یکجا معرفی می‌کند، توان این شرکت در تهیه و توجه به ذائقه‌های مختلف را نشان می‌دهد. این موضوع را نباید نادیده گرفت که محصولات جدید همواره باید بیشتر در تبلیغات نمایش داده شود. این مسئله علاوه بر اینکه فعالیت شرکت را هم‌راستا با نیازهای روز نشان می‌دهد، توان شرکت در بهره‌گیری از فناوری‌های روز برای دستیابی به محصولات باکیفیت‌تر را به رخ رقبا می‌کشد و همین بهترین تبلیغ برای شرکت عرضه‌کننده تنقلات است. 

تبلیغ با اهمیت دادن به مصرف‌کننده

یــک کارشــناس بازاریابی در گفت‌و‌گو با «فرصت امروز» در مورد روش‌های اثرگذار تبلیغ تنقلات غذایی اظهـــار کرد: وقتی تولید‌کننده در تبلیغ محصول اقدامات شرکت برای کاهش عوارض را به نمایش می‌گذارد مصرف‌کننده به این باور می‌رسد که شرکت به سلامت مشتریان توجه می‌کند. همین مسئله منجر به تمایز این برند نسبت به سایر برندهای رقیب خواهد شد. به عبارت دیگر شرکت‌ها وقتی فعالیت‌های تحقیقاتی شرکت برای افزایش کیفیت محصول در دوره زمانی گذشته را به مخاطبان خود نشان می‌دهند مشتری به این نتیجه می‌رسد که شرکت پیوسته به سلامت مشتریان توجه می‌کند. 

مرتضی غفاری با نگاهی به تبلیغات تصویری تنقلات غذایی در ادامه گفت: وقتی تیزرها به شکلی تهیه می‌شوند که کودک پس از صرف وعده غذایی تنقلات می‌خورد، پدر و مادر کودک را به این مسیر هدایت می‌کند که این شرکت تنها به افزایش فروش فکر نمی‌کند، بلکه به دنبال هدایت آنها به سمت مصرف درست تنقلات با رعایت زمان مصرف و میزان مصرف و ارائه الگوی مناسبی برای جذب مشتریان این محصول است. گاهی در تبلیغ این محصولات از پیرمردی به‌عنوان مدل تبلیغاتی استفاده می‌شود و این نشان می‌دهد که عوارض این محصول به حداقل رسیده است و همه مشتریان می‌توانند از آن استفاده کنند. با این حال از آنجایی که اکثر مشتریان کودکان هستند انتخاب مدلی کم‌سن و سال می‌تواند امکان جذب مشتری را برای شرکت بیشتر کند. 

او با اشاره به اینکه نمایش تبلیغات با ارائه تصاویری از مراحل تولید اثرگذارتر است، اضافه کرد: مصرف‌کنندگانی که همواره از تنقلات غذایی انتقاد می‌کنند، روند تولید و ترکیبات محصول را زیرسوال می‌برند. حال اگر در تبلیغات با نمایش تصاویر تهیه محصول و اطلاعات تکمیلی از محتوایش ارائه شود تاثیر تبلیغاتی آن بیشتر خواهد شد. گاهی برخی تولیدکنندگان در تبلیغات روی مواد جایگزین تاکید دارند یعنی یک ماده مضر را حذف و ماده مقوی دیگری را جایگزین آن می‌کنند و این را محور معرفی محصولات خود قرار می‌دهند. 

ارائه اطلاعات از تنقلات جدید

برخی برندها در تبلیغ تنقلات غذایی روی انرژی‌زایی محصول تمرکز می‌کنند و این مسئله خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا این موضوع بر مصرف بیشتر تاکید دارد که بسیاری از کارشناسان غذایی آن را رد می‌کنند. بنابراین یک تبلیغ اثرگذار در مورد تنقلات تنها زمانی می‌تواند مشتریان وفادار را به خود جذب کند که روند بهبود کیفیت را در برنامه خود داشته باشد و در تبلیغات نیز همواره به این مسئله اشاره کند که در واحد تحقیقات شرکت به دنبال ارتقای کیفیت محصول هستند و در آینده چه فاکتورهای مثبتی به تولیدات اخیر اضافه خواهد شد. در واقع افزایش تعداد مشتریان، نسبت به استفاده بیش از حد تعداد اندکی مشتری در اولویت قرار خواهد گرفت.  

از آنجایی که قیمت تنقلات غذایی در تمام برندها تقریبا ثابت است این مورد نمی‌تواند در جذب مشتری موثر باشد به همین دلیل باید در تبلیغات بیشتر به محصولات جدیدی که این روزها بیشتر با ذائقه مشتریان سازگار است تمرکز شود. همچنین باید ارائه اطلاعات در مورد محصول بیشتر برجنبه اطلاع‌رسانی از کیفیت و روند تولید آن متمرکز باشد زیرا برخی تنقلات علاوه بر اینکه از ترکیبات جدیدی تهیه شده‌اند نام‌های جدیدی نیز دارند که ناآشنایی مشتریان با این محصول مانع از خرید آنها می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0gEnFwmj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروز
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه